וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס גינה את הרג המחבלים וקרא לנקמה: לתקוף חיילים ומתנחלים

בהודעה רשמית התייחס הארגון לפיגועים שאירעו מוקדם יותר וביקש להמשיך את ההתנגדות "כנקמה על דם השהידים". לדבריו, הרג המחבלים "לא יצליח לשבור את העם. הדם הטהור הזה יתדלק את האינתיפאדה"

ספק 500

ארגון חמאס התייחס אמש (שישי) לפיגועים ולניסיונות פיגוע שאירעו אתמול במהלך היום, בהם נהרגו שלושה מחבלים מאש צה"ל ומחבלת נוספת נפצעה קשה. חמאס גינה את "ההוצאות להורג" של המחבלים וקרא להמשך "ההתנגדות וההסלמה נגד חיילי צה"ל והמתנחלים כנקמה על דם השהידים שלנו". הארגון מסר כי הריגתם של המחבלים "לא תצליח לשבור את נחישות העם. הדם הטהור הזה יתדלק את האינתיפאדה".

גם דובר חמאס, חוסאם בדראן, השמיע דברים דומים. "ההסלמה בפשעי ישראל מגבירים את הרצון של ההתנגדות בתגובה כואבת לכיבוש, ולנקום את דם בני העם הפלסטיני, ולהביא לסיומם של הפשעים הציוניים", אמר. לדברי בדראן, "ישראל ממררת את שמחת הפלסטינים בחג הקורבן, אך תגובת ההתנגדות תחזיר את שמחת החג לבני עמנו". בדראן קרא לפלגי ההתנגדות השונים לאחד את המאמצים בשטח, ולדון באופן התגובה "לפשעים הציוניים". הוא ציין כי האינתיפאדה תימשך "באמצעות כל סוגי ההתנגדות".

לקריאה נוספת:
שישי של טרור: שני פיגועים סוכלו, שניים נפצעו קל בחברון וליד ירושלים
לקראת נאום אבו מאזן באו"ם: חידוש הפיגועים מסמן תחילת תקופה נפיצה
מבוקש פלסטיני נורה למוות בידי כוח מג"ב בניסיון מעצר ליד חברון

זירת ניסיון פיגוע בצומת אליאס שבסמוך לקריית ארבע, ספטמבר 2016. זק"א
זירת ניסיון פיגוע הדריסה ליד קריית ארבע/זק"א

הפיגוע הראשון אתמול אירע בשער שכם שבעיר העתיקה בירושלים. מחבל רץ חמוש בסכין תוך קריאות "אללה אכבר" לעבר כוח מג"ב שהשיב באש. המחבל, סעיד עמרו, אזרח ירדן בשנות ה-20 לחייו, נהרג מהירי.

לאחר מכן, רכב פלסטיני שבו גבר ואישה מהכפר בני נעים פגע בעמודי מגן בטרמפיאדה בקריית ארבע. לוחמי גדוד 50 של חטיבת הנח"ל פתחו באש לעבר המכונית, הרגו את הנהג פארס חדור ופצעו את האישה ראעד באורח קשה.

בשעות אחר הצהריים התרחש הפיגוע השלישי - בקבוק צבע ואבנים הושלכו לעבר אוטובוס שעשה דרכו למעלה אדומים. הבקבוק ניפץ את שמשת האוטובוס והנהג נפצע קל. משליך הבקבוק נמלט. הפיגוע האחרון אירע כאשר פלסטיני דקר ופצע קלות לוחם מגדוד 50 במחסום ג'ילבר שבחברון. המחבל נורה ונהרג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן האשים מוקדם יותר את ישראל באחריות להסלמה וב"הוצאה להורג" של הפלסטינים שביצעו את הפיגועים בחברון ובירושלים. הדובר, נביל אבו רודיינה, אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית "וואפא" כי "המשך הפשעים וההרג הישראליים מוכיחים כי ממשלת ישראל ממשיכה במדיניותה להסלים את המצב, במטרה להתחמק מהמאמצים הבינלאומיים לסיום הקיפאון המדיני".

(עדכון ראשון: 23:01)

זירת ניסיון פיגוע דקירה בשער שכם, ירושלים, 16 בספטמבר 2016. דובר מד"א ירושלים, מד"א
המחבל רץ אל השוטרים עם סכין בידו. זירת הפיגוע בשער שכם/מד"א, דובר מד"א ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully