וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תובעת כרבע מיליון שקל משישה מורשעים בגניבת נשק מצה"ל

20.9.2016 / 5:00

בשני תיקים נפרדים המתנהלים בבית המשפט המחוזי בנצרת נתבעים תושבי הגליל על סכומים של 75 אלף שקל ו-190 אלף שקל, בגין מקרי גניבה מהשנים האחרונות. "אכיפה אזרחית תסייע למיגור תופעת גניבת כלי הנשק ואמצעי הלחימה"

תושב נתניה החזיר למשטרה 245 רובים ואקדחים. יוני 2013. חטיבת דובר המשטרה
"המדינה תמצה את הדין עם הגנבים ועם סוחרי הנשק". מקלעים צה"ליים/חטיבת דובר המשטרה

פרקליטות המדינה הגישה אתמול (שני) תביעות אזרחיות בשני תיקים נפרדים נגד שישה תושבי הצפון שהורשעו בגניבת כלי נשק מצה"ל בשנים האחרונות. התביעות הוגשו לאחר שהשישה הודו בעבירות, כחלק ממדיניות חדשה שנועדה להיאבק בתופעת גניבות הנשק.

לדברי עו"ד פנינית נוה, הממונה על התביעות היזומות בפרקליטות מחוז צפון, התביעות נועדו להשיב לקופת המדינה את הכסף שנגרם כתוצאה ממעשי הגניבה, וזאת מכיסם הפרטי של הגנבים. "אכיפה אזרחית תסייע למיגור תופעת גניבת כלי הנשק ואמצעי הלחימה. התביעות האזרחיות שמוגשות משלימות את האכיפה הפלילית, מייצרות הרתעה נוספת ומסייעות בהעברת מסר חד וברור כי המדינה תמצה את הדין עם הגנבים ועם סוחרי הנשק", אמרה.

לאחרונ, פרסם פרקליט המדינה, שי ניצן, הנחיה חדשה המסדירה את מדיניות הענישה של התביעה הכללית בעבירות נשק. ההנחיה עוסקת בעבירות של החזקה, נשיאה וסחר בסוגי נשק שונים, ונקבע בה כי נקודת המוצא של התביעה בענישה בעבירת נשק צריכה לכלול דרישה למאסר בפועל לתקופה ממשית, אפילו אם מדובר בעבירה ראשונה.

עוד בוואלה! NEWS:
מצלמות וצוותים מיוחדים: כך לקחי גל הטרור הקודם יבלמו את ההסלמה
נרדם בכניסה לפאב - וניסה להימלט בהליכה: כך נתפס החשוד מניו יורק
"שופכים את דמנו": כמאה איש הפגינו בת"א נגד עמותות סיוע לזרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנתבעים גנבו מקלעים משטח כינוס במהלך אימון בגולן. נגמ"ש נמר בפעילות מבצעית/מערכת וואלה!, צילום מסך

התביעה הראשונה הוגשה היום לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד ג'אסם ואיאד הייב, בני דודים מהכפר טובא זנגריה שבגליל העליון, על סך 75,520 שקל. השניים הורשעו בבית דין צבאי בגין גניבת שני מקלעי מאג משטח כינוס ברמת הגולן בחודש יוני לפני שלוש שנים. ג'אסם, ששירת אז בגדוד 13 של חטיבת גולני פירק את המקלעים מכלי רכב שהשתתפו בתרגיל צבאי גדול בו לקח חלק. בן דודו הגיע לאחר מכן אל השטח בו נערך התרגיל ואסף את המקלעים. על ג'אסם נגזרו 5 שנות מאסר ועל איאד שנה וחמישה חודשי מאסר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקרע בגדר דרכו חדרו הארבעה אל שטח בסיס נפתלי, אוקטובר 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקרה נוסף הוגשה תביעה על סך 190,882 שקל, נגד ארבעה תושבי ביר אל מכסור בגין גניבת כלי נשק מבסיס "נפתלי" שליד מחלף גולני, בשני אירועים נפרדים. התביעה הוגשה לאחר הרשעתם של כל הארבעה – מחמוד גדיר, חייל ששירת בבסיס, ושלושה קרובי משפחתו: יחיא, חוסיין וראמי. במקרה הראשון, פרצו מחמוד ויחיא לבסיס בחודש אוקטובר 2012 וגנבו ארבעה רובי M-16 מחדר המבצעים בבסיס. זאת, כשהם מאיימים בסכין על חייל שהבחין בהם, ובהמשך כשזה החל לצעוק, גם באמצעות רובה טעון.

בחודש יוני 2013 ביימו בני משפחת גדיר שוד בבסיס, בו שירת באותה התקופה מחמוד. יחיא וראמי פרצו לבסיס, ומחמוד מסר לידיהם את רובה ה M-16 שלו. לאחר מכן קשרו אותו השניים בידיו וברגליו ונתנו לו מכת אגרוף, כדי שהשוד יראה כמקרה אמיתי. בשל שני המקרים נגזרו על מחמוד 8 שנות מאסר. יחיא נשלח למאסר לארבע שנים וחצי, על חוסיין, שהשתתף בתקרית ב-2013 נגזרה שנה וחצי מאסר ועל ראמי 10 חודשי מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully