וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנדחה: משטרת אוגנדה פיזרה את מצעד הגאווה בקמפלה

מארגני המצעד דחו אותו בחודש שעבר, לאחר פשיטה משטרתית על אירוע שנערך במסגרת שבוע הגאווה. השבוע איים שר המוסר והיושרה איים לעצור את הפעילים. פעיל אוגנדי: "נמשיך להיאבק בכל האמצעים החוקיים"

עריכה: מתן חדד

משטרת אוגנדה פיזרה היום (שבת) את מצעד הגאווה שנערך בבירה קמפלה, ועצרה כמה פעילים. כמו כן, האזור שבו היה אמור להיערך המצעד, לחוף ימת ויקטוריה, נחסם לתנועה על ידי שוטרים, שביקשו לעכב את הפעילים. לטענת הפעילים, חסימת הכבישים נועדה גם לאפשר לאזרחים לראות את פניהם של הפעילים, שחלקם אינם מזדהים כלהט"בים בפומבי מחשש למתקפות ולאפליה.

מוקדם יותר השבוע טען שר המוסר והיושרה סיימון לוקודו כי האירוע לא אושר עם המשטרה, וכי הוא מהווה עבירה על החוק. עם זאת, פעיל זכויות האדם האוגנדי אדריאן ג'וקו מסר היום כי מארגני המצעד קיבלו מכתב רשמי ממשטרת אוגנדה, שבו הובטחה להם הגנה. "נמשיך להיאבק בכל האמצעים החוקיים על מנת להגן על הזכויות של כולם, כולל להט"בים", מסר.

עוד בוואלה! NEWS:
בן דודה של המלכה אליזבת יצא מהארון: "סיימתי מסע ארוך"
רבנים נגד קמפיין עם זוג חד מיני: "אנשים שחוטאים הם לא משפחה"
ברכבת, בצה"ל ובכלא: עלייה של 66% באירועי אלימות ופגיעה בלה"טבים ב-2016

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיכוב אוטובוס של פעילים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרנק מוגישה, פעיל זכויות להט"ב במדינה, הוסיף כי הפעילים ביקשו אישור משטרתי למצעד, שנערך בעיר בשנים האחרונות בהשתתפות עשרות בני אדם, אולם זה לא התקבל עד ליום המצעד עצמו. המצעד היה מתוכנן להיערך לפני יותר מחודש, אולם נדחה בהחלטת המארגנים, לאחר פשיטה משטרתית על אירוע שנערך במסגרת שבוע הגאווה בקמפלה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

הומוסקסואליות נחשבת לעבירה על החוק באוגנדה. בשנת 2014, אושר חוק שבמסגרתו ניתן יהיה להטיל עונש מוות על מי שיורשע בהומוסקסואליות, אולם בלחץ בינלאומי כבד ביטל אותו בית המשפט במדינה. נציג האיחוד האירופי באוגנדה, כריסטיאן שמידט, קרא היום לרשויות "לכבד את הזכויות ואת הבטיחות של קהילת הלהט"ב באוגנדה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פעילים באתר המצעד, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו כן, חברות הכנסת יעל גרמן, מיכל רוזין ומירב בן ארי, מסרו הודעה רשמית למארגני המצעד מטעם השדולה הגאה בכנסת, שבו כתבו כי הן "מביעות תמיכה במאבקכם הצודק לביטול האיסור על הומוסקסואליות ותמיכה במאבק הלהט"בי באוגנדה". לדבריהן, "כל אדם הוא אדם, ללא תלות בנטייה מינית או במגדר, והמחשבה על כך שב-2016 ישנם מקומות בעולם שבהם ישנו איסור על נטייה מינית או על תמיכה בבעלי נטייה זו, אפליה המעוגנת בחוק ומספקת הצדקה לנטילת חופש תנועה, לאלימות ולהתעמרות - היא בלתי נסבלת".

"גם בישראל, עד לפני ארבעה עשורים בלבד, נחשבה להט"ביות לפסולה, והזדהות בפומבי כלהט"ב היוותה סיכון לפגיעה מעמדית ומקצועית, ואף לאלימות", עוד נמסר. "אנו קוראים לממשלת אוגנדה להסיר את האיסורים על הומוסקסואליות, ובכך להצטרף למדינות רבות בעולם הנאור שאינן מפלות על רקע נטייה מינית".

"ישראל יכולה לפעול למען שינוי משמעותי באוגנדה"

בחודש שעבר הכריז השר לוקודו כי הממשלה "תמשיך לדכא" את פעילותם הציבורית של הפעילים הלהט"בים. לוקודו אף הגדיל והבטיח לאפשר להומואים וללסביות במדינה "תכנית שיקום, שתאפשר להם לשוב ולחיות חיים נורמליים". לדבריו, אירועי הגאווה אורגנו "בהשפעת כוחות זרים", אולם לא ציין באילו גורמים מדובר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שוטר סמוך לאתר המצעד, היום בקמפלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארגון זכויות האדם "אמנסטי" הצטרף לארגונים נוספים בעולם וגינה בחריפות את דבריו של לוקודו. "דברי השר, שמגיעים זמן קצר לאחר שהמשטרה תקפה משתתפים באירוע פרטי של הקהילה הגאה בקמפלה, הם חסרי אחריות, ומשמעותם היא קידום שנאה והסתה לאפליה", טענה שרה ג'קסון, סגנית ראש אזור מזרח אפריקה בארגון. לדבריה, "על ממשלת אוגנדה לפעול כדי להביא לדין את האחראים לתקיפה הנפשעת, שהובילה לאשפוזו של אדם אחד לפחות עם פציעות קשות והותירה עשרות אחרים פצועים, במקום לתמוך במתקפות כאלו ובמקום להסית לעוינות נוספת נגד הקהילה הלהט"ב".

גיא כהן, ראש קמפיין גאווה בסניף הישראלי של הארגון, הוסיף כי "הפשיטה של משטרת אוגנדה על אירועי הגאווה היא חמורה ביותר ומשקפת את הידרדרות מצבה של הקהילה הגאה באוגנדה". כהן הוסיף: "אנו קוראים לממשלת ישראל, שמתיימרת לתמוך בקהילה הגאה ומתגאה בהישגי הקהילה הישראלית ברחבי העולם, להיעזר בקשריה עם ממשלת אוגנדה ולעצור את פשעי השנאה כלפי הלהט"ב במדינה. ישראל נמצאת בעמדה ייחודית של קשרים עם ממשלת אוגנדה, יחד עם מחויבות ציבורית לקהילה הגאה, כך שהיא יכולה לפעול למען שינוי משמעותי באוגנדה, שיאפשר חיים בטוחים בכבוד לכל בני האדם באשר לנטייתם המינית ולזהותם המגדרית במדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully