וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אכזריות לא יכולה להוות אטרקציה": אלבניה פועלת לשחרור הדובים הכלואים

עשרות דובים נלקחו מהטבע כשהיו גורים והם משמשים לשעשע תיירים במסעדות ובחופי הים. שניים מהם שוחררו לאחרונה והם יועברו למקלט בקוסובו. לדברי השר להגנת הסביבה, התקופה של היעדר הענישה בנושא הסתיימה. "אלבניה היא ביתה של כמה מהדובים העצובים ביותר באירופה"

דוב שבוי משעשע תיירים בחוף הים באלבניה. ארגון "Four Paws", אתר רשמי
"אלכוהול וקפה היו הדרך הטובה ביותר להעיר אותו". דוב בחוף הים באלבניה/אתר רשמי, ארגון "Four Paws"

שני דובים בני חמש, פאשהוק וטומי, שוחררו לאחרונה מהשבי באלבניה, זאת במסגרת תכנית חדשה לשחרר את הדובים החומים הכלואים במדינה. השניים נושאים צלקות גופניות ונפשיות מההתעללות שחוו בשבי. על צווארו של פאשהוק עדיין ניתן לראות את סימני השרשרת ההדוקה וטומי הפך לאלכוהוליסט. השניים הועברו באופן זמני לגן החיות בבירה טירנה.

לדברי ארגון זכויות בעלי החיים הבינלאומי "Four Paws", "אלבניה היא ביתה של כמה מהדובים העצובים ביותר באירופה". כמעט 250 דובים חומים חופשיים וחיים בהריה של אלבניה, אך על פי נתוני הארגון עשרות דובים, בין 50 ל-80, נלקחו מהטבע כשהיו גורים והם משמשים לשעשע ולמשוך תיירים בכלובים במסעדות או כשהם כבולים בחופים. עבור כל תמונה עם דוב דורשים השובים כיורו אחד.

בעליו של טומי בשבי היה מנהל מסעדה כ-80 קילומטרים מצפון לטירנה. לקוחותיו נהגו להשקות את טומי בבירה וב"ראקי", משקה נפוץ בברים מקומיים. מנהל המסעדה, גבר כבן 40 שסירב להזדהות בשמו, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "אלכוהול וקפה היו הדרך הטובה ביותר להעיר אותו, בדיוק כמו הלקוחות".

עוד ידיעות מהעולם:
בריטניה: מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין נבחר לכהונה נוספת
העונש לגבר שהזמין שירותי זנות מקטינה: לקנות לה ספרי העצמה נשית
מבין ההריסות: חילוצו של תינוק שנקבר תחת האבנים בחאלב

דב חום מוחרם. קייב, אוקראינה. 27.2.2012. רויטרס
"טומי לחוץ כל הזמן, ייתכן שזה קשור לגמילה מאלכוהול"/רויטרס

ב"Four Paws" אמרו כי "טומי לחוץ כל הזמן, ייתכן שזה קשור לגמילה מאלכוהול". ביום שני הוא יישלח עם פאשהוק ועם דובה נוספת למקלט לדובים בקוסובו השכנה.

במרץ האחרון הגיעו הרשויות באלבניה להסכם עם הארגון והתחייבו לשחרר את הדובים השבויים. בנוסף, התחייבו לחוקק חוק לפיו החזקה של חיות בר בידי אנשים פרטיים תיחשב פשע וניתן יהיה לקבוע עונש מאסר על כך. עד כה חולקו קנסות של 20 עד 30 יורו, ענישה שאינה מרתיעה.

השר להגנת הסביבה, לפטר קוקה, אמר כי התקופה של היעדר הענישה הסתיימה. "אכזריות כלפי בעלי חיים לא יכולה להוות אטרקציה תיירותית", אמר. "זיהינו כבר יותר מ-50 דובים בכלובים". לדבריו, כמה מהם כבר נשלחו לפארקים ומקלטים במדינות אירופאיות אחרות, ושני גורים נוספים צפויים לנסוע לגרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully