וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעללות במארינס: חייל מוסלמי הוכנס למייבש ונשאל אם הוא טרוריסט

בעקבות התקרית הנחת האמריקני סבל מכוויות בצווארו ובכתפיו. חקירת ההתעללות בחיל העלתה כי החייל ככל הנראה היה נתון לטרטורים בגלל אמונתו הדתית. עוד עלה כי אחד ממפקדיו היה מעורב בתקרית אלימה אחרת שהובילה להתאבדות חייל מוסלמי אחר

חיילי מארינס, חיל הנחתים, בטירונות בבסיס פריס איילנד בקרוליינה הדרומית, 2005. AP
חיילי מארינס מתאמנים בבסיס בפריס איילנד/AP

חייל מארינס מוסלמי טוען כי הורו לו להיכנס למייבש בגדים בבסיס אימונים בפריס איילנד שבקרוליינה הדרומית – כך מעלים ממצאי חקירה שנחשפו אתמול (רביעי) ברשת ABC. לדברי החייל, מפקד האימונים שהיה שיכור במהלך אותה תקרית ביקש לדעת אם הוא טרוריסט ולקח חלק ממתקפת הטרור 11 בספטמבר. חייל המארינס, שסבור כי חווה את הטרטורים בגלל אמונתו, סבל מכוויות בצווארו ובכתפיו אחרי שהמפקדים הפעילו את המייבש כמה פעמים.

התקרית אירעה ב-2015. לפי גורם רשמי בחיל הנחתים, אחד משני המפקדים שהיו מעורבים בה, הוא המפקד שב-18 במרץ "סטר בחוזקה" לטירון מוסלמי אחר בשם ראהיל סידיקי, רגעים לפני שברח וקפץ אל מותו מהקומה השלישית בבניין שבו שהה.

מותו של סידיקי שהוגדר רשמית כהתאבדות הוביל לחקירה נרחבת בנושא הטרטורים וההתעללויות במארינס. בשבוע שעבר נחשף כי החקירה מצאה שמפקד האימונים של סידיקי לא היה צריך לפקח על טירוני המארינס בעודו נחקר על תקרית הסטירה בשנה שעברה.

עוד בוואלה! NEWS:
מעללי המין של הצב דייגו מאיי הגלפאגוס הצילו את מינו מהכחדה
עד חשף: נשיא הפיליפינים הורה לנו להרוג עבריינים ואת מתנגדיו
סקר חדש: טראמפ מצמצם את הפער מקלינטון ל-2%

אימון צבאי של נחתים אמריקאים ודרום קוריאנים. רויטרס
נחתים אמריקניים באימון בקוריאה הדרומית/רויטרס

המסמכים שהגיעו לידי ABC וצפויים להתפרסם בקרוב כחלק מחוק שקיפות תיארו התעללות מכוונת נגד החייל המוסלמי במארינס במהלך 2015. לפי דוח החקירה, החייל טען בפני החוקרים כי הוא מאמין שהוא הוחרג מ"שבוע מארינס", השבוע שבו הטירונים מסיימים תשעה שבועות של אימונים, בגלל אמונתו הדתית.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"עבור מי אתה עובד?"

לפי דברי הנחת, שני מפקדיו הורו לו להישאר במיטתו. הוא טען גם כי הריח מהם ריח של אלכוהול. לאחר מכן הצעידו אותו למקלחת, שם דרשו ממנו לבצע שכיבות סמיכה בזמן שהמים זורמים עליו. אחרי שהיה ספוג במים, לטענתו, המפקדים הורו לו להתייבש בטרם יחזור למיטתו. הוא נכנס למייבש ואחד המפקדים אמר לו כי "שילמו לו כדי לאתר מרגלים ולחשוף את הזהות האמתית שלו". בשלב מסוים חייל המארינס המוסלמי נשאל אם השתתף בפיגועי 11 בספטמבר.

בשלב זה, המייבש הופעל פעמיים למשך 30 שניות שבמהלכן שאלו המפקדים את המוסלמי עבור מי הוא עובד. משהשיב - "עבור אף אחד", נסגרה הדלת שוב והמייבש הופעל לפרק זמן ארוך יותר. בנקודה זו סיפר הנחת כי נכווה והחל לבכות.

הטענות נגד המפקדים הועלו על ידי שלושה נחתים, בהם המוסלמי, יותר משלושה חודשים אחרי שסיימו את אימוניהם בפריס איילנד. בשבוע שעבר מסרה היחידה כי 20 חיילי מארינס בפריס איילנד עשויים לעמוד לדין פלילי ומנהלי בשל מעשיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully