וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי למנוע את התפשטות השפעת: תלמידי כיתות ב' יתחסנו בבתי הספר

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר כי מטרת התכנית היא להרחיב את האוכלוסייה המתחסנת נגד המחלה, במטרה לבלום אותה. התכנית תתחיל מכיתות ב' ותתרחב עד לכיסוי חמש שכבות גיל

חיסון נגד שפעת. ShutterStock
נגיף השפעת מביא לריבוי התחלואה מידי שנה/ShutterStock

החל משנת הלימודים הנוכחית, תשע"ז, יקבלו תלמידי כיתות ב' חיסון נגד מחלת השפעת, במסגרת חיסוני השגרה הניתנים בבית הספר – כך הודיע היום (שני) שר הבריאות יעקב ליצמן. זאת, במסגרת מהלך למניעת התפשטות השפעת והרחבת החיסון בקרב האוכלוסייה.

במשרד הבריאות מעריכים כי נגיף השפעת מביא לריבוי התחלואה מידי שנה, ובחלק מהמקרים אף גורם לתחלואה קשה שמובילה למוות. מתן חיסונים אלה הוא המענה הטוב ביותר להגנה על האוכלוסייה מפני המחלה. תלמידי בית ספר הם קבוצת סיכון לחלות בשפעת והם גורם עיקרי בהפצת המחלה לקהילה ועל כן התכנית נוגעת להם.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
בצל השבתת תחנות הרכבת בתל אביב: עומסי תנועה ברחבי גוש דן
הרב פינטו ישוחרר מהכלא: ועדת השחרורים החליטה על ניכוי שליש
שני שוטרים, אב ובנו, נעצרו בחשד לעבירות שוחד ומרמה

השר יעקב ליצמן, הוועדה לבחינת עתיד ענף הביטוח. 15 באוגוסט 2016. ניב אהרונסון
מבקש להנגיש את החיסון לאוכלוסייה. השר ליצמן/ניב אהרונסון

באנגליה, תכנית חיסון לילדי בית הספר בחורף של השנה שעברה, הביאה לירידה בכ-94% בביקורי רופא בעקבות השפעת באזורים שבהן ניתן החיסון. כמו כן, נרשמה ירידה של 74% בביקורים בחדר המיון בעקבות שפעת וירידה של 93% באשפוזים. ירדה במדדים אלו נרשמה גם בקרב קבוצות שלא חוסנו, אך בעוצמה פחותה. מכאן, שחיסון ילדי בית הספר נגד שפעת עשוי להפחית מקרי תחלואה גם בקרב התלמידים וגם בקרב הסובבים אותם.

לפיכך, הורה השר ליצמן על מתן החיסון נגד המחלה, כדי להנגיש את החיסון לאוכלוסייה זו. מדובר בתכנית מודולרית שתוסיף שכבת גיל אחת מדי שנה, עד לכיסוי חמש שכבות גיל בסיום התכנית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

חלק מהתלמידים עלולים לפתח תגובות לאחר קבלת החיסון

בתום היערכות מיוחדת ומקיפה בידי האגף לשירותי בריאות הציבור, בראשותו של פרופ' איתמר גרוטו, משנה למנכ"ל משרד הבריאות, יקבלו הורים לילדי כיתות ב' דף מידע אודות החיסון, מספק שירותי הבריאות לתלמיד. בין היתר, מההורים נדרש לעדכן את אחות אם בית הספר במקרים שבהם הילד סובל מחום ביום החיסון, סבל בעברו מתופעת לוואי בשל חיסון נגד שפעת, הילד אלרגי לביצים או קיבל חיסון מאז תחילת החודש. למידע זה חשיבות גבוהה לצורך קבלת החלטה על ביצוע החיסון.

עוד מעדכן משרד הבריאות כי לחלק מהתלמידים יתכנו תגובות לאחר קבלת החיסון. לרוב, מדובר בתופעות קלות וחולפות כגון: אודם מקומי, כאבים מקומיים, נפיחות באזור ההזרקה, חום, צרידות, שיעול, גירוי בעיניים, כאבי שרירים, כאבי ראש, גרד ועייפות. תופעות אלו צפויות להימשך כיום או יומיים לאחר החיסון.

כמו כן, נמסר כי ילדים שמקבלים חיסון נגד שפעת בפעם הראשונה צריכים לקבל שתי מנות בהפרש של חודש. במקרה שהילד מתחסן לראשונה, יש להשלים את המנה השנייה במסגרת קופת החולים, חודש לאחר המנה הראשונה. במידה שהילד חוסן בעבר נגד שפעת אין צורך במנות נוספות לשנה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully