וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום שבו הורשע המחבל שרצח את אחיו התאום - סהר השתחרר

19.5.2016 / 0:32

נור א-דין אבו חאשיה הורשע ברצח אלמוג שילוני ב-2014, באותו יום בו שוחרר סהר שילוני משירות קרבי. "לקחתי את סהר מהבסיס. כל הדרך התחבקנו ובכינו", סיפר אבי התאומים לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

"רצה הגורל והיום אחיו התאום של אלמוג, סהר, מסיים שירות צבאי בחיל הים. הוא היה לוחם קרבי, בדיוק היום גזר את החוגר שלו. זה מאוד מאוד מרגש" – כך סיפר אתמול (רביעי) יוסף שילוני, אביו של אלמוג שילוני שנהרג בפיגוע בתל אביב בנובמבר 2014, לאחר שהורשע המחבל שהוציא את הפיגוע לפועל ברצח. "נסעתי להביא את סהר מבסיס זיקים ליד עזה, שם שירת. בדרך שמענו שיר מאוד מאוד מרגש על דרך קשה. כל הדרך התחבקנו ובכינו".

"בחרנו בחיים ובחרנו בעשייה כמו שאלמוג רצה, בגלל המידות הנפלאות שניחן בהן", סיפר יוסף. "קיבלנו על עצמנו להנציח אותו בדרך הזאת ואנחנו מקווים שנצליח לעזור לכל מי שיזדקק". האב בירך על הכרעת הדין של המחבל נור א-דין אבו חאשיה, אך ציין כי "המשפט עדיין לא הסתיים, גזר הדין יינתן בעוד כמה חודשים".

מיכל שילוני, אמו של אלמוג התייחסה גם היא למשפט. "צוות ההגנה טען שהחשוד ברצח ניסה רק לפצוע את אלמוג ולא לרצוח אותו, אבל בגלל האכזריות של הדקירה השופטים הגיעו למסקנה שהוא רצח אותו. הוא רצה את הנשק שלו ורצח אותו כי אלמוג לא נתן לו את הנשק. הגיעו אנשים שראו את התקיפה והוא ברח משם", אמרה.

לקריאה נוספת:
הפיגוע בתל אביב: נקבע מותו של החייל שנפצע אנוש
תיעוד: המרדף אחרי המחבל שרצח חייל בתל אביב
נקבר החייל שנהרג בפיגוע: "איך לקחו לנו אותו?"

אלמוג שילוני החייל שנרצח בפיגוע הדקירה בתל אביב. באדיבות המשפחה
"הוא הסתכל לי בעיניים ואמר 'אבא, לי לא יחטפו את הנשק'". אלמוג שילוני/באדיבות המשפחה

יוסף טען כי רצח בנו היה האירוע הראשון שפתח את גל טרור היחידים. "הרוצח תכנן את התקיפה היטב. אלמוג לא נתן את נשקו ומסר את חייו בגלל זה", אמר, וגילה שנושא חטיפת הנשק העסיק את אלמוג. "יומיים לפני הרצח, כשישבנו בביתנו במודיעין לשולחן השבת, אלמוג דיבר הרבה על חטיפות נשקים. הוא היה מפקד של יחידה בחיל האוויר וסיפר על כך שיש המון שיחות ואימונים בנושא שמירת הנשק. הוא הסתכל לי בעיניים ואמר 'אבא, לי לא יחטפו את הנשק'".

"באותו אירוע מזעזע אלמוג שמר על הנשק עד טיפת דמו האחרונה. הפרמדיק שהגיע לשבעה אמר שהיה קשה מאוד להוציא את הנשק מאלמוג, על אף שהוא היה באפיסת כוחות. הוא ממש ננעל על הנשק. הוא לא ויתר", סיפר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
רוצחו של אלמוג שילוני בהקראת גזר דינו במחוזי תל אביב נור א-דין אבו חאשיה. אבי כהן
בגלל אכזריות הדקירה, הוחלט להרשיעו ברצח. אבו חאשיה בבית המשפט, היום/אבי כהן

תחילה הוצא צו להריסת ביתו של אבו חאשיה, אולם בדצמבר האחרון קיבל בג"ץ את העתירה שהגישו בני משפחתו בנושא וביטל את הצו. זאת בשל השיהוי הרב - 11 חודשים - מרגע קבלת ההחלטה, שלטענת השופטים יוצר מראית עין שההריסה נועדה לענישה ולא להרתעה.

מיכל ביקרה את התהליך שהביא לביטול צו ההריסה. "ההחלטה להרוס את הבית נפלה בין הכיסאות, מישהו התמהמה והעבירו החלטה להרוס את בית המשפחה רק 11 חודשים לאחר הרצח". לדבריה, "בגלל העיכוב של המערכת ההריסה הוחמצה. עד רגע הביטול בכלל לא ידענו שרצו להרוס את הבית".

(עדכון ראשון: 23:43)

הוריו של אלמוג שילוני בהקראת גזר הדין של רוצחו בית המשפט המחוזי תל אביב. אבי כהן
"בחרנו בחיים ובעשייה כמו שאלמוג רצה". מיכל ויוסף שילוני בבית המשפט, היום/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully