וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ האמריקני לשעבר פאוול: "לישראל יש 200 פצצות גרעין"

במייל נוסף שדלף ממחשבו ופורסם באינטרנט, יצא פאוול נגד נאום נתניהו בקונגרס, ושלל את האפשרות שאיראן תשתמש בפצצת גרעין. "מה הם יעשו עם אחת? הם יודעים שלישראל יש 200, וכולן מכוונות לעברה"

(פרס בריאיון ל"טיים" בפברואר: "דימונה עזרה לנו להשיג את הסכמי אוסלו")

שר החוץ ורמטכ"ל צבא ארצות הברית לשעבר, קולין פאוול, טען כי לישראל יש 200 פצצות גרעין "וכולן מכוונות לעבר איראן" - כך עולה ממייל נוסף שדלף ממחשבו ופורסם באתר ההדלפות DCLeaks. במייל שנכתב במרץ 2015 לג'פרי לידס, התורם למפלגה הדמוקרטית, יצא פאוול נגד נאום ראש הממשלה נתניהו בקונגרס האמריקני שבו תקף את הסכם הגרעין האיראני.

"משא ומתן לא יעזור לו להשיג מה שהוא רוצה", כתב פאוול. "בכל מקרה האיראנים לא יוכלו להשתמש בפצצת גרעין אם הם ייצרו אחת. החבר'ה בטהראן יודעים שלישראל יש 200, כולן מכוונות לעברם, ולנו יש אלפי פצצות. כמו שאחמדינג'אד אמר: 'מה נעשה עם אחת? נצחצח אותה?'".

עוד בנושא:
שר החוץ האמריקני לשעבר קולין פאוול: "ביל קלינטון שוכב עם מופקרות"
קולין פאוול תומך בהסכם הגרעין
נתניהו בקונגרס: "הפסקת הסנקציות - רק כשאיראן תפסיק תוקפנותה"

שר החוץ האמריקני לשעבר, קולין פאוול בשנת 2009. AP
"משא ומתן לא יעזור לנתניהו". פאוול/AP

לדברי פאוול, אם איראן או קוריאה הצפונית ישתמשו בפצצת גרעין, הם "יהרסו את הדבר היחיד שחשוב להם - הישרדות המשטר". "איפה הם יערכו את הניסויים בכלל?", כתב.

בהמשך המייל תקף שר החוץ האמריקני לשעבר את עמדת נתניהו, שצידד בהטלת סנקציות נוספות על איראן. "האיראנים אומרים, בצדק, שיש להם זכות להעשיר אורניום לצרכי אנרגיה. הרוסים עזרו לבנות כור בבושהר. אין מספיק סנקציות כדי לשבור אותם". עוד כתב פאוול: "יש המון בולשיט סביב ההתקדמות שלהם (לעבר פצצה). ביבי אוהב לומר שזה 'קורה עוד שנה', כמו גם החבר'ה במודיעין אצלנו. הם אומרים את זה כל שנה, אבל זה לא כזה קל".

הלילה התייחס פאוול לסערה שעוררו הדברים בתגובה לסוכנות הידיעות אי-פי. "הגנרל פאוול לא תודרך בנושא ואין לו ידע ממקורות אמריקניים על קיומה או היקפה של יכולת גרעין ישראלית", נמסר. "פאוול מאמין כמו הרבה אנשים כי יש יכולת כזו, והמספר 200 הוא השערה שנידונה במקורות גלויים. המייל נכתב עשר שנים לאחר שפאוול סיים לכהן בממשל והוא לא קיבל תדרוכים על נושאים מסווגים מאז".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נואם בקונגרס. מאחוריו נמצאים יו"ר בית הנבחרים ג'ון בונר (משמאל) וסנטור אורין האץ. 3.3.2015. אנדרו הרניק, AP
"ביבי אוהב לומר שאיראן מרחק שנה מפצצה, אבל זה לא כזה קל". נתניהו בנאום בקונגרס האמריקני, בשנה שעברה/AP, אנדרו הרניק

מוקדם יותר השבוע נחשף כי פאוול יצא נגד הנשיא לשעבר ביל קלינטון. במייל שכתב פאוול ב-2014 ודלף כתב כי הוא מקווה שלא ייאלץ להצביע להילרי קלינטון בבחירות לנשיאות, בשל הרומנים שניהל בעלה. "אני מקווה שלא אאלץ להצביע לה, למרות שהיא חברה שאני מעריך", כתב פאוול. "היא אישה בת 70 בעלת הישגים רבים, אך גם חמדנית שבעלה שממשיך לשכב עם נשים מופקרות בבית".

במייל נוסף שדלף יצא פאוול נגד המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, וקרא לו "חרפה בינלאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully