וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעללי המין של הצב דייגו מאיי הגלפאגוס הצילו את מינו מהכחדה

מחקר שנערך בארכיפלג הידוע ממחקריו של דרווין גילה כי הצב הענק, בן יותר ממאה שנים, הוא אב לכ-800 צאצאים. תכנית הרבייה, שבה משתתף דייגו, הובילה לשחרור כ-2,000 צבים לטבע

צילום: גן החיות של סן דייגו, עריכה: שניר דבוש

דייגו הצב בן יותר ממאה שנים, אך חיי המין שלו ככל הנראה טובים יותר משלכם - כל כך טובים שהוא הצליח למנוע ממינו להינצל מהכחדה. דייגו, צב ענק מאיי הגלפאגוס, הוא אב לכ-800 צאצאים. לפי הערכות, הוא שיקם את אוכלוסיית מינו בעצמו בבית הגידול שלו באי הדרומי ביותר בארכיפלג, אספניולה.

"הוא זכר מאוד פעיל מינית ופורה. הוא תרם רבות לאכלוס האי", אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית וושינגטון טאפיה, מומחה לצבים העובד בשמורה הלאומית של איי הגלפאגוס. דייגו שייך למין הצב הפילי שנחשב למין הגדול ביותר בסדרת הצבים וחי רק בגלפאגוס. האי אספניולה הוא אחד העתיקים בגלפאגוס, המוכר כאזור המחקר של צ'רלס דרווין.

עוד בוואלה! NEWS:
עד חשף: נשיא הפיליפינים הורה לנו להרוג עבריינים ואת מתנגדיו
ארה"ב: נעצר חשוד בהצתת מסגדו של המחבל שביצע את הטבח באורלנדו
מכת דם: מדוע זרמו נהרות אדומים ברחובות בירת בנגלדש?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוחזר לארכיפלג ב-1976. הצב דייגו באיי הגלפאגוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני 50 שנה חיו באי רק שני זכרים ו-12 נקבות ממינו של דייגו והם פוזרו ברחבי האי כדי להתרבות. כעת דייגו חי במרכז רבייה באי סנטה קרוז, שם הוא חולק את תאו עם שש נקבות. דייגו, שמשקלו 80 קילוגרמים, אורכו 90 סנטימטרים וגובהו 1.5 מטרים, הוא הזכר הדומיננטי מבין השלושה שעליהם הוטלה המשימה - לאכלס את אספיונלה.

דייגו אותר לראשונה בגן חיות בסן דייגו ורק לאחר מכן הוא זוהה כצב פילי מהגלפאגוס. "אנחנו לא יודעים בדיוק איך או מתי הוא הגיע לארצות הברית. כנראה שהוא נלקח מאספניולה בין 1900 ל-1959 במשלחת מחקר", אמר טאפיה. ב-1976 הוא הוחזר לארכיפלג.

לפני שש שנים החוקרים גילו שדייגו פעיל מאוד מינית. "ערכנו מחקר גנטי וגילינו שהוא אב של לפחות 40% מהצאצאים ששוחררו לטבע באספניולה", הסביר טאפיה. הודות לתכנית הרבייה, כ-2,000 צבים שוחררו לאי הקטן וכעת המין יצא מסכנת הכחדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully