וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: התחזה לעוזרו של ליצמן – וגבה מחולים אלפי שקלים

21.9.2016 / 11:39

נתנאל פרוש, תושב ירושלים בן 26, מואשם כי הוציא במרמה עשרות אלפי שקלים מחולים קשים, לאחר שהבטיח להם כי יקדם את טיפולם הרפואי באמצעות קשריו. לפי כתב האישום, פרוש התחזה גם בפני רופאים

מאגר נתוני סרטן. מערכת וואלה!
הנאשם "אבחן" בעצמו בדיקות עבור חולים. מכשיר MRI/מערכת וואלה!

כתב אישום הוגש היום (רביעי) נגד נתנאל פרוש, תושב ירושלים בן 26, שהתחזה לעוזרם הקרוב של שר הבריאות הרב יעקב ליצמן ושל יו"ר אגודת "עזרה למרפא" הרב אלימלך פירר, והבטיח לחולים כי יקדם את טיפולם הרפואי באמצעות קשריו – בתמורה לעשרות אלפי שקלים. פרוש הואשם בגין עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, תיווך לשוחד.

פרוש הודה בחלק מהאישומים המיוחסים לו וכתב האישום נגדו מתבסס גם על המתלוננים ועל עדויות נוספות. במקביל להגשת כתב האישום, הגישה פרקליטות מחוז ירושלים בקשה לעצור את פרוש עד תום ההליכים.

לפי כתב האישום, שהוגש בידי פרקליטות מחוז ירושלים, פרוש נהג להסתובב בבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק שבירושלים והבטיח לחולים כי אם ישלמו לו כסף, יעביר אותו לרופאים בכירים שיעניקו להם טיפול מיוחד. בפועל, שלשל את הכסף לכיסו. בחלק מהמקרים, פרוש התחזה אף בפני הרופאים וזאת כדי להוכיח בפני החולים שהבטחותיו אכן קוימו.

עוד בוואלה! NEWS:
גייסו כספים - והסתירו את מקורם: חשודים נוספים עוכבו בפרשת בל"ד
חוקרי המשטרה לא זיהו את הנאשם – והוא זוכה בטרם נשמעה עדותו
השופטת לפרקליט החשוד: "בכל יום יש ירי ביפו, זו העיר וזו המציאות"

השר יעקב ליצמן, הוועדה לבחינת עתיד ענף הביטוח. 15 באוגוסט 2016. ניב אהרונסון
התחזה לעוזרו גם בפני רופאים. ליצמן/ניב אהרונסון

בכתב האישום מפורטת שורה של מקרים שבהם הונה פרוש חולים קשים וגבה מהם תשלום רב. כך למשל, בסוף שנת 2015, פנה פרוש לאדם שסבל מכאבים עזים בראשו ובעבר חלה במחלת הסרטן, והציג את עצמו כעוזרו של הרב פירר, המוכר היטב לרשויות הרפואה וסייע בעבר לדמויות ידועות. פרוש הבטיח לאותו אדם שיוכל לזרז את פענוח בדיקת ה-MRI שעבר תמורת 1,500 שקלים.

עוד נטען כי פרוש התחזה לעוזרו של הרב פירר גם בפני פרופ' משה גמרי, ראש יחידת MRI ונוירודיולוגיה בבית החולים הדסה, שלא ידע שנגבה תשלום מהחולה כדי לקבל את תוצאות הבדיקות. לאחר מכן, אמר לחולה כי "אבחן" את הבדיקה בעצמו, וקבע כי עליו לעבור ניתוח נוסף משום שעדיין סבל מדימומים ומכלי דם מוגדלים. בפועל, חוות דעת רפואית קבעה כי החולה לא זקוק לניתוח.

באישום נוסף מתואר כי באוקטובר 2015 כיצד התחזה פרוש לעוזרו של השר ליצמן ואמר לאדם שפנה אליו כי הוא יכול לסייע לו בקידום טיפול אורתופדי שחותנו צריך לעבור בבית החולים שערי צדק תמורת תשלום של 3,000 שקלים. הניתוח אכן בוצע על ידי אותו אורתופד, אולם דרך קופת החולים כללית ולא באמצעות הכסף שגבה הנאשם.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרוש מואשם, בין היתר, בעבירות קבלת דבר במרמה ותיווך לשוחד. הרב פירר/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקרה אחר שאירע לפני מספר חודשים הוא התכתב עם חולת סרטן שנזקקה לטיפול רפואי וממנה קיבל 3,366 שקלים בתמורה לכך שיסדר כי רופא בניו יורק בשם ד"ר קולמן ינתח אותה. "הכיוון כרגע הוא לבצע ישיבת רופאים בניוארק. הוא רואה כיוון טוב לנתח ולנקות את השטח. כן מפליא אותו מה כל כך חזק שהכמות הגדולה של הטיפול עדיין לא חיסלה אותו לגמרי", כתב פרוש לחולה. ביום אחר כתב לה: "בעוד שעה מתחיל ישיבת הרופאים שווה תפילה מיוחדת".

בשנת 2013, תוך התחזות לעוזרו של הרב פירר, הוציא פרוש במרמה כסף מבני משפחתה של אישה הנמצאת על ערש דווי, שביקשו לרכוש לה חלקת קבר בבית העלמין בשכונת סנהדריה בירושלים. הוא הבטיח להם שירכוש בעבורם חלקת קבר זוגית בהנחה של 20 אלף שקלים וקיבל מהם 64 אלף שקלים לצורך טיפול בעניין. פרוש העביר לחברה קדישא צ'קים בסך המחיר האמיתי של החלקה – 82,500 שקלים – שמתוכם כובדו רק שניים בסך של 6,875 שקלים. בשל כך, המשפחה עדיין חייבת לחברה קדישא סכומי כסף גדולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully