וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה לשעבר של ארה"ב קולין פאוול תומך בהסכם הגרעין

פאוול שמזוהה עם המפלגה הרפובליקנית וכיהן בתפקיד תחת הנשיא ג'ורג' וו. בוש טוען: "מדובר בעסקה טובה שתעצור את הדרך המהירה של איראן לנשק גרעיני". חברת קונגרס יהודיה מפלורידה הודיעה שתתמוך בהסכם גם כן

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

לאחר שנשיא ארצות הברית ברק אובמה כבר הבטיח שיהיו לו מספיק חברי קונגרס כדי להעביר את הסכם הגרעין בהצבעה שתתקיים עוד פחות משבועיים, הוא זכה היום (ראשון) לקול תומך נוסף ובעל משקל לא מבוטל: שר ההגנה לשעבר של ארצות הברית קולין פאוול, שמזוהה עם המפלגה הרפובליקנית, אך היה מחוץ לפוליטיקה בעשור האחרון.

בתכנית "פגוש את העיתונות" של רשת NBC אמר פאוול, שכיהן כשר ההגנה תחת הנשיא ג'ורג' וו. בוש: "אני חושב שהסכם הגרעין הוא עסקה טובה". פאוול הסביר בתגובה למתנגדי ההסכם: "אנשים שוכחים שבמציאות מנהיגי איראן בעשור האחרון היו על הכביש המהיר, ללא הגבלת מהירות, בדרך לייצר תכנית להשגת נשק גרעיני".

פאוול התרשם מכך שאיראן התחייבה בהסכם להפחית משמעותית בכמות הסרכזות שלה ומאגר האורניום המועשר וכן לסגור את כור הפלוטוניום שלה. "מדובר בשינויים ראויים לציון, שבאמצעותם נעצר המרוץ של איראן. לטעמי זה חשוב מאוד".

לקריאה נוספת:
ניצחון לאובמה: כשל הסיכוי להפלת הסכם הגרעין בקונגרס
ארה"ב: בזכות הסכם הגרעין - תקיפה נגד איראן תהיה יעילה יותר
סבא"א: קיבלנו מאיראן מידע רב על פעילות הגרעין שלה

שר החוץ לשעבר של ארה"ב, קולין פאוול, עם הנשיא ברק אובמה בבית הלבן, וושינגטון. רויטרס
קולין פאוול בפגישה עם אובמה לפני שלוש שנים/רויטרס

בניגוד למתנגדי ההסכם, פאוול סבור שמשטר הפיקוח והמעקב הוא טוב ומהימן. "יש לנו עסקה", הוסיף פאוול, "בואו נראה אם היא תיושם. אם האיראנים לא יישמו אותה, נצא ממנה החוצה ואף אחת מהאופציות שלנו לא תיעלם". פאוול אף הזכיר ששאר המעצמות רוצות בהסכם, ויתקדמו איתו גם אם הקונגרס היה מחסל את ההסכם.

גם חברת הקונגרס היהודיה מפלורידה, דבי וסרמן-שולץ מהמפלגה הדמוקרטית שהתלבטה ארוכות באשר להסכם, הודיעה היום שתתמוך בו. "ההסכם מספק את הסיכוי הטוב ביותר להבטיח את בטחונן של ארצות הברית, ישראל ושאר בעלות בריתנו", כתבה וסרמן-שולץ ב"מיאמי הראלד" וציינה שמדובר בהחלטה הקשה ביותר שנאלצה להכריע ב-23 שנותיה כנבחרת ציבור.

"התמיכה בהסכם הגרעין זוכה למומנטום", נכתב ברשת NBC, "שרק הולך ומתחזק אחרי שהובטח שהוא יעבור בקונגרס". יחד עם זאת, מהסקרים האחרונים שפורסמו עולה שרוב הציבור האמריקני מתנגד להסכם הגרעין וחושב שהוא לא טוב. היום תיערך במרכז פילדלפיה הפגנה של מתנגדי ההסכם תחת הכותרת "לעצור את איראן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully