וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וושינגטון סיווגה את שר הפנים לשעבר של חמאס כטרוריסט בינלאומי

16.9.2016 / 20:10

לפי הודעת מחלקת המדינה האמריקנית, פתחי חמאד נכנס לרשימת פעילי הטרור העולמי, מאחר שהשתמש בתפקידו כדי לתאם בין תאי טרור, וכן הקים רשת טלוויזיה "שנועדה להפוך ילדים למחבלים מתאבדים". בשנה שעברה דווח כי חמאד מפעיל חוליות חשאיות נגד מטרות של פתח בעזה

צילום: ערן גילווארג, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: ליברמן אומר כי 70% מהמסים של תושבי עזה הולכים לטרור, אוגוסט שעבר)

מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה היום (שישי) כי שר הפנים לשעבר של ממשלת חמאס בעזה, פתחי חמאד, נכנס לרשימת פעילי הטרור הבינלאומי - צעד המקפיא את נכסיו במדינה. לפי ההודעה, חמאד הוכנס לרשימה מאחר שהשתמש במשרתו כדי לתאם בין תאי טרור, השתתף בפעילות טרור של חמאס, וכן הקים את רשת הטלוויזיה של הארגון, אל-אקצא, שבה תכניות שנועדו "לגייס ילדים לזרוע הצבאית ולהפוך אותם למחבלים מתאבדים בעת שיתבגרו".

לאותה הרשימה הוכנס היום גם עומר דיאבי - מנהיג של קבוצה בת 50 לוחמים בעלי אזרחות צרפתית בסוריה, שהשתתפה בלחימה לצד ארגון ג'בהת פתח א-שאם, לשעבר ג'בהת א-נוסרה.

חמאס גינה את ההודעה האמריקנית, והודיע כי מדובר "בהתפתחות חמורה המצביעה על הנטייה האמריקנית לטובת הכיבוש הישראלי, ומחפה על הפשעים הישרטליים הנמשכים" .הארגון קרא לארצות הברית לחזור בה מהחלטתה".

עוד בוואלה! NEWS:
שישי של טרור: שני פיגועים סוכלו, שניים נפצעו קל בחברון וליד ירושלים
טראמפ מאשר: "ברק אובמה נולד בארצות הברית. נקודה"
הפסקת האש מתערערת: קרבות עזים בין המורדים למשטר ליד דמשק

פתחי חמאד, לשעבר שר הפנים של חמאס ברצועת עזה, שהוגדר בארצות הברית כטרוריסט בינלאומי. טוויטר, צילום מסך
הפעיל חוליות האחראיות לפיצוצים בבתיהם של בכירי פתח. חמאד/צילום מסך, טוויטר

בשנה שעברה דווח בוואלה! NEWS כי חמאד מפעיל חוליות צבאיות חשאיות, שפועלות נגד מטרות של פתח ומטרות מערביות ברצועה, בין היתר כדי לחסום את האפשרות של פיוס עם הרשות הפלסטינית

לפי מקורות ערביים ופלסטיניים, אותן החוליות היו אחראיות בין היתר לפיצוצים בבתיהם של 13 בכירי פתח ברצועה בסוף שנת 2014, פיצוץ מרכז תרבות צרפתי בשכונת רימאל שבעזה וככל הנראה גם קשורות לפיצוץ שאירע בסמוך לביתו של דובר ממשלת הפיוס, איהאב בסיסו, שמתגורר ברמאללה אך משפחתו מהרצועה.

חמאד בן ה-55 נולד במחנה הפליטים ג'בליה שבמרכז הרצועה. ב-2006 הוא נבחר למועצה המחוקקת הפלסטינית מטעם חמאס כנציג בית לאהיה. שלוש שנים לאחר מכן הוא מונה לתפקיד שר הפנים בממשלת חמאס לאחר חיסול קודמו סעיד סיאם במהלך מבצע "עופרת יצוקה". הוא היה גם שותף לצוות המשא ומתן של הארגון בנוגע לשחרור גלעד שליט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully