וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: 28 מיליון ילדים נעקרו מבתיהם בעקבות מלחמות ברחבי העולם

לפי דוח יוניצ"ף ישנם 50 מיליון ילדים שנמלטו מבתיהם, בין היתר בשל אירועים אלימים, רדיפות דתיות ופוליטיות וחיפוש אחר עתיד טוב יותר. "רבים נמצאים בסיכון ליפול קורבן להתעללות או למעצר"

עריכה: אוהד פיטר

כמעט 50 מיליון ילדים ברחבי העולם נעקרו מבתיהם בעקבות מלחמות, אירועים אלימים, רדיפות פוליטיות ודתיות או חיפוש אחר עתיד טוב יותר – כך עולה מדוח שפרסמה היום (רביעי) קרן החירום הבינלאומית של האו"ם לילדים (יוניצ"ף). לפי דוח של הקרן, 28 מיליון מאותם הילדים נעקרו בשל מלחמות ועימותים אלימים, ובהם ישנם עשרה מיליון פליטים.

"תמונות קשות של ילדים – גופתו של איילן כורדי שנסחפה אל החוף לאחר שטבע בים, והילד עומרן דקניש ההמום והמדמם באמבולנס בחאלב – זעזעו את העולם", מסר מזכ"ל הקרן, אנתוני לייק. "עם זאת, כל תמונה, כל ילדה וילד, מייצגת מיליוני ילדים הנמצאים בסכנה. החמלה שלנו עבור אותם ילדים אינדבידואלים צריכה להתאים את עצמה לפעולות למען כל הילדים".

עוד כתבות בנושא:
העליון באיטליה קבע: אוננות בציבור איננה עבירה פלילית
עם בלוני גז ומסמכים בערבית: רכב חשוד אותר ליד הנוטרדאם בפריז
העימות מחריף: רוחאני קורא להעניש את סעודיה "על פשעיה" לפני החאג'

איילן, ילד כורדי בן שלוש מסוריה, שטבע למוות בעת שניסה להגר עם משפחתו לאירופה וגופתו נמצאה על החוף בטורקיה, ספטמבר 2015. רויטרס
תמונתו זעזעה את העולם. גופת הילד איילן כורדי/רויטרס

לפי הדוח, בין 50 מיליון הילדים ישנם מיליון מבקשי מקלט שנמצאים בהליך לקבלת מעמד פליט, וכמעט 17 מיליון ילדים שנמלטו מבתיהם ושוהים בתוך מדינותיהם, ללא גישה לסיוע הומניטרי ושירותים בסיסיים. 20 מיליון ילדים נוספים עזבו את בתיהם מסיבות שונות, בהם אלימות של כנופיות פשיעה או עוני קיצוני.

עוד עלה מהדוח כי יותר ויותר ילדים חוצים את הגבול לבדם. יותר ממאה אלף קטינים שהגיעו למדינה זרה ללא ליווי מבוגר הגישו בקשת מקלט בשנה האחרונה – מספר המשולש מזה שנרשם ב-2014. ב-2015, 45% של הילדים הפליטים שהיו תחת טיפול נציבות האו"ם לפליטים הגיעו מסוריה ומאפגניסטן.

"רבים נמצאים בסיכון ליפול קורבן להתעללות או מעצר, שכן הם לא נושאים עליהם מסמכים מזהים ואינם בעלי מעמד חוקי. כמו כן, אין מעקב שיטתי אחר בריאותם", נמסר בדוח. "הילדים נופלים בין הכיסאות". הארגון קרא למדינות העולם להפסיק לעצור ילדים המבקשים מקלט, כמו גם להימנע מהפרדה בין בני משפחה ולהיאבק בשנאת הזרים ובאפליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully