וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחרה לתרום כליה לדרוזי: "רציתי לעודד דו-קיום"

26.9.2016 / 0:09

תמנע גבאי-מרקוביץ' החליטה לתרום כליה לחמזי גביש, שנאלץ לכרות את שתי כליותיו בשל מחלה גנטית. השניים סיפרו לאולפן וואלה! NEWS על התרומה שקשרה יחד את שתי המשפחות: "המטרה - להציל חיים"

צילום: מאצ'י הוף, עריכת וידאו: ניר חן.

תמנע גבאי-מרקוביץ' החליטה לתרום כליה לחמזי גביש, דרוזי תושב ירכא, הסובל ממחלה גנטית שבעקבותיה נאלץ להסיר את שתי כליותיו. "נחשפתי לנושא של תרומות כליה מטעמים אלטרואיסטים בכלי התקשורת, ורציתי לעשות מעשה משמעותי שישנה את החיים של מישהו", סיפרה גבאי-מרקוביץ' בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, "זאת מהסיבה הפשוטה שאנחנו, הבריאים, יכולים לשפר בצורה יחסית פשוטה את איכות חייהם של חולים ולהאריך את חייהם".

היא סיפרה כי החליטה לתרום דווקא לחולה לא יהודי משום שלהבנתה, בעוד שיש תנופה אדירה בכל נושא תרומות האיברים האלטרואיסטיות בקרב הציבור היהודי, בקרב שאר הציבורים בישראל המצב שונה. "יש מחסור של תרומות אלטרואיסטיות בקרב הציבור הלא יהודי", אמרה גבאי-מרקוביץ', "ולכן ציינתי שבעדיפות עליונה אעדיף לתרום לבן מיעוטים".

היא הבהירה כי הייתה מסכימה לתרום גם לחולה יהודי. "המטרה היא להציל חיים", אמרה, "הבנתי שיש חולים מהמגזר הלא יהודי שמחכים זמן ארוך יותר לתרומות בגלל מודעות נמוכה יותר. רציתי שזה יהיה עבור מי שממש נזקק לכך וכך גם לעודד דו-קיום ולעורר מודעות בקרב הציבור הלא יהודי".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו וטראמפ נפגשו בניו יורק: "אכיר בירושלים כבירה המאוחדת"
מספר ההרוגים בחאלב ממשיך לטפס: "מעשיה של רוסיה ברבריים"
אביו של אזריה בכה, נתניהו הבטיח משפט הוגן: האזינו לשיחה המלאה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"התרגשתי עד דמעות". תמנע גבאי-מרקוביץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

גביש פתח את הראיון ממיטתו בבית החולים בלינסון במילות תודה לתורמת. "שלומי טוב, הבדיקות תקינות וזה בזכותך, תמנע", אמר, "ירשתי מחלה תורשתית מאבא שלי ולפני שמונה שנים מצבי השתנה. לפני כשנתיים אמרו לי לחפש תורם או ללכת לכיוון דיאליזה". גביש סיפר כי הוא לא יכול היה לקבל כליה של אדם שמת, והיה חייב לקבל כליה דווקא מתורם חי. "עד שפגשתי את תמנע פגשתי שלושה תורמים שלא התאימו", סיפר. על התרומה שהצילה את חייו אמר גביש "זה מעמד מאוד מרגש. זאת ברית דמים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ברית דמים". חמזי גביש/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כשהתקשרו אלי לראשונה ואמרו שיש בחור בן 39 והוא אב לשלושה ילדים והוא מהכפר ירכא, התרגשתי עד דמעות", סיפרה גבאי-מרקוביץ', "אני בת קיבוץ כברי ומבחינתי אנחנו שנינו מאותו הכפר והרגשתי אושר גדול. כשנפגשנו ביום הניתוח ואחריו שתי המשפחות התחברו כאילו אנחנו מכירים מגלגול קודם. זה חיבור של הילדים, ההורים והאחים שאי אפשר לתאר במילים".

היא הוסיפה: "אני חייבת להודות שאולי תרמתי כליה, אבל אין ספק שקיבלתי אושר גדול וסיפוק אדיר שילכו איתי עוד שנים ארוכות". כמו כן, ביקשה גבאי-מרקוביץ' להודות "למחלקת ההשתלות בבית החולים בילינסון, כל צוות המתאמים, הרופאים והאחיות שעשו עבודה מצוינת. אנשים לא מודעים למעשים המיוחדים שנעשים במחלקה הזאת".

(עדכון ראשון: 21:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully