וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: נעצר חשוד בהצתת מסגדו של המחבל שביצע את הטבח באורלנדו

15.9.2016 / 2:30

משטרת פלורידה עצרה תושב המדינה בן 32 בחשד שהוא העומד מאחורי השריפה שפרצה במרכז האסלאמי בעיר בחודש שעבר. לפי המשטרה, החשוד נוהג להפיץ תעמולה אנטי-אסלאמית ברשת. אם יורשע הוא צפוי לשאת עד 30 שנות מאסר

צילום: משטרת סנט לוסי, עריכה: מתן חדד

תושב פלורידה בן 32 נעצר בחשד שהצית את המסגד שאותו נהג לפקוד עומר מטין, המחבל שירה למוות ב-49 בני אדם בפיגוע במועדון הגאה באורלנדו שבפלורידה - כך נמסר הלילה (חמישי) מהמשטרה המקומית. החשוד, ג'וזף מייקל שרייבר, נהג לפי המשטרה לפרסם חומרים אנטי-אסלאמיים ברשת.

שרייבר עומד בפני סעיף אישום של הצתה מכוונת של המרכז האסלאמי פורט-פירס שבעיר. אם יורשע בהצתת המסגד, הוא צפוי לשאת עד 30 שנות מאסר.

בתיעוד שפרסמה המשטרה בערב ההצתה בספטמבר נראה אדם חשוד מתקרב למסגד רגעים ספורים לפני שפרצה בו אש. "הצתה במוסד דתי, ללא קשר לנסיבות, היא מזעזעת", נמסר בהודעה רשמית ממשטרת פורט פירס.

עוד בנושא:
"יש כאן יריות משוגעות": השיחות מליל הטבח באורלנדו נחשפות
גבר טוען: המחבל מאורלנדו היה המאהב שלי, הוא רק חיפש אהבה
"כלבי הנחמה" הגיעו לאורלנדו: "ניצולי הטבח פשוט פרצו בבכי"

שריפה במרכז האסלאמי של פורט פירס, פלורידה, 12 בספטמבר 2016. לשכת השריף של מחוז סנט לוסי, אתר רשמי
השריפה במרכז האסלאמי פורט-פירס, ספטמבר/אתר רשמי, לשכת השריף של מחוז סנט לוסי

בהתייחסו לאירוע, אמר דובר המשטרה באורלנדו, דייוויד תומפסון, כי הצתת המסגד היא "טרגדיה נוראית, לא רק עבור המרכז האסלאמי אלא עבור הקהילה כולה". בחקירת ההצתה השתתפו רשויות שונות ובהן הבולשת הפדרלית (FBI). בחקירה נבדק המניע להצתה, שטרם התברר מהודעת המשטרה על מעצרו של החשוד, וכן אם קיים קשר בין יום הזיכרון לפיגועי ה-11 הספטמבר לבין מועדה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מטין, שנהרג בחילופי אש עם כוחות המשטרה בחודש יוני לאחר שהחזיק בבני ערובה במועדון הלילה "פולס" ונשבע אמונים לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), אחראי למה שתואר בכלי התקשורת האמריקניים כירי ההמוני הקטלני ביותר בהיסטוריה המודרנית של ארצות הברית.

ההצתה שאירעה בחודש שעבר אינה מקרה האלימות הראשון מחוץ למרכז האסלאמי שאותו נהג לפקוד המחבל. כמה שבועות לאחר הירי אחד מהמתפללים הוכה מחוץ למסגד, ועל פי המועצה ליחסים אמריקנים-מוסלמים (CAIR), נוסעים בכביש הסמוך למרכז נוהגים להטיח עלבונות ומילים קשות במתפללים באופן קבוע.

זירת הירי ההמוני במועדון הלהט"ב "פולס" בעיר אורלנדו בארצות הברית. 12 ביוני 2016. GettyImages
זירת הטבח במועדון "פולס" שבאורלנדו, יוני/GettyImages
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully