וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון: אש פרצה במחנה פליטים גדול בלסבוס, אלפים נמלטו על נפשם

גורמים משטרתיים מסרו כי קרוב ל-4,000 מהגרים ומבקשי מקלט נמלטו ממחנה מוריה שבאי היווני. ראש הממשלה ציפראס באו"ם: "אם לא נתמודד עם ההגירה - ניכשל, וההשלכות הפוליטיות יורגשו בכל מקום". מדינות האו"ם התחייבו למאמץ משותף

צילום: רויטרס

אלפי מהגרים ומבקשי מקלט נמלטו אמש (שני) ממחנה הפליטים מוריה שבאי לסבוס, אחד ממחנות הפליטים הגדולים ביוון, לאחר שחלקים נרחבים ממנו עלו באש. "בין 3,000 ל-4,000 מהגרים נמלטו ממחנה מוריה", מסר גורם משטרתי לסוכנות הידיעות הצרפתית, והוסיף כי הרוחות החזקות ליבו את האש.

לא דווח על נפגעים, והמשטרה בודקת חשד להצתה מצד דרי המחנה או על ידי גורם חיצוני. אוהלים ויחידות דיור זמניות ניזוקו באש העזה. בלסבוס קיימים מקומות לינה מסודרים ל-3,500 מהגרים ומבקשי מקלט, אולם באי שהפך ליעד פופולרי בקרב המהגרים דרך הים התיכון נמצאים כיום כ-5,500 מהם. הצפיפות והעיכובים הרבים בבחינת בקשות המקלט עוררו לא פעם מתיחות בין דרי המחנה, ובין קבוצות אתניות שונות החיות בו.

עוד בוואלה! NEWS:
עם בקבוקים וקרשים: קרבות רחוב בין פעילי ימין לפליטים בגרמניה
חיים חדשים בלב ים: מהגרת ניגרית ילדה על ספינה בדרכה לאיטליה
האו"ם: 28 מיליון ילדים נעקרו מבתיהם בעקבות מלחמות ברחבי העולם

שריפה במחנה הפליטים מוריה, לסבוס, יוון, 19 בספטמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
נבדק חשד להצתה על ידי הדיירים. מחנה מוריה, אמש/צילום מסך, טוויטר
שריפה במחנה הפליטים מוריה, לסבוס, יוון, 19 בספטמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
השריפה במחנה הפליטים מוריה/צילום מסך, טוויטר

אתמול הזהיר ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפראס, את מדינות העולם מפני כישלון בהתמודדות עם משבר ההגירה הגלובלי. בנאומו בוועידת המנהיגים על פליטות והגירה באו"ם, ערב כינוס העצרת הכללית, אמר ציפראס: "אם לא נסכים בהצהרתנו המשותפת על מאמץ ניכר להחליף את נתיבי ההגירה המסוכנים בנתיבים חוקיים, אם לא נתמודד עם גורמי הבסיס להגירה ואם לא נאיץ את היישוב מחדש של פליטים במדינות ברחבי העולם שיכולות לארח אותם, ניכשל".

לדבריו, "מה שגרוע יותר, הוא שניתן בכך מקום לכוחות לאומניים וקסנופוביים להראות את פרצופם". ציפראס הוסיף כי "ההשלכות הפוליטיות לא יורגשו רק ביוון, אלא בכל מקום". יותר מ-57 אלף פליטים ומבקשי מקלט, מרביתם מסוריה, אפגניסטן ועיראק, נמצאים כיום במחנות ברחבי המדינה, לאחר שמדינות הבלקן חסמו את נתיבי ההגירה לצפון אירופה ולמערבה.

שריפה במחנה הפליטים מוריה, לסבוס, יוון, 19 בספטמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
"לא צריך לראות בפליטים ובמהגרים נטל". המפונים ממחנה מוריה, אמש/צילום מסך, טוויטר

בסיום ועידת האו"ם שבה נאם ציפראס, בהשתתפות מנהיגים רבים של המדינות החברות באו"ם וראשי ארגונים בינלאומיים, התחייבו הממשלות להגביר את תמיכתן בהגנת פליטים ועקורים. מזכ"ל האו"ם באן קי מון קרא בנאום הפתיחה שלו: "לא צריך לראות בפליטים ובמהגרים נטל; הם מביאים עמם פוטנציאל גדול, אם רק נדע כיצד לפתח אותו". לדבריו, "אנחנו חייבים להציב את זכויות האדם של הפליטים ושל המהגרים כולם במרכז ההתחייבויות שלנו".

"הצהרת ניו יורק" קוראת למדינות שיכולות לקלוט לשטחן פליטים נוספים לעשות כן, ולמדינות עשירות להכיר באחריותן לסיוע הומניטרי ולהשקעה בקהילות שאליהן הצטרפו מספרים גדולים של פליטים. כמו כן, המדינות החברות התחייבו לספק הזדמנויות נוספות לתעסוקה עבור פליטים מבוגרים ולחינוך עבור ילדים.

(עדכון ראשון: 23:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully