וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לפספוס פניות בווייז: המערכת הלוויינית שתחולל מהפכה בניווט בישראל

21.9.2016 / 15:12

רמת הדיוק של מערכות הניווט צפויה להשתפר מעשרה מטרים למטר אחד – ולהפוך את חייהם של מאות אלפי נהגים וטייסים בישראל לקלים הרבה יותר. זאת, עקב הצבת מערכת ניווט אירופית שכוללת שלושה לוויינים בטכניון

צילום: מתוך יוטיוב

בשורה מרגשת לטייסים ולנהגים: רמת הדיוק של מערכות ה-GPS בישראל צפויה להשתפר דרמטית – מדיוק של עשרה מטרים למטר אחד בלבד. זאת לאחר שתחנת הניווט האירופית EGNOS הוצבה היום (רביעי) בטכניון בחיפה. הקמת התחנה אמורה להשפיע לחיוב על התעופה בישראל, שהמרחב האווירי שלה הוא מהצפופים במזרח התיכון, ולשפר גם את אפליקציות הניווט המשמשות נהגים רבים.

המערכת, שנפרסה בעוד כ-50 תחנות ברחבי העולם, מורכבת משלושה לוויינים ומרשת של תחנות קרקעיות. לווייני התחנה משדרים אותות המאפשרים למשתמשים לקבל מיקום מדויק בזמן אמת. הצבת התחנה היא חלק משיתוף פעולה בין סוכנות החלל האירופית, המסלול להנדסת מיפוי וגיאו-אינפורמציה בפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון, ומפעל "מלמ" של התעשייה האווירית.

EGNOS תוסיף למידע המתקבל מלווייני הניווט האמריקניים והרוסיים. בעתיד היא צפויה להתווסף למערך הניווט "מערכת גלילאו" – מערכת לווייני הניווט האירופית שעתידה לכלול 30 לוויינים ולשפר את נתוני המיקום בעולם כולו.

עוד בוואלה! NEWS:
רבנים לראש מועצת גוש עציון: "תתלונן על סחיטה – או שתתפטר"
אישום: התחזה לעוזרו של ליצמן – וגבה מחולים אלפי שקלים
אחרי עשור: שש שנות מאסר לנהג שגרם לאסון הרכבת בבית יהושע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תחנת הקרקע של מערך הניווט האירופי בישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"התחנה האירופית מהווה תשתית בעלת חשיבות לאומית. באמצעותה ישתפר דיוק ה-GPS בכל רחבי ישראל וסביבתה", אמר ד"ר ישראל כאשני, ממפעל "מלמ". "שילובה של מדינת ישראל בפרויקט הוא אבן דרך חשובה בשיתוף פעולה זה. כולי תקווה שהוא יוביל להמשך פעילות פורה בין התעשייה האווירית לסוכנות החלל האירופית".

שגריר האיחוד האירופי בישראל, לארס פאבורג-אנדרסן, השתתף באירוע ואמר כי "לישראל תפקיד משמעותי בפיתוח מערכת גלילאו לניווט לווייני של האיחוד האירופי". לדבריו, "חנוכת תחנת הקרקע הלוויינית בישראל היא דוגמה נוספת לשיתוף הפעולה הקרוב בינינו".

מנכ"לית המנהלת למחקר לפיתוח האירופי, נילי שלו, ציינה כי "הקמת התחנה מהווה הישג נוסף בשיתוף הפעולה הטכנולוגי עם אירופה בכלל ובמיוחד בתחום החלל". היא הוסיפה כי "בזכות שיתוף הפעולה ההדוק בין כל הגופים המעורבים, תשתפר משמעותית איכות הנתונים לכל קהלי היעד ובכלל זה גופים ציבוריים, אקדמיים, תעשייתיים ואף אנשים פרטיים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
השקת תחנת קרקע של מערך הניווט האירופי בישראל. טכניון ספטמבר 2016. אחיקם בן יוסף, מערכת וואלה! NEWS
טקס השקת תחנת הניווט בטכניון, היום/מערכת וואלה! NEWS, אחיקם בן יוסף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully