וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני יירוטים ברמת הגולן: "התושבים הם חיילים-אזרחים של המדינה"

17.9.2016 / 19:28

תושבי הצפון ממשיכים לשמור על קור רוח חרף הירי המתמשך ממלחמת האזרחים בסוריה בשבוע האחרון. השגרה נמשכת, ולדבריהם "הביטחון הכלכלי לאורך גבול הצפון מדאיג יותר מכמה זליגות ירי"

עריכה: ניר חן

לאחר שני היירוטים היום (שבת) על ידי כיפת ברזל, תושבי רמת הגולן מנסים לשמור על קור רוח מול הירי מסוריה – אולם מרגישים שהמדינה מזניחה אותם. "הביטחון הכלכלי לאורך גבול הצפון מדאיג יותר מכמה זליגות ירי", אמר שפי מור, מנהל ענף התיירות במרום גולן. "ההרחבות של הבנים יישארו ריקות אם המדינה לא תיקח אחריות על בטחונו הכלכלי של אזור הגבול ותמשיך לקחת את תושבי הגולן, המשמשים כחיילים אזרחים, כמובן מאליו", הוסיף, בהתייחס להגירה השלילית מהאזור לאור המחסור במקומות עבודה.

ראש המועצה האזורית גולן, אלי מלכה, הבהיר כי התושבים סומכים על גופי הביטחון. "אנו נמצאים בקשר רציף עם גורמי צה"ל, וסומכים על כך שצה"ל עושה את כל הנדרש על מנת לצמצם עד למינימום את הזליגות הנופלות בשטח הגולן", אמר. "תושבי הגולן והמטיילים הרבים הפוקדים את אתרי הנופש והתיירות בגולן ממשיכים בשגרת חיים מלאה".

עוד בנושא:
המורדים ירו לשטח ישראל – ואסד חטף. האם צה"ל ישנה את המדיניות? | פרשנות
סוריה על תקיפת צה"ל בגולן: ישראל מנסה להכשיל את הפסקת האש
צבא אסד מאותת לישראל: ינסה להפיל כלי טיס של חיל האוויר

נפילת פצמ"ר ברמת הגולן, 10 בספטמבר 2016. פורטל דלילוק, מערכת וואלה! NEWS
כוחות באזור נפילת אחד הפצמ"רים השבוע/מערכת וואלה! NEWS, פורטל דלילוק

לדברי גיורא זלץ, ראש המועצה האזורית הגליל העליון, קרא למטיילים להמשיך להגיע לאזור חרף המתיחות. "אנחנו בטוחים ביכולת הצבאית של צה"ל ולתת לנו את המידע בזמן הנכון כך שנוכל להתארגן בהתאם, ואם תידרש היערכות אזרחית אחרת נדע לבצעה במהירות", אמר. "אנחנו קוראים לעם ישראל להמשיך לבוא וליהנות מהטבע, מהאנשים ומכל הטוב שיש לנו להציע בגליל ובגולן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
עשן מיתמר מהיישוב ג'ובאתא א-חשב בסוריה כפי שנראה מגבול ישראל. 11 בספטמבר 2016. רויטרס
הלחימה בכפרים הסוריים מעבר לגבול/רויטרס

היירוטים אירעו בהפרש של כשעה וחצי זה מזה, בצל דיווחים מצד הארגון הסורי לזכויות אדם על קרבות עזים באזור קונייטרה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

ביום רביעי בערב נפלה פצצת המרגמה הרביעית ביממה ברמת הגולן. דובר צה"ל התייחס אז לירי בהודעה חריגה, ובה נכתב כי "צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לנעשה בשטחו. עם זאת, לא יהסס לפעול גם מול גורמי התנגדות אחרים בסוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully