וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת נאום אבו מאזן באו"ם: חידוש הפיגועים מסמן תחילת תקופה נפיצה

16.9.2016 / 19:20

במערכת הביטחון אמנם העידו כי גל הטרור נמצא בירידה, אך לא שוללים אפשרות להתפרצותו מחדש לנוכח ארבעת המחבלים שיצאו היום לפגע. בתקופה המתוחה הקרובה תנסה הרשות הפלסטינית להרגיע את הרחוב, בעוד חמאס ירצה לערער את יציבותו

ספק 500

משעות הצהריים היום (שישי) אירעו ארבעה פיגועים וניסיונות פיגועים. בצה"ל התריעו בחודש האחרון כי אף שגל הפיגועים שאפיין את השנה האחרונה ירד, המתיחות הביטחונית לא נעלמה ויש לא מעט סיבות שבגללן עשוי גל הטרור להתפרץ שוב.

הפיגוע הראשון היום, אירע בשער שכם שבעיר העתיקה בירושלים. מחבל רץ חמוש בסכין תוך קריאות "אללה אכבר" לעבר כוח מג"ב שהשיב באש. לאחר מכן, רכב פלסטיני שבו גבר ואישה מהכפר בני נעים פגע בעמודי מגן בטרמפיאדה. לוחמי גדוד 50 של חטיבת הנח"ל פתחו באש לעבר המכונית, הרגו את הנהג ופצעו את האישה באורח קשה. שלושה אזרחים שעמדו במקום נפצעו קלות – אחד מרסיסים ושניים מהלם וחרדה.

בשעות אחר הצהריים התרחש הפיגוע השלישי - בקבוק צבע ואבנים הושלכו לעבר אוטובוס שעשה דרכו למעלה אדומים. הבקבוק ניפץ את שמשת האוטובוס והנהג נפצע קל. משליך הבקבוק נמלט. הפיגוע האחרון אירע כאשר פלסטיני דקר ופצע קלות לוחם מגדוד 50 במחסום ג'ילבר שבחברון. המחבל נורה ונהרג.

לקריאה נוספת:
שישי של טרור: שני פיגועים סוכלו, שניים נפצעו קל בחברון וליד ירושלים
מבוקש פלסטיני נורה למוות בידי כוח מג"ב בניסיון מעצר ליד חברון
המורדים ירו לשטח ישראל – ואסד חטף. האם צה"ל ישנה את המדיניות?

חיילי מג"ב בשער שכם שבירושלים לאחר זירת ניסיון פיגוע, ספטמבר 2016. משה שטיינמץ
מוקדם לקבוע אם זה רצף מקרי. כוחות מג"ב בזירת ניסיון הפיגוע בשער שכם שבירושלים, היום/משה שטיינמץ

מוקדם לקבוע אם הפיגועים שאירעו היום הם רצף מקרי לחלוטין או "פיגועי הדבקה", אך סביר שישנה השפעה לתקופה המתוחה שניכרת באזור לאחרונה. יש לכך לא מעט סיבות. ראשית, זהו סוף חג הקורבן וההכנות לחגי ישראל, אלו ימים שתמיד מובילים לעלייה ברמת החיכוך בין הפלסטינים למתיישבים. גורמים משפיעים נוספים הם מסיק הזיתים, התקרבות לציון יום השנה לרצח הזוג הנקין בצפון השומרון, שאלת הבחירות ברשות הפלסטינית ונאום יו"ר הרשות, אבו מאזן, ב-22 לחודש הזה בעצרת האו"ם, אירוע שמהווה נקודת ציון מרכזית מאוד בהלך הרוח הפלסטיני.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במועצת האו"ם לזכויות אדם, 28 באוקטובר 2015. רויטרס
במערכת הביטחון מעריכים כי חלק מהפיגועים נובעים מתסכול בשל קיפאון מדיני. אבו מאזן/רויטרס

שנה חלפה מאז "נאום הייאוש" של אבו מאזן באו"ם, שבו הרים ידיים וניסה לסלול את הדרך לסיום תפקידו, אך מיהר לחזור בו. מאז לא התרחש שינוי מהותי ברחוב הפלסטיני ובמערכת הביטחון מעריכים כי חלק מהפיגועים שמבוצעים נגד אזרחי ישראל וכוחות הביטחון לא מכוונים רק נגד ישראל, שתמיד מוגדרת כאשמה במצב הקשה, אלא גם כתוצאה מתסכול פלסטיני על כך שאין שינוי באופק המדיני, שאמור להביא עמו תמורות בתחום הכלכלי.

במסגרת אותה אווירה מתוחה וככל הנראה כחלק מ"חימום מנועים" לקראת המסרים הקשים שעשוי אבו מאזן להעביר באו"ם, אמר לפני שעה דובר הממשלה הפלסטינית יוסף אל מחמוד כי ישראל מוציאה להורג אזרחים ולפיכך הוא קורא לקהילה הבינלאומית להתערב.

ככל שהזמן יחלוף ומועד הנאום של אבו מאזן יתקרב, כך הציפיות ברחוב הפלסטיני יגברו ועמה המתיחות בין ישראל לפלסטינים. במסגרת ההיערכות, יתחיל צה"ל בקרוב לתגבר את יהודה ושומרון בחיילים במוקדי החיכוך ובצירים המרכזיים, כדי למנוע פיגועים לקראת החגים ובמהלכם. במקביל, ייערך צה"ל לתסכול הפלסטיני שעשוי להתפרץ אחרי נאום אבו מאזן באו"ם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
הסכין של המחבל בצומת ג'ילבר בחברון. הצלה יהודה ושומרון
הסכין ששימש את המחבל בצומת ג'ילבר בחברון/הצלה יהודה ושומרון
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האוטובוס שנרגם באבנים ובבקבוק צבע, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully