וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוע טרור חמישי ביומיים: חייל נפצע קל בפיגוע דקירה בחברון

17.9.2016 / 9:56

המחבל התקרב לכוח מגדוד 50 של חטיבת הנח"ל בתל רומיידה בעיר, הסתער על החייל ונורה למוות בידי הכוח. אתמול לוחם נוסף נדקר בידי מחבל בחברון ושלושה ניסיונות פיגוע נוספים התרחשו בגדה ובירושלים

ספק 500

(בווידאו: ניסיון פיגוע בשער שכם, אתמול)

חייל נפצע באורח קל הבוקר (שבת) בפיגוע דקירה בתל רומיידה שבחברון. המחבל התקרב לכוח מגדוד 50 של חטיבת הנח"ל שהיה במקום, הסתער על החייל ונורה למוות בידי החיילים. מדובר צה"ל נמסר כי החייל שנדקר הועבר לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.

המחבל שהוציא לפועל את הפיגוע הוא חאתם עבד אל-חפיז אל-שולדי, תושב חברון בן 25. צה"ל החל בכיתור בית משפחתו בעיר.

מדובר באירוע הטרור החמישי ביומיים האחרונים, זאת לאחר שאתמול הוצא לפועל פיגוע דקירה בחברון ובוצעו ארבעה ניסיונות פיגוע נוספים. ניסיון הפיגוע הראשון אירע בשער שכם שבעיר העתיקה בירושלים, שם רץ מחבל חמוש בסכין תוך קריאות "אללה אכבר" לעבר כוח מג"ב שהשיב באש. המחבל, סעיד עמרו, אזרח ירדן בשנות ה-20 לחייו, נהרג מהירי.

עוד בוואלה! NEWS:
חמאס גינה את הרג המחבלים וקרא לנקמה: לתקוף חיילים ומתנחלים
לקראת נאום אבו מאזן באו"ם: חידוש הפיגועים מסמן תחילת תקופה נפיצה

זירת פיגוע דקירה בתל רומיידה, חברון, 17 בספטמבר 2016. רויטרס
זירת האירוע בחברון, הבוקר/רויטרס

לאחר מכן, כלי רכב פלסטיני שבו גבר ואישה מהכפר בני נעים פגע בעמודי מגן בטרמפיאדה בקריית ארבע. לוחמי גדוד 50 של חטיבת הנח"ל פתחו באש לעבר המכונית, הרגו את הנהג פארס חדור ופצעו את האישה ראעד באורח קשה.

בשעות אחר הצהריים התרחש אירוע נוסף - בקבוק צבע ואבנים הושלכו לעבר אוטובוס שעשה דרכו למעלה אדומים. הבקבוק ניפץ את שמשת האוטובוס והנהג נפצע קל. משליך הבקבוק נמלט. האירוע האחרון אירע כאשר פלסטיני דקר ופצע קלות לוחם מגדוד 50 במחסום ג'ילבר שבחברון, ולאחר מכן נורה ונהרג.

זירת פיגוע דקירה בתל רומיידה, חברון, 17 בספטמבר 2016. רויטרס
זירת הפיגוע בתל רומיידה, הבוקר/רויטרס

אמש התייחס ארגון לפיגועים ולניסיונות פיגוע שאירעו במהלך שישי, ולעובדה כי נהרגו בהם שלושה מחבלים מאש צה"ל ומחבלת נוספת נפצעה באורח קשה. הארגון גינה את "ההוצאות להורג" של המחבלים וקרא להמשך "ההתנגדות וההסלמה נגד חיילי צה"ל והמתנחלים כנקמה על דם השהידים שלנו". הארגון מסר כי הריגתם של המחבלים "לא תצליח לשבור את נחישות העם. הדם הטהור הזה יתדלק את האינתיפאדה".

גם דובר חמאס, חוסאם בדראן, השמיע דברים דומים. "ההסלמה בפשעי ישראל מגבירים את הרצון של ההתנגדות בתגובה כואבת לכיבוש, ולנקום את דם בני העם הפלסטיני, ולהביא לסיומם של הפשעים הציוניים", אמר.

(עדכון ראשון: 07:25)

סכין שבאמצעותה דקר ופצע באורח קל חייל בפיגוע דקירה בתל רומיידה שבחברון. 17 בספטמבר 2016. דובר צה"ל, דובר צה"ל
הסכין שבו השתמש המחבל, הבוקר/דובר צה"ל, דובר צה"ל
זירת פיגוע דקירה בתל רומיידה, חברון, 17 בספטמבר 2016. רויטרס
חברון, הבוקר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully