וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העימות מחריף: רוחאני קורא להעניש את סעודיה "על פשעיה" לפני החאג'

נשיא איראן תקף את הממלכה ברקע ההסלמה בחילופי הדברים בין שתי היריבות האזוריות לקראת חג הקורבן. "שופכת את דמם של מוסלמים בעיראק, בסוריה ובתימן", אמר לממשלתו

צילום: רויטרס עריכה: שניר דבוש

(מאות נרמסו למוות בטקס החאג', בשנה שעברה)

נשיא איראן חסן רוחאני קרא היום (רביעי) למוסלמים ברחבי העולם להתאחד ולהעניש את ערב הסעודית על "פשעיה" שהובילו לאסון בחאג' בשנה שעברה, אז נמחצו למוות מאות עולי רגל איראנים. השנה לא יגיעו אזרחי המדינה למכה ולמדינה במסגרת חג הקורבן אחרי שהשיחות בין ריאד לטהראן נכשלו.

זאת ההתבטאות אחרונה במסגרת העימות המילולי בין שתי היריבות האזוריות. אתמול אמר המופתי הממלכה הסונית כי מנהיגי הרפובליקה האסלאמית השיעית אינם מוסלמים. לדברי רוחאני, "על מידנות האזור ואולם האסלאם לנקוט צעדים מתואמים כדי לפתור בעיות ולהעניש את הממשלה הסעודית". דבריו, שנאמרו בישיבת ממשלתו, צוטטו בסוכנות הידיעות האיראנית אירנ"א.

לקריאה נוספת בנושא
המופתי של סעודיה: "מנהיגיה של איראן הם לא מוסלמים"
שנה אחרי האסון בחאג': חמינאי תוקף את סעודיה וקורא לה "שטן קטן"

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, לצד הנשיא חסן רוחאני ויו"ר הפרלמנט עלי לריג'אני, יולי 2016. רויטרס
מתפקה חזיתית. המנהיג העליון חמינאי, לצד רוחאני/רויטרס

רוחאני הוסיף כי "אילו הבעיות עם הממשלה הסעודית היו קשורות רק לחאג', אז ייתכן שהיה אפשר למצוא דרך לפתור זאת". עם זאת, הוא אמר כי "לרוע המזל, הממשלה הזאת שופכת את דמם של מוסלמים בעיראק, בסוריה ובתימן דרך הפשעים שהיא מבצעת ותמיכתה בטרור".

דבריו הקשים של רוחאני מצטרפים לדברים דומים שאמרו בכירים בטהראן. שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף הגיב אתמול למופתי הסעודי ואמר כי ריאד תומכת ב"קנאות דתית" ומעודדת טרור באזור. המנהיג העליון עלי חמינאי מאשים את הממלכה ברצח עולי הרגל באסון שנסיבותיו הרשמיות טרם פורסמו. לפי הערכת סוכנות הידיעות אי-פי, יותר מ-2,200 איש נהרגו, יותר מפי שניים מההערכות של ערב הסעודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully