וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא לא חמוש, אל תירו": פורסם תיעוד ירי השוטרים בשחור בשארלוט

אשתו של קית' למונט סקוט, שנהרג בידי שוטרים בקרוליינה בצפונית, תיעדה את האירוע במצלמת הטלפון הנייד שלה – אך לא הצליחה לצלם את הירי עצמו. ברקע נשמעות תחינותיה לשוטרים שלא לירות בו – והצהרתה כי אינו נושא אקדח

צילום: רויטרס

משפחתו של קית' למונט סקוט, הגבר השחור שנורה למוות בידי שוטרים בשארלוט שבקרוליינה הצפונית ביום שלישי, פרסמה אתמול (שישי) תיעוד ראשון מהאירוע – כך דווח ב"ניו יורק טיימס". את הסרטון צילמה רקייה סקוט, אשתו של סקוט, אך הוא לא כולל תיעוד של הירי עצמו – אלא רק את קולות הירי. ברקע נשמעות תחינותיה של האישה לבעלה לצאת מהמכונית, ולשוטרים שלא לירות בו. היא גם נשמעת קוראת כי הוא לא אוחז באקדח. לאחר הירי, נותרת האישה נטועה במקומה וקוראת שוב ושוב: "כדאי לכם שהוא יחיה".

עורכי הדין של המשפחה סיפרו כי סקוט החנה את רכבו בחנייה שמיועדת למבקרים במתחם הדיור שבו הוא מתגורר עם משפחתו, שם נהג להמתין לאחר מילדיו שיחזור הביתה באוטובוס. השוטרים היו במקום כי נקראו לטובת מקרה אחר. הם הוסיפו כי רקייה יצאה מהבית כשבידה מטען לטלפון עבור בעלה, ואז הבחינה שהשוטרים מקיפים את הרכב שלו.

עוד בנושא:
עקב ההפגנות האלימות: ראשת עיריית שארלוט הכריזה עוצר
נמשכות המהומות בשארלוט: מצב חירום הוכרז בעיר, מפגין נפצע אנוש
"הפסיקו להרוג אותנו": מהומות בארה"ב לאחר ששחור נורה בידי המשטרה

תיעוד ירי למוות של שוטרים בגבר שחור בשארלוט, קרוליינה הצפונית, ספטמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
תיעוד האירוע, שצולם בידי אשתו של סקוט/צילום מסך, טוויטר

התיעוד של הירי עצמו מצוי בידי המשטרה, אך השוטרים סירבו לשחרר אותו, בטענה כי אינם רוצים לשבש את החקירה. מפקד המשטרה בעיר, קר פוטניק, הבהיר שלשום כי אין לו כל כוונה לשחרר לציבור את תיעוד מצלמות השוטרים לתקרית שבה נורה סקוט למוות. "שקיפות היא בעיני המתבונן", אמר. "אם אתם חושבים שעלינו להציג לציבור את יומו הנורא מכל של הקורבן, זו לא השקיפות שעליה אני מדבר". משפחתו של סקוט הורשתה לצפות בווידאו, שלגביו אמר פוטניק כי לא יספק "הוכחה ויזואלית חותכת" לכך שסקוט כיוון נשק כלפי השוטרים.

לעומתו, ראשת עיריית שארלוט, ג'ניפר רוברטס, אמרה אתמול כי היא מאמינה שיש לפרסם את תיעוד הירי בסקוט. עם זאת, הוסיפה: "השאלה היא מתי". אתמול הטילה רוברטס עוצר על העיר, בין השעות חצות עד 6:00 בבוקר (שעון מקומי), בניסיון לרסן את ההפגנות האלימות שהתקיימו בה בשלושת הלילות שעברו מאז הירי. בהפגנה שהתקיימה בין יום רביעי ליום חמישי נורה מפגין, נפצע באורח אנוש ולאחר מכן מת מפצעיו. אתמול הודיע פוטניק במסיבת עיתונאים כי נעצר חשוד במעשה, אשר לו מיוחס חשד לרצח.

(עדכון ראשון: 21:30)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מפגינים נגד אלימות משטרה בשארלוט, קרוליינה הצפונית, 23 בספטמבר 2016. רויטרס
מפגינים בשארלוט, אתמול בלילה/רויטרס
מפגינים נגד אלימות משטרה בשארלוט, קרוליינה הצפונית, 23 בספטמבר 2016. רויטרס
מפגינים בשארלוט, אתמול בלילה/רויטרס
לילה שני של הפגנות בשארלוט שבקרוליינה הצפונית, ארצות הברית, בעקבות הריגת אזרח שחור בידי שוטר,22 ספטמבר 2016. רויטרס
ההפגנות בשארלוט, ביום חמישי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully