וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש כאן יריות משוגעות": השיחות מליל הטבח באורלנדו נחשפות

הרשויות בארה"ב פרסמו את השיחות של תושבים ומבלים למוקד החירום, בזמן שעומר מטין רצח עשרות אנשים במועדון בעיר. "אנשים נורים ונהרגים, אתם שולחים לכאן מישהו?"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(ה-FBI פרסם את תמלילי השיחות עם המחבל בזמן הטבח)

הרשויות בארצות הברית פרסמו הלילה (רביעי) את השיחות למוקד החירום 911 מליל הטבח במועדון באורלנדו שאירע לפני חודשיים. 49 איש נרצחו ועוד עשרות נהרגו כשעומר מטין הסתער על מועדון ה"פולס" ויריה לכל עבר עד שחוסל בידי השוטרים.

"יש יריות מטורפות", סיפר אחד המבלים שעזב את המקום בטרם החל הירי. אדם אחר תיאר כיצד הוא רץ למכונית שלו, הרחק מהמועדון, לאחר ששמע יותר מעשר יריות. "ברגע ששמעתי את זה, ברחנו", הוא אמר והוסיף כי הוא עצמו לא נפגע.

מקבלי השיחות במוקד נשמעו רגועים ואדיבים במהלך קבלת השיחות. הם רשמו שמות ואמרו למתקשרים להגיד לקרוביהם במועדון להישאר במקומם עד שהכוחות יצליחו לחלץ אותם. מטין, שנשבע אמונים לדאעש במהלך אירוע, נורה למוות כעבור כשלוש שעות.

לקריאה נוספת על הטבח באורלנדו
גבר טוען: המחבל מאורלנדו היה המאהב שלי, הוא רק חיפש אהבה
"כלבי הנחמה" הגיעו לאורלנדו: "ניצולי הטבח פשוט פרצו בבכי"

צוותי מז"פ בוחנים את זירת הטבח במועדון באורלנדו, פלורידה, ארצות הברית, 12 ביוני 2016. רויטרס
צוותי מז"פ במועדון באורלנדו לאחר הטבח, יוני/רויטרס

יותר משעה וחצי לאחר שהאירוע החל, אדם התקשר למוקד בפעם השנייה כשהוא מתוסכל מכך שחברתו לשעבר לא חולצה מהשירותים שבהם היא נלכדה עם 20 איש אחרים, כולל שני אנשים מתים. "אנשים נורים ונהרגים, אתם שולחים לכאן מישהו?", אמר.

בין המתקשרים הרבים היו גם עוברי אורח. "הדלת של מקום העבודה שלי נפגע מירי", סיפרה למוקד אישה שהייתה מעבר לרוחב והוסיפה כי היא לא נפצעה בתקרית. אדם שמתגורר בקרבת מקום התקשר ל-911 ואמר כי אנשים שברחו מהמועדון מידפקים על דלתו, מבקשים מקלט ומסתתרים מאחורי כלי רכבו. האיש במוקד, שעוד לא ידע על היקף האירוע, אמר לו להשאיר את דלתו נעולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully