וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "המחלוקות עם אובמה מעולם לא היו על בסיס עוינות אישית"

בריאיון מיוחד שהעניק ראש הממשלה לוואלה! NEWS הסביר כי "בניגוד למה שחושבים, יש הרבה הערכה הדדית" בינו לבין נשיא ארה"ב. על הטענה כי ההתנחלויות הן המכשול לשלום אמר: "מה שמונע הסדר זה עקשנות הפלסטינים". הריאיון המלא יפורסם הערב

ספק 500

"המחלוקות, במידה שהיו, ביני לבין אובמה, לא היו על בסיס עוינות אישית, היא לא קיימת, בניגוד למה שחושבים – יש הערכה אישית הדדית" – כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בריאיון מיוחד לוואלה! NEWS, שיפורסם במלואו הערב, בהתייחס לפגישתו עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה השבוע בניו יורק. "המחלוקת הייתה סביב נושאים עניינים – איראן וההתנחלויות, ובכלל התפיסה של איך מגיעים לשלום בינינו לבין הפלסטינים", המשיך. "אלה היו דברים אמיתיים שבהם אני, כראש ממשלת ישראל, מייצג את האינטרס של מדינת ישראל. הדברים האלה לא העיבו על היחסים, בניגוד לתחזיות של מומחים מטעם עצמם. הראיה הטובה ביותר היא הסכם הסיוע".

בריאיון התייחס נתניהו גם לתגובתו של הסנאטור האמריקני ותומך נלהב של הממשל הישראלי, לינדזי גרהאם, נגד הסכם הסיוע. "אני מקבל באהבה את תגובתו", אמר ראש הממשלה, "הוא אחד התומכים הגדולים ביותר שיש לישראל והוא רצה לתת יותר. זה מעניין כי הוא לא היה יכול להוסיף מיליארדים, מהסיבה הפשוטה שאין אותם. בארצות הברית יש מגבלה תקציבית כמו שלנו יש, ולכן התוספת, שבמאמצים כבירים הוא יכול היה להביא, זה בערך מאה מיליון דולר בשנה או שנתיים הקרובות ולא מיליארדים. התקציב של הסיוע האמריקני מוגבל. אנחנו הגענו כאן כמעט לתקרה. הסכם יוצא מן הכלל ומעולם לא קיבלנו הצעה ליותר. אני שמח שזה יצא בממדים הגדולים הללו, כי זה מאוד חשוב למדינת ישראל, חשוב לצה"ל ולמערכת הביטחון".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
דנון לאולפן וואלה! NEWS: ארה"ב לא גיבשה צעדים בנוגע לסכסוך
קרי נפגש עם נתניהו בניו יורק: "נוכל להגיע להישגים בחודשים הקרובים"
הקוורטט: "הבנייה בהתנחלויות מסכנת את פתרון שתי המדינות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בעצרת האו"ם, ניו יורק. 22 בספטמבר 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"הסכסוכים במזרח התיכון נובעים ממאבק עצום בין המודרנה והאסלאם הקיצוני". נתניהו בנאומו באו"ם/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

נתניהו התייחס בריאיון גם לטענה כי ההתנחלויות הן המכשול לתהליך השלום, כאשר נשמעים גינויים רבים מוושינגטון ומהאו"ם בנוגע אליהם. לדבריו, מנהיגים רבים בעולם אינם סבורים כך "אך כבולים בפוליטיקלי קורקט". "מה שמונע הסדר זה הסירוב העיקש של הפלסטינים להכיר במדינת ישראל בגבולות כלשהם", אמר, " הרי 50 שנה ההתנחלויות לא היו וההתקפות עלינו נמשכו כל העת. למה? הרי אם זה שורש הסכסוך, איפה זה היה כל השנים? אם נצא לקוי 67 בלי שהם ויתרו על זכות השיבה, זה יימשך גם כן – זה שורש הסכסוך".

"בעולם חוזרים שוב ושוב על ההבל הזה ששורש הסכסוך במזרח התיכון זו הבעיה הפלסטינית. אמרו את זה עשרות שנים ואני אמרתי לפני עשרות שנים שזה הבל הבלים, והיום זה ברור לכל. הבחור שהצית את עצמו בתוניסיה והבעיר את האביב הערבי חשב על הבעיה הפלסטינית? ברור שלא. הסכסוכים הללו נובעים ממאבק עצום בין כוחות המחר והאתמול, המודרנה והאסלאם הקיצוני. זה שורש הסכסוך שמטלטל את העולם כולו. ההתנחלויות זה נושא למשא ומתן ולא שורש הסכסוך".

הריאיון המלא יפורסם הערב בוואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully