וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות עובדי רשת סופרים בדרום בסכנת פיטורים: "איך נעבור את החגים?"

14.9.2016 / 14:32

עובדי הסופר "י.א מרכז המזון" בנתיבות ובערד הגיעו לעבודה וגילו שהמקום סגור. הבעלים מסרו תשובות מתחמקות, אולם הציוד בסניפים כבר נלקח והעובדים נותרו ללא עבודה. "אף אחד לא דיבר איתנו, אנחנו חוששים מאוד מהעתיד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנחנו חוששים מאוד מהעתיד". הסופר הריק/מערכת וואלה!, צילום מסך

כ-40 עובדי הסופר "י.א מרכז המזון" בנתיבות הגיעו ביום ראשון האחרון לעבודה, כבכל יום. אלא שהפעם, להפתעתם, היה המקום סגור. העובדים, שהבינו כי אין להם מקום עבודה לשוב אליו, ניסו לברר מהי סיבת הסגירה, אולם היא לא התבררה עד כה.

הסופר הגדול בנתיבות נפתח לפני כשלושה חודשים בקול תרועה והצליח בתקופה קצרה למשוך אליו לקוחות רבים. במוצאי שבת האחרונה קיבלה סגנית מנהלת הסופר טלפון מאחד הבעלים. "הסופר נפרץ והרבה סחורה נגנבה", נאמר לה מהצד השני של הקו, "הבאנו חברה שתעשה ספירת מלאי ואסור שהעובדים יגיעו ביום ראשון לסניף".

חשדה של סגנית המנהלת התעורר, שכן כבר שבועיים לא התקבלה סחורה באופן רציף מהספקים. גם בקבוצת הווטסאפ של העובדים לא האמינו לסיפור הפריצה, וחלקם החליטו להגיע לעבודה ביום ראשון בבוקר. שם, גילו העובדים שכל תכולת המקום נלקחה והעובדים לא יודעים מה עתיד לקרות עמם. לטענתם, הבעלים לא עונים לפניותיהם.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
נהגו לשעבר של ראש הממשלה הורשע באונס ובעבירות מין בילדות
הוריו של גולדין יוצאים לאו"ם: "לא כולם בממשלה מחויבים לגורל בנינו"
תיעוד: שוטר רודף אחר רוכבי האופנוע שנוסעים בפראות ללא רישיון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה היה מחזה מחריד". פינוי הציוד שבסופר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו בעלי משפחות, אנחנו לפני חגים, שיתנו לנו מכתבי פיטורים כדי שנוכל לחתום אבטלה", אמרה אחת העובדות. "אף אחד לא דיבר איתנו. הגענו לסופר ולא נתנו לנו להיכנס. הייתי בהלם, הסופר היה מרוקן לחלוטין. הם לקחו אפילו את השיש, את המדפים ואת התנורים. זה היה מזעזע".

לדבריה של העובדת, "כבר אז הבנתי שקורה משהו. היו דברים שבורים על הרצפה, כל הקופות היו פרוצות. מחזה מחריד. אנחנו חוששים מאוד מהעתיד. אנחנו אמורים לקבל משכורות ולא בטוח שהשיקים יכובדו. אנחנו לא יודעים איך נעבור את החגים".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

גם בערד נותרו עובדי הרשת ללא עבודה

העובדים של אותה הרשת בסניף ערד מצאו את עצמם גם כן ללא עבודה. לפני כשבוע וחצי קיבלה חנה הורביץ', סגנית מנהלת המקום, טלפון מאחד הבעלים. "לרגל השיפוצים אנחנו לא מתכוונים לפתוח את הסופר מחר בבוקר ולמשך כמה ימים. העובדים יקבלו משכורות ואז נעשה פתיחה חגיגית", נאמר לה.

הורביץ' וכ-30 עובדים נוספים האמינו לבעלים. "ניסיתי ליצור איתו קשר, אבל הוא לא ענה לי. לאחר כמה ניסיונות, הוא חזר אליי ואמר שייקח עוד כמה ימים", סיפרה. "הגענו לסופר בימים הללו והוא היה סגור. ראינו הרבה חברות שמוציאות את הציוד. הן טענו שהציוד לא תקני והן יסדרו אותו".

"הסופר סגור ואנחנו בלי עבודה, מרגישים מושפלים. השיקים לא כובדו"

לדברי הורביץ', נוכח המפגש המוזר בסופר עם החברות שרוקנו את המקום, היא יצרה קשר עם אחד הבעלים פעם נוספת. "הוא אמר להתחיל לעשות הזמנות מהספקים וסידור עבודה לרגל הפתיחה החגיגית, אבל מאז הוא ניתק איתנו קשר. שלחנו לו סרטונים שבהם רואים שמעסיקים ציוד מהסופר והוא לא הגיב לנו".

לאחר זמן מה, ענו הבעלים להורוביץ'. "שאלתי אותו אם המקום נסגר ואם אנחנו צריכות למצוא מקום עבודה אחר והוא ענה שמחר הוא יגיע לדבר עם העובדים להערכות על תכנית עבודה חדשה – אבל מאז לא שמענו ממנו", אמרה. "הסופר סגור ואנחנו בלי עבודה. אנחנו מרגישים השפלה. אנחנו לפני החגים והמצב קשה. שלחו לנו משכורות אבל השיקים לא כובדו. המצב לא טוב. כ-30 עובדים נותרו ללא עבודה".

את תגובת "י.א מרכז המזון" לא ניתן היה להשיג עד למועד פרסום הכתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully