וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר: אזעקות נשמעו ברחבי הארץ כחלק מתרגיל העורף הלאומי השנתי

20.9.2016 / 11:15

במסגרת התרגיל, המכונה "עמידה איתנה" והחל ביום ראשון, הופעלו אזעקות על פי אזורי ההתרעה השונים בין 11:05 ל-11:15 בכל הארץ. בשעה 19:05 תישמע אזעקה כלל ארצית, למעט ביישובי עוטף עזה

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: שניר דבוש

במסגרת תרגיל העורף הלאומי השנתי נשמעו היום (שלישי) אזעקות ברחבי הארץ. הבוקר בין 11:00 ל-11:15 הופעלו אזעקות באזורים שונים בהפרשים של שתי דקות זו מזו. במקרה של אירוע אמת תישמע אזעקה נוספת ותופץ הודעה מסודרת באמצעי התקשורת השונים. בשעה 19:05 תישמע אזעקה כלל ארצית, למעט ביישובי עוטף עזה.

התרגיל, המכונה "עמידה איתנה", החל ביום ראשון וצפוי להימשך גם מחר. בתרגיל משתתפים כוחות פיקוד העורף, רשות החירום הלאומית, הרשויות המקומיות, ארגוני הביטחון וההצלה, מערכת החינוך וגופים ציבוריים ופרטיים. התרגיל כולל תרחישים לבחינת מוכנות העורף לאירועים קונבנציונליים וכן את הקשר עם הרשויות המקומיות ומוכנותן לחירום.

מדובר צה"ל נמסר כי התרגיל, הכולל תרגולים ברחבי הארץ, מתבצע על פי גרף האימונים לשנת 2016, לצורכי אימון קבועים וסדורים ועל כן אין לייחס למיקומו על לוח השנה משמעות אחרת.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי קריסת הפסקת האש: אסד הפציץ עשרות משאיות סיוע
המשטרה מבהירה: נמשיך לסגור חנויות לאחר פיגועים בירושלים
נרדם בכניסה לפאב - וניסה להימלט בהליכה: כך נתפס החשוד מניו ג'רזי

תרגיל פיקוד העורף במוסדות החינוך, פברואר 2012. דובר צה"ל
תלמידים צופים בכוחות המשתתפים בתרגיל העורף בשנת 2012/דובר צה"ל

במסגרת התרגיל הופעלה ברחבי הארץ אזעקה על פי זמני ההתרעה לאזרח. משעה 11:05 הופעלה האזעקה באופן מדורג ברחבי הארץ על פי החלוקה הבאה:

• 11:07-11:05 – גולן, קו עימות, קצרין, גליל עליון, עמק הירדן.
• 11:09-11:07– גליל תחתון, קריות, חיפה, חוף הכרמל, יערות הכרמל, תבור, בקעת בית שאן, עמק יזרעאל, מנשה, ואדי ערה.
• 11:11-11:09– חפר, שרון, ירקון, דן, השפלה, דרום השפלה.
• 11:11-11:11– בית שמש, ירושלים, מעלה אדומים, שומרון, יהודה, בקעה, ים המלח.
• 11:15-11:13 – עוטף עזה.
• 11:17-11:15 – לכיש, מרכז הנגב, דרום הנגב, ערבה, אילת.

הרכבת הקלה בירושלים הפסיקה את פעילותה חמש דקות לפני הישמע האזעקה. הקרונות נעצרו בתחנות כדי לאפשר את יציאתם של נוסעים מהרכבות. כמו כן, כריזה נשמעה ברציפים וברכבות, ועם סיום האזעקה חזרה הרכבת לפעילות רגילה. צעדים אלה יינקטו גם עם הישמע האזעקה בערב.

מטרתן של האזעקות היא לתרגל את כלל התושבים בכניסה למרחב המוגן שבחרו הן במקום עבודתם והן בביתם, וכן לבדוק את תקינות מערך הצופרים במדינה. ההתרעה נשמעה ברדיו ובמערכות הכריזה, וכן הועברה באתרי האינטרנט, בביפרים לחירשים, בטלוויזיה ובאפליקציית פיקוד העורף.

במסגרת התרגיל תורגלו מוסדות חינוך וגני ילדים ברחבי הארץ, והתלמידים תרגלו כניסה למרחבים המוגנים. בעת האזעקה תרגלו גם בבסיסי צה"ל, במשרדי ממשלה ובמוסדות ציבור את הכניסה למרחבים המוגנים.

(עדכון ראשון: 9:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully