וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגו של נתניהו נחת בוושינגטון: צפוי לחתום על הסכם הסיוע בשעות הקרובות

13.9.2016 / 15:00

יעקב נגל, ממלא מקום ראש המטה לביטחון לאומי, הגיע לארצות הברית וייפגש עם היועצת לביטחון לאומי בבית הלבן, סוזן רייס. במסגרת ההסכם, שצפוי להיחתם בתום חודשים של משא ומתן אינטנסיבי, תקבל ישראל 38 מיליארד דולר סיוע בעשור הקרוב

עריכה: ניר חן

ממלא מקום ראש המטה לביטחון לאומי, יעקב נגל, נחת היום (שלישי) בוושינגטון. בשעות הקרובות הוא צפוי לקיים פגישה עם היועצת לביטחון לאומי בבית הלבן, סוזן רייס, ובהמשך יחתמו השניים על הסכם הסיוע לעשור הקרוב.

במסגרת ההסכם, תעביר ארצות הברית לישראל 3.3 מיליארד דולר בשנה בעשור הקרוב החל מ-2018. זאת, לצד תוספת של 500 מיליון דולר בשנה לתכניות הגנה מפני טילים. בסך הכול תקבל ישראל סיוע הנאמד ב-38 מיליארד דולר.

ההסכם גובש לאחר חודשים של משא ומתן אינטנסיבי. במסגרתו, התחייבה ישראל שלא לדרוש עוד תוספות מימון מהקונגרס אלא בעתות מלחמה. בנוסף לכך, התחייבו בירושלים כי בתוך שש שנים יופסק ההסדר הנוכחי, שלפיו כ-26% מכספי הסיוע יופנו לרכש בתעשיות הביטחוניות הישראליות.

לקריאה נוספת:
בסירה אחת עם אפגניסטן: היוזמה שתרכך את התנגדות הקונגרס להסכם הסיוע
המכשול שמעכב את הסכם הסיוע - ומונע פגישה בין נתניהו לאובמה
הסנאטור שמונע חתימת הסכם הסיוע: "אמרתי לנתניהו שהממשל יכול להזדיין"

ניסוי היירוט של מערכת שרביט קסמים, נובמבר 2012. משרד הביטחון
תקציב נוסף מיועד לתכנית הגנה מפני טילים. מערכת "שרביט קסמים", נובמבר 2012/משרד הביטחון

בתחילת השבוע פורסם בוואלה! NEWS כי מחלוקת בין הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם היא שעיכבה את ההודעה על השלמת הסכם הסיוע, שפרטיו הסופיים נסגרו בין הממשל ללשכת ראש הממשלה כבר בתחילת החודש שעבר. עתה, הוא מקדם יוזמת חקיקה בקונגרס לחבילת סיוע אזורית, שתכרוך את הסיוע לישראל לזה הניתן לאפגניסטן, לירדן ולכורדים. זאת, במטרה להביא את שני הצדדים על סיפוקם.

בריאיון שני שהעניק גהראם לוושינגטון פוסט בתוך יומיים, הוא העלה את יוזמת החבילה האזורית לשולחן. "יש לנו כוחות לממן באפגניסטן, ירדן צריכה עוד כסף, אנחנו צריכים לתת לכורדים עוד כסף", אמר. לפי הדיווח בוושינגטון פוסט, אם ישראל תיכלל בחבילת הסיוע האזורית, התעקשותו של גרהאם על מימון נוסף לשנת התקציב הבאה בהקשר של הסכם הסיוע תפחת. אם ישראל לא תיכלל בעסקה, הוא ימשיך לקדם חקיקה הנוגעת ספציפית לישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם מכריז על מועמדותו לנשיאות ארה"ב, קרוליינה הדרומית, יוני 2015. AP
"מחפשים סולם לרדת מהעץ". גרהאם/AP

בימים האחרונים השמיעו גם בירושלים וגם בוושינגטון מסרים אופטימיים לגבי החתימה על ההסכם. שגריר ארצות הברית בישראל דן שפירו אמר כי ההסכם "ייחתם בקרוב, יכסה את צורכי הביטחון של ישראל עד 2029, ויהווה חבילת הסיוע הגדולה ביותר של ארצות הברית למדינה כלשהי בהיסטוריה האמריקנית".

יתרה מכך, גורמים בלשכת ראש הממשלה הדגישו כי "ישראל וארצות הברית עובדות יחד כדי להשלים את ההסכם בקרוב". לפי ההערכה, כל הצדדים מעוניינים להשלים את ההסכם, וכעת "כולם מחפשים סולם לרדת מהעץ", במילותיו של גורם המעורה בפרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully