וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבין ההריסות: חילוצו של תינוק שנקבר תחת האבנים בחאלב

24.9.2016 / 12:00

בתקיפה של המשטר הסורי נהרגו יותר מ-90 בני אדם, אך מזלו של התינוק שפר עליו כשצוותי החילוץ הגיעו אליו בזמן. "שתיקת העולם הורגת אותנו", אמרה אחות בבית החולים בעיר. צפו בתיעוד החילוץ המרגש

צילום: רויטרס

ארבעה ימים לאחר סיום הפסקת האש בסוריה, החורבן וההרס שבו אתמול (שישי) לחאלב מוכת הקרבות. כמה שעות לאחר שהמשטר הסורי הכריז על מתקפה חדשה באזור, מתקפה אווירית זרעה הרס בחלקים נרחבים בעיר שנמצאים בשליטת ארגוני המורדים. 91 בני אדם נהרגו, רבים נעדרים וכ-40 בניינים נהרסו בהפצצה הקטלנית.

בין כל האבק וההריסות הצליח צלם אחד לתעד רגע מרגש מאוד שבו מחולץ תינוק קטן שהיה קבור כמעט כולו תחת הריסות ההפצצה. המחלצים הזיזו בזהירות אבן אחר אבן כדי לחשוף את גופו של התינוק עד שלבסוף הצליחו להוציא אותו מבין ההריסות ולפנות אותו לטיפול רפואי. מצבו של התינוק אינו ברור, אך נראה כי הוא בחיים.

עוד בוואלה! NEWS:
שר החוץ של רוסיה באו"ם: "אסור לתת לסוריה להידרדר לקטסטרופה"
הצייד הופך לניצוד: ההסתבכות של החוקר מספר 1 מאיימת על מח"ש
בעקבות אירועי טקס פרסי אופיר - תלונה הוגשה במשטרה נגד השחקן רועי אסף

חאלב לאחר מתקפת חיל האוויר הסורי, ספטמבר 2016. רויטרס
צוותי החילוץ מפנים ילדים מבין ההריסות/רויטרס

"זה כל כך עצוב. התקיפות והטבח לא נפסקים", סיפרה בראה, אחות בבית חולים בחאלב. לדבריה, מספר רב של תינוקות, פעוטות וילדים, הגיעו אתמול לטיפול. "הפצצות. מצור. עקירה מהבתים. פחד. תשישות. שתיקת העולם הורגת אותנו".

"רבים מהפצועים הם ילדים. אתה מסתכל עליהם בעיניים והם אומרים בבכי 'לא נשאר לנו כלום'. רבים מהם פצועים קשה, איבדו גפיים או איברים והפכו נכים. כל חטאם הוא שהם ילדים בסוריה. ילדותם ותמימותם נשרפה. הם חיים ללא קורת גג וכל מה שהם מקבלים זה מילים והבטחות. אלוהים קילל את האנושות אם כך הפכו החיים". רופא בבית החולים בעיר הוסיף: "אנחנו צריכים נס שיציל אותנו מהמוות הבלתי-נמנע".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
חאלב לאחר מתקפת חיל האוויר הסורי, ספטמבר 2016. רויטרס
91 בני אדם נהרגו במתקפה. בניינים הרוסים בחאלב/רויטרס

גורם בצבא סוריה מסר אתמול כי המתקפה החדשה נגד המורדים באזור חאלב היא "מתקפה כוללת", שבמסגרתה פועלים לא רק כוחות אוויריים, אלא גם רגליים. להערכתו, המבצע עשוי להימשך "זמן מה". הוא הוסיף כי "בכל הנוגע לירי ארטילריה או להפצצות אוויריות, המשכם תלוי במצב בשטח ובהפסדים של הטרוריסטים".

שר החוץ של צרפת ז'אן מארק איירו האשים את ממשלת סוריה ואת בעלות בריתה בכך שמטרתן היא לפלג את סוריה, וטען כי ההפצצות האחרונות מוכיחות זאת. "ההפצצות שנערכו בחאלב בשעות האחרונות מראות כי המשטר משתמש בקלף של פילוג סוריה, ובעלות בריתו מניחות לו לעשות זאת", אמר במסיבת עיתונאים במטה האו"ם בניו יורק.

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי נפגש ביום שישי בשולי עצרת האו"ם בניו יורק עם מקבילו הרוסי, סרגיי לברוב, על מנת לדון בהפסקת האש שקרסה בסוריה. "החלפנו כמה רעיונות והייתה התקדמות", אמר קרי בתום הפגישה. כשלברוב נשאל אם הפסקת האש עשויה לחזור לתוקפה ענה: "עליכם לשאול את האמריקנים".

חאלב לאחר מתקפת חיל האוויר הסורי, ספטמבר 2016. רויטרס
מחפשים ניצולים בין ההריסות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully