וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצמות המערב נגד רוסיה: "ההסלמה בסוריה סותרת את התחייבויותיה"

שרי החוץ של ארה"ב ושותפותיה באירופה קראו למוסקבה "להוכיח את רצונה לנקוט בצעדים להשבת הפסקת האש", והדגישו כי "סבלנותם אינה בלתי-מוגבלת". מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס לדיון במצב המחריף במדינה השסועה

צילום: רויטרס

ארצות הברית, בריטניה וצרפת הגישו הלילה (ראשון) בקשה לקיום ישיבה דחופה של מועצת הביטחון של האו"ם, בנוגע למתקפה העוצמתית שבה פתח בחמישי האחרון צבא אסד, בסיוע של חיל האוויר הרוסי, בעיר חאלב שבצפון סוריה – כך אמרו גורמים דיפלומטיים. לפי הגורמים, הישיבה צפויה להתקיים בשעה 18:00 (שעון ישראל). בנוסף, שרי החוץ של ארצות הברית, בריטניה, צרפת, גרמניה, איטליה והאיחוד האירופי פרסמו הצהרה משותפת, ובה גינו בחריפות את מוסקבה.

"האירועים המזעזעים בסוריה שהתרחשו השבוע מדגישים את מה שאנו אומרים זה זמן רב: על רוסיה להוכיח את יכולתה ורצונה לנקוט בצעדים יוצאי דופן כדי להציל את המאמצים הדיפלומטיים להשבת הפסקת האש, כמו גם לאפשר כניסה של סיוע הומניטרי ולייצר את התנאים המתאימים לחידוש המשא ומתן בין הצדדים", נכתב בהצהרה.

השרים הוסיפו כי "ההפצצה המזעזעת על השיירה ההומניטרית, הוקעת הפסקת האש על ידי המשטר הסוריה, המשך הדיווחים על שימוש המשטר בנשק כימי והמתקפה הנמשכת והבלתי-מתקבלת במזרח חאלב הנעשית בתמיכת מוסקבה, סותרת בגסות את טענותיה של רוסיה על כך שהיא תומכת בפתרון דיפלומטי. הסובלנות על חוסר יכולתה או רצונה של רוסיה לדבוק בהתחייבויותיה אינה בלתי-מוגבלת".

עוד כתבות בנושא:
ארה"ב בלעה את הפיתיון: התמימות שאפשרה לרוסיה להשמיד את חאלב
מבין ההריסות: חילוצו של תינוק שנקבר תחת האבנים בחאלב
שר החוץ של רוסיה באו"ם: "אסור לתת לסוריה להידרדר לקטסטרופה"

חאלב לאחר מתקפת חיל האוויר הסורי, ספטמבר 2016. רויטרס
בניין שנהרס לאחר מתקפה אווירית בחאלב/רויטרס

ביום חמישי פתחו כוחות אסד, בתמיכת רוסיה, במתקפה חדשה וחסרת תקדים בעוצמתה במזרח העיר חאלב הנתונה בידי המורדים. כוחותיו של אסד משתמשים בכלי נשק רבי עוצמה, בהם, על פי דיווחים שונים, גם פצצות חודרות בונקרים הגורמות לקריסת בניינים שלמים. לפי ארגוני זכויות אדם, מיום שישי נהרגו חמישים בני אדם בעיר, אך מספר ההרוגים ככל הנראה גבוה יותר שכן רבים כלואים תחת ההריסות. לפי האו"ם, המתקפות הותירו שני מיליון בני אדם ללא מים זורמים.

נוסף לתקיפות האוויריות, הצבא פועל לחיזוק המצור סביב מזרח העיר, וביממה האחרונה רשמו הכוחות הקרקעיים של הצבא והכוחות הנאמנים למשטר התקדמות וכבשו מחנה פליטים פלסטיניים נטוש מצפון לחאלב. מדובר בנקודה אסטרטגית שכן הוא משקיף לציר קסטלו, המוביל לשטח הנמצא בידי המורדים. כוחות האופוזיציה פתחו בתגובה במתקפת נגד, ולטענתם הצליחו להשיב חלק מהשטח שאיבדו.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
מזכ"ל האו"ם באן קי מון, העצרת הכללית של האו"ם, ניו יורק. 20 בספטמבר 2016. רויטרס
"מזועזע מההסלמה המצמררת". באן/רויטרס

מוקדם יותר אמר מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, כי הוא "מזועזע מההסלמה המצמררת" בחאלב, והזהיר מכך ששימוש בנשק מתקדם באזורים מיושבים יכול להיחשב לפשע מלחמה. כמו כן, שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, וראש נציבות הסיוע ההומניטרי של האיחוד, כריסטוס סטיליטנידס, התייחסו בהצהרה משותפת לתקיפות בחאלב, ומסרו כי מדובר ב"הפרת החוק ההומניטרי הבינלאומי". "הסבל חסר ההבחנה המתרחש בקרב אזרחים חפים מפשע הוא הפרה של החוק ההומניטרי הבינלאומי", נמסר בהצהרה. "המתקפות מסכנות את הסיכוי למשא ומתן, שהוא הדרך היחידה לסיום המשבר".

מנגד, שר החוץ של סוריה וליד אל-מועלם אמר כי כוחות המשטר "רושמים הישגים גדולים נגד הטרוריסטים" – הכינוי של השלטון בדמשק לכל ארגוני המורדים הפועלים להדחת בשאר אסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully