וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כס מלכות" בהשראת טראמפ: אסלה מוזהבת הותקנה במוזיאון בניו יורק

מוזיאון גוגנהיים התקין את האסלה, יצירתו של אמן איטלקי שצופתה זהב טהור בהשראת המועמד הראוותני לנשיאות, באחד מחדרי השירותים בבניין. בקופה כבר השתרך תור של מבקרים נרגשים: "מי לא רוצה להשתין ביצירת אמנות?"

מוצג אסלה מזהב בשם "אמריקה" שהוצב במוזיאון גוגנהיים בניו יורק. 16 בספטמבר 2016. אי-פי, AP
לשרברב היו "פרפרים בבטן" בעת התקנתה. האסלה המוזהבת בגוגנהיים/AP, אי-פי

למבקרים בשירותי מוזיאון גוגנהיים שבניו יורק ציפתה אתמול (שישי) חוויה קצת אחרת: אסלה מזהב טהור, המתפקדת לחלוטין, שהותקנה באחד מחדרי השירותים במוסד המוכר. האסלה היא עבודה של האמן האיטלקי מאוריציו קטלאן שנקראת "אמריקה", אך המבקרים יכולים להשתמש בה כמו בכל אסלה אחרת בשירותי הקומה הרביעית של המוזיאון.

האסלה עוצבה כך שתתאים בממדיה לשאר האסלות המותקנות בשירותי הגוגנהיים. המוזיאון שלח שתיים מהאסלות לאיטליה, שם קטלאן ציפה חלקים מאחת מהן בזהב 18 קראט, ולאחר מכן את כולה. מייקל זול, אחד ממנהלי התחזוקה במוזיאון, השגיח על התקנת האסלה המיוחדת וסיפר כי השרברב שהגיע לבצע את העבודה היה "נרגש מאוד" מתהליך הצבתו של המתקן המוזהב. "כשהוא היה כאן הוא כאילו הפך לילד קטן ואמר שיש לו פרפרים בבטן", סיפר.

בהודעה לעיתונות של המוזיאון הומשלה האסלה לקריירה העסקית והפוליטית של המועמד לנשיאות ארצות הברית מטעם המפלגה הרפובליקנית, איש העסקים דונלד טראמפ. "האסתטיקה של 'כס המלכות' הזה מזכירה את ההגזמה הפרועה שאפשר לראות בנכסי הנדל"ן ובבתיו הפרטיים של טראמפ", נכתב. המיליארדר אמנם ידוע כבעליהם הגאים של כסאות מצופים זהב המעטרים את דירת הגג המפוארת שלו בניו יורק, אך לא יודע אם ברשותו גם אסלה מוזהבת.

עוד ידיעות מהעולם:
"מקלט מאנטישמיות": הרנסנס של הקהילה היהודית בפורטוגל
סערה באיטליה: אישה שמה קץ לחייה לאחר שסרטון סקס שלה הופץ ברשת
ברזיל: שחקן טלנובלה טבע למוות משום שהסובבים אותו חשבו שזו סצנה

מוזיאון גוגנהיים בניו יורק, ארצות הברית. 2004. GettyImages
הציבו אבטחה לשמירה על האסלה המפוארת. מוזיאון גוגנהיים בניו יורק/GettyImages

בעקבות הפרסום על התקנת האסלה, תור קטן של מבקרים השתרך מחוץ לגוגנהיים אתמול, ובהם רייצ'ל – מבקרת שטענה כי הגיעה במיוחד כדי להשתמש באסלה המוזהבת. "חברה שלי פרסמה את זה בפייסבוק אתמול בלילה", סיפרה. "זה קורע מצחוק, ומי לא היה רוצה להשתין בתוך יצירת אמנות?".

האמן האיטלקי קטלאן הסביר כי רעיון ציפוי האסלה בזהב עלה במוחו עוד לפני תחילת הקרירה הפוליטית של טראמפ. לדבריו, מדובר ההשראה הייתה יצירתו הידועה של האמן הצרפתי מרסל דושאן מ-1917, שבה הציב משתנה וקרא לה בגאון "מזרקה".

בינתיים, בעוד האסלה בשימוש ואינה מוצגת כאחת מהיצירות המוזיאון, צוות הניקיון אמון על טיפול בה מדי 15 דקות. נתן אוטרסון, אחד האחראיים בגוגנהיים, סיפר כי האסלה מנוגבת במגבונים אנטי-בקטריאליים שנועדו לחטא אותה. "לאחר פרקי זמן ארוכים יותר, הצוות ינקה אותה בקיטור, כמו שעושים בבתי חולים", הסביר. נוסף לשגרת הניקיון הקפדנית, מאבטח הוצב מחוץ לתא השירותים שבו הותקנה האסלה – וה"מבקרים" בחדר יכולים להשתמש בה רק פעם אחת, כשתיקיהם מושארים בחוץ.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully