וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם למחבל שרצח את החייל אלמוג שילוני בתל אביב

14.9.2016 / 15:15

שופט המחוזי בת"א קבע באופן חריג כי בשל נסיבות האירוע לא יוכל נור א-דין אבו חאשיה לגשת לוועדת השחרורים בטרם יחלפו 15 שנה. אבו חאשיה תכנן לחטוף את הנשק משילוני, ולרצוח באמצעותו עוברי אורח נוספים. אביו של שילוני: "אלמוג היה גיבור לאומי"

צילום: אבי כהן, עריכה: אביב אירגז

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (רביעי) מאסר עולם על נור א-דין אבו חאשיה, רוצחו של סמל ראשון אלמוג שילוני, החייל שנדקר למוות ליד תחנת רכבת ההגנה בדרום תל אביב בנובמבר 2015. השופט רענן בן יוסף קבע כי לא ניתן יהיה להעלות את אבו חאשיה לוועדת השחרורים לפני שיחלפו 15 שנה, בשל הנסיבות החריגות בחומרתן.

"מעשה הרצח גרם לטראומה לאומית, כשאלמוג הגן בגבורה בגופו ומנע פגיעה בנוספים", אמר השופט בבית המשפט המחוזי בתל אביב, שגזר על המחבל לשלם קנס של 250 אלף שקל. "אנחנו כמשפחה בחרנו בחיים", אמר בבית המשפט אביו של אלמוג, יוסי. "הוא היה גיבור לאומי, הקמנו לזכרו בית לחיילים בודדים, ואנחנו מודים לציבור על החיזוק והתמיכה. אנחנו מצפים שהעונש ירתיע את המחבל הבא".

עוד בוואלה! NEWS:
34 שנים להתנקשות בנשיא לבנון: 5 דברים שאתם צריכים לדעת היום
ביום שבו הורשע המחבל שרצח את אחיו התאום - סהר השתחרר
מקורבי פרס ממתינים בדריכות: "אם היה מתעורר – היה כועס שביטלנו תכניות"

גזר דין לתושב שכם בגין רצח של החייל אלמוג שילוני בתחנת רכבת ההגנה בת"א, בימ"ש מחוזי ת"א. ספטמבר 2016. מגד גוזני
בני משפחתו של אלמוג שילוני בעת הקראת גזר הדין/מגד גוזני

"המטרה היא שהנאשם לא ייכלא לפחות מ-40 שנה, ולא יוכל להיכלל בשום עסקה של חילופי אסירים", הסבירה התובעת דסי פורר מפרקליטות מחוז תל אביב. "היום נקבע שיא החומרה של הענישה". לבית המשפט הגיעו חייליו של שילוני, ומפקדו עומרי אמר לוואלה! NEWS שהעונש הוא אמנם סגירת מעגל, אך "זה לא נותן למשפחה את הבן והאושר בחזרה. אנחנו מאמצים אותם".

לאחר הרצח של שילוני הוגש כתב אישום נגד אבו חאשיה, תושב שכם בן 18, שהורשע ברצח במאי האחרון. הוא נכנס לישראל באופן בלתי חוקי ב-9 בנובמבר, ולמחרת החליט לבצע את הפיגוע. מכתב האישום נגדו עלה כי הוא תכנן לקחת משילוני את הנשק ולבצע פיגוע שבמהלכו ירצח יהודים נוספים. בשנה שעברה ביטל בג"ץ את צו הריסת ביתו של אבו חאשיה בשל עיכוב של 11 חודשים מאז הפיגוע ועד קבלת ההחלטה להרוס את הבית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
גזר דין לתושב שכם בגין רצח של החייל אלמוג שילוני בתחנת רכבת ההגנה בת"א, בימ"ש מחוזי ת"א. ספטמבר 2016. מגד גוזני
הרוצח בבית המשפט/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully