וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: התקיפה האמריקנית הייתה מכווונת, היא אשמה בקריסת הפסקת האש

22.9.2016 / 15:07

הנשיא הסורי דחה טענות לפיהן המתקפה של הקואליציה נערכה בשוגג: "לא מבצעים טעות במשך יותר משעה". לדבריו, המלחמה בארצו תימשך כל עוד גורמים זרים מעורבים בה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא סוריה בשאר אסד אמר היום (חמישי) כי תקיפת הקואליציה האמריקנית על מוצב של כוחות הצבא סוריה, שבה נהרגו עשרות חיילים, הייתה רחבת היקף ו"מכוונת לחלוטין". בריאיון לסוכנות הידיעות אי-פי אמר כי המלחמה בארצו תימשך כל עוד גורמים זרים מעורבים בסכסוך והאשים את וושינגטון בהפרת הפסקת האש.

"זו לא טעות של מטוס אחד", אמר אסד בריאיון. "מדובר בארבעה מטוסים שתקפו שוב ושוב את עמדת הצבא. אתה לא מבצע טעות במשך יותר משעה". אסד הוסיף כי המלחמה הנמשכת למעלה מחמש שנים צפויה להימשך בשל "סיוע חיצוני למתנגדיו".

זאת, ברמיזה לארצות הברית ולמדינות נוספות במזרח התיכון ובמערב התומכות במורדים המתנגדים למשטר. הוא אף אמר כי ארצות הברית לא מעוניינת בשיתוף פעולה עם רוסיה במאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

עוד כתבות בנושא:
קרי: יש לקרקע מטוסים בסוריה כדי להגן על שיירות סיוע הומניטרי
אובמה דחה סנקציות חדשות על אסד - כדי לא לפגוע בהסכם עם רוסיה
הבית הלבן: רוסיה אחראית לתקיפת שיירת הסיוע בסוריה

בשאר אל אסד – מתראיין לאיי פי. AP
"ארה"ב לא מעונינת בשיתוף פעולה עם רוסיה". אסד במהלך הריאיון/AP

הנשיא הסורי התייחס גם לתקיפת הסיוע ההומניטרי של הצלב האדום הסורי שעשה את דרכו לחאלב, ודחה את הטענות לפיהן מטוסים רוסיים או סורים אחראים לאירוע. וושינגטון מטילה על רוסיה את האחריות על התקיפה, שבה נהרגו כ-20 בני אדם, אך מוסקבה מכחישה בתוקף.

הוא אף ציין כי חיילי המשטר לא מונעים כניסת סיוע הומניטרי לאזורים הנמצאים בשליטת המורדים בחאלב. "אם באמת היה מצור סביב חאלב, אנשים כבר היו מתים", אמר הנשיא הסורי, ותהה כיצד המורדים יכולים להבריח נשק אך לא מצליחים להכניס מזון ותרופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully