וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: בזכות הסכם הגרעין - תקיפה נגד איראן תהיה יעילה יותר

שר ההגנה קרטר הגן על עסקת וינה וטען כי תוביל לתוצאה טובה יותר מאשר מבצע צבאי נגד מתקני הגרעין. ואולם, הוא הבהיר כי האופציה הצבאית עדיין על השולחן. "אמצעי הפיקוח יעניקו לנו מידע רב יותר עבורה"

צילום: דו'צ, עריכה: גדי וינסטוק

שר ההגנה של ארצות הברית אשטון קרטר הבטיח היום (שישי) כי הסכם הגרעין עם איראן יותיר בידי וושינגטון אופציה צבאית "יותר יעילה" במקרה שאחת כזאת תעלה על הפרק. קרטר הגן על עסקת וינה שנחתמה ביולי במאמר דעה בעיתון "USA Today" וטען כי הוא יגרום ליציבות, אך הבהיר כי האופציה הצבאית עדיין על השולחן ולדבריו היא תהיה יעילה יותר בזכות ההסכם.

"יישום ההסכם יחסום את נתיביה של איראן לבניית נשק אטומי", כתב. "התוצאה לטווח-ארוך תהיה טובה יותר מאשר מבצע צבאי אחד. בזמן שאני אחראי על האלטרנטיבה הזאת ואני יודע שהיא תהיה יעילה בפגיעה בתכנית הגרעין של איראן, יהיה צורך ככל הנראה בהתקפות נוספות כשאיראן תנסה לבנות מחדש את מתקניה".

ואולם, שר ההגנה הדגיש כי ההסכם ישפר את האופציה הצבאית של ארצות הברית נגד טהראן בעתיד. "האופציה הצבאית היא אמתית היום ואני, כשר ההגנה, אבטיח שהיא תישאר ממשית בעתיד", כתב. "לאיראן תהיה תכנית גרעין מצומצמת ואזרחית יותר תחת ההסכם ואמצעי הפיקוח יעניקו לנו מידע רב יותר עבור האופציה הצבאית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר ההגנה האמריקני אשטון קרטר, משרד רה"מ, 21 ביולי 2015. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
קרטר ונתניהו בפגישה בישראל בחודש שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

אתמול דווח כי חיל האוויר הישראלי קיים אימון מורכב בארצות הברית, המכונה "רד פלג", בהשתתפות חילות האוויר של ירדן וסינגפור וזה האמריקני. טייסי הקרב, ששבו לפני יומיים ארצה, ביצעו תרגילים דימו בין היתר תקיפות ביעדים מרוחקים, דוגמת איראן. האימון מתקיים מדי שנה זה יותר מ-40 שנים.

במהלך התרגיל טסו טייסי חיל האוויר עם מטוסי 15-F מישראל לארצות הברית, כשבדרך נחתו והמריאו מבסיסים של מדינות ידידותיות בעזרת סיוע של מתדלקים. על פי פרסומים זרים, הם תדלקו את מטוסי הקרב של חיל האוויר הירדני.

התרגיל, שמוגדר על ידי ראש מחלקת האימונים של חיל האוויר, אל"מ אור, כאחד המדמים הטובים ביותר בעולם למתארי מלחמה, נמשך כארבעה שבועות בבסיס נליס שבנבדה. בין היתר, התאמנו הטייסים עם מטוסים מסוג "בז" ו"רעם" על תרחישים שונים, דוגמת תדלוק, חילוץ טייסים נוטשים, תקיפות קרקע, קרבות אוויר, תקיפה באמצעות כוח של קואליציה ואף תקיפה תחת איום של סוללות הגנה אוויריות, דוגמת SA-3, SA-6 ו-SA-2 שנמצאות בידי איראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully