וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב האישום חשף: כך העבירו משוחררי שליט כספים לאסירי חמאס בישראל

15.9.2016 / 19:10

תושבת מזרח ירושלים ואחותו של אסיר ביטחוני פנתה לארגון בבקשה לסיוע, לאחר שביתה נשרף. שני האחראים על העברת כספים לפעילים בגדה העבירו לה קרוב למאה אלף שקלים, והציעו לה עמלה תמורת ההעברות לחשבונות האסירים

צילום: ערן גילווארג, עריכה: שניר דבוש

(שר הביטחון ליברמן, בחודש שעבר: "70% מהמסים של תושבי עזה הולכים לטרור")

כתב אישום שהוגש היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד דלאל אבו אל-הווא, תושבת מזרח העיר בת 38, חושף כיצד שני פעילי חמאס ששוחררו מהכלא הישראלי במסגרת ההסכם לשחרור גלעד שליט בשנת 2011, העבירו עשרות אלפי שקלים לאסירי חמאס הנושאים עונשי מאסר בבתי הכלא בישראל. על פי כתב האישום, השניים, מחמוד קוואסמה ובסאם אבו סנינה המתגוררים כיום ברצועת עזה, השתמשו באבו אל-הווא, אחות של אסיר חמאס נוסף, על מנת לבצע את ההעברות.

בחודש אפריל 2015 נשרף ביתה של אבו אל-הווא בעקבות קצר חשמלי, ואחיה, אסיר ביטחוני באגף חמאס בכלא אשל, הציע לה לפנות לארגון ולבקש סיוע כספי בתור אחותו של אסיר חמאס. על פי כתב האישום, היא פנתה לאבו סנינה, שהורשע ברצח חיים קרמן בעיר העתיקה בירושלים בשנת 1998, ולקוואסמה, פעיל חמאס שהיה מעורב בכמה פיגועים קטלניים כולל חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח. הוא נידון בעבר לכמה מאסרי עולם בגין השתתפותו בפיגועי ירי, וסיוע שהעניק לפיגועי התאבדות בו נרצחו 12 בני אדם.

עוד בוואלה! NEWS:
נחשפה רשת הברחות רכבי שטח מישראל לחמאס; שלושה ישראלים נעצרו
שליח המו"מ להשבת הגופות חשף: אלה ההצעות שחמאס סירב להן
אף אחד לא מזיל דמעה: גם לפתח וגם לחמאס היה מה להפסיד בבחירות

השניים אחראים מטעם חמאס על העברת כספים לפעילי חמאס בירושלים ובגדה המערבית, וקוואסמה הוא האחראי על מימון כל הפעילות הצבאית של הארגון בגדה. בכתב האישום תואר כיצד אבו אל-הווא, שאינה מחזיקה באזרחות ישראלית ואף לא באישור שהייה, קיבלה מהשניים עשרות אלפי שקלים, חלקם עבורה וחלקם עבור אסירי חמאס בישראל.

על פי כתב האישום, אבו אל-הווא הפקידה את הכספים בחשבונות קנטינה של אסירי חמאס בעצמה ובאמצעות אחרים, וקיבלה עמלה של 50 שקלים על כל העברה. בסך הכול, הנאשמת העבירה 43 אלף שקלים לאסירים וקיבלה 55,500 שקלים לשימושה האישי. אבו אל-הווא הואשמה בשורת עבירות, כולל מגע עם סוכן חוץ, איסור פעולה ברכוש למטרות טרור, מתן שירות להתאחדות בלתי מותרת וכניסה לישראל שלא כחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully