וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: העיירה שהוחרבה ברעידת האדמה תובעת את "שרלי הבדו"

12.9.2016 / 22:47

"הקריקטורות מחרידות", מסר עורך הדין המייצג את אמטריצ'ה בתביעה נגד העיתון הצרפתי הסאטירי, שלדבריו "הפגין זלזול בקורבנות". הפיצוי שמקווה העירייה לקבל "יופנה לסיוע לקורבנות"

צילום: רויטרס ו-AP, עריכה: שניר דבוש

העיירה האיטלקית אמטריצ'ה, שנפגעה באופן קשה במיוחד ברעידת האדמה בחודש שעבר, הגישה היום (שני) תביעה נגד השבועון הצרפתי הסאטירי "שרלי הבדו", שפרסם קריקטורה שהשוותה את קורבנות הרעש ל"שכבות של לזניה". מריו צ'יקטי, עורך הדין שמייצג את העירייה, מסר כי הוא הגיש לרשויות האיטלקיות תביעה בגין הקריקטורה "המחרידה".

"הקריקטורות מחרידות, חסרות כל היגיון ולא ייאמנו", הוסיף צ'יקטי, שטען כי הפרסום הפגין "זלזול בקורבנות של אסון הטבע". לדבריו, "כל אחד איבד שלושה, ארבעה אנשים – קרובי משפחה, ילדים, אבות ואימהות, אחיות ואחים, חברים". רישאר מלכה, עורך הדין המייצג את "שרלי הבדו" סירב להגיב לפי שעה לטענות.

עוד בוואלה! NEWS:
9 נשמות – פחות אחת: חתול שרד 16 ימים בהריסות הרעש באיטליה
מוזיאונים באיטליה נרתמים לשיקום נזקי הרעש: "נפגין סולידריות"
לאחר רעידת האדמה: באיטליה חוששים מחדירת המאפיה למאמצי השיקום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקריקטורה "המחרידה" שפרסם העיתון/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקריקטורות שפרסם העיתון התייחסו לאמטריצ'ה, שבה נהרגו מרביתם של 295 בני אדם שנספו ברעידת האדמה בסוף החודש שעבר, ולרוטב העגבנית הידוע שמיוצר בעיר, "אמטריצ'יאנה". אחת מהקריקטורות מציגה ידיים ורגליים צצות מתוך שכבות של לזניה, וקריקטורה נוספת מציגה את הריסות העיר, ולצדן הכיתוב: "לא 'שרלי הבדו' בנה את הבתים שלכם, אלא המאפיה".

התובעים האיטלקים יתבקשו כעת לקבוע אם התלונה עומדת בדרישות החוק ואם יש לפתוח בהליך משפטי נגד העיתון. במקרה שהתלונה תובא בפני בית המשפט ותתקבל, התובעים יכולים לדרוש פיצוי כספי. "כל פיצוי שיתקבל יופנה במלואו לסיוע לקורבנות הרעש", הבהיר עורך הדין צ'יקטי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חילוץ מהריסות רעידת האדמה, מרכז איטליה. 24 באוגוסט 2016. AP
צוותי החילוץ באמטריצ'ה/AP

זו אינה הפעם הראשונה שהמגזין מצליח להרגיז את קוראיו. בחודש שעבר פרסם המגזין קריקטורה שנויה במחלוקת שבה נראה זוג עירום בחוף הים רץ לכיוון המים, ולצדו הכיתוב: "מוסלמים, תשתחררו". השער הוקדש להחלטת ראש העיר קאן לאסור כניסה עם בגד ים "בורקיני" לחוף. חברי המערכת התלוננו במשטרה כי בעקבות התמונה קיבלו איומים על חייהם.

כתבי המגזין זוכים להגנה משטרתית מאז ינואר 2015, כאשר מחבלים נכנסו לבניין המערכת וירו למוות ב-12 מחבריו. המחבלים טענו שהם עשו זאת כנקמה על קריקטורה של המגזין המגחיכה את הנביא מוחמד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully