וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הניסוי של הצפון: מפציצים גרעיניים אמריקניים טסו בשמי הדרום

13.9.2016 / 8:03

שני מפציצים על-קוליים, מלווים במטוסי קרב אמריקניים ודרום קוריאניים, המריאו מבסיס המרוחק כ-120 ק"מ מהגבול עם הצפון. זאת בעקבות הניסוי הגרעיני שערכה פיונגיאנג בסוף השבוע

עריכת וידאו: ניר חן

שני מפציצים גרעיניים על-קוליים של ארצות הברית טסו היום (שלישי) בשמי קוריאה הדרומית כחלק ממפגן כוח להרתעת קוריאה הצפונית אחרי הניסוי הגרעיני האחרון שערכה והגביר עוד יותר את המתיחות.

המפציצים, מדגם B-1B, שלוו על ידי מטוסי קרב אמריקניים ודרום קוריאנים, תועדו על ידי צלם של סוכנות הידיעות אי-פי כשהם חולפים בשמי בסיס אוסאן, שנמצא 120 ק"מ מדרום לגבול, המבוצר ביותר בעולם. הם צפויים לנחות בבסיס חיל האוויר האמריקני בגואם, מבלי לנחות בקוריאה הדרומית.

טיסות כאלו הן שגרתיות במצבי משבר בחצי האי, שמעשית עדיין נמצא במצב של מלחמה מאחר שמעולם לא נחתם הסכם שלום בין שתי המדינות עם תום המלחמה ב-1953. לקוריאה הדרומית אין נשק גרעיני והיא מסתמכת על "המטריה הגרעינית" של ארצות הברית כדי להרתיע את הצפון. וושינגטון מחזיקה ב-28 אלף חיילים בדרום ובעוד עשרות אלפים נוספים ביפן.

לקריאה נוספת בנושא
"נכתוש עד אפר": התכנית של קוריאה הדרומית להשמדת הצפון
קוריאה הצפונית: על ארה"ב להכיר בנו כמדינת גרעין, איומיה מגוחכים

מפציצים גרעיניים אמריקניים בשמי קוריאה הדרומית, 13 בספטמבר 2016. AP
שני המפציצים הגרעיניים שטסו בשמי הדרום, היום/AP

קוריאה הצפונית רואה את נוכחותה של ארצות הברית בחצי האי כאיום עליה. היא משתמשת בטיסות אלו ובהשפעה הצבאית האמריקנית על הדרום בתעמולה שלה, כהוכחה לכאורה לך שהיא זקוקה לנשק גרעיני משלה.

הניסוי האחרון של קוריאה הצפונית, שהיה החמישי במספר, היה החזק ביותר שלה עד היום. טענותיה של פיונגיאנג ולפיהן היא עשתה "סטנדרטיזציה" לראשי הנפץ הגרעיניים שלה גרמו לדאגה בעולם, שחושש כי היא מתקדמת לעבר פיתוח של ראשי קרב קטנים ומתוחכמים שאותם ניתן להרכיב על טילים בליסטיים המסוגלים להגיע לארצות הברית.

מומחה הגרעין זיגפריד נקרא, שביקר בעבר במתקני הגרעין של הצפון, מעריך כי לפיונגיאנג עשוי להיות די דלק גרעיני ל-20 פצצות עד לסוף השנה ויכולת לייצר שבע פצצת חדשות מדי שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully