וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוזיאונים באיטליה נרתמים לשיקום נזקי הרעש: "נפגין סולידריות"

אי-פי וסוכנויות הידיעות

28.8.2016 / 13:07

המוזיאונים הציבוריים יתרמו את כל הכנסותיהם היום ויעבירו אותם לעיירות שנחרבו ברעידת האדמה במדינה, שגבתה את חייהם של כ-300 בני אדם. "אות סולידריות עם האנשים שנפגעו"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

המוזיאונים הציבוריים באיטליה יתרמו את ההכנסות שיקבלו היום (ראשון) לטובת מאמצי הסיוע והשיקום של האזורים שנחרבו ברעידת האדמה הקטלנית. הרעש בעוצמה של 6.2 דרגות מוטט ביום רביעי שלוש עיירות שנבנו בימי הביניים במרכז המדינה. הוא החריב בתים פרטיים וגם כנסיות ומבנים בעלי ערך תרבותי רב.

הרעיון הוא להשתמש באמנות למען האומנות - לרתום את המורשת התרבותית העשירה של המדינה כדי לסייע בשחזור מבנים בעלי ערך בעיירות ששוטחו ברעידת האדמה. שר התרבות של איטליה דריו פרנצ'סקיני קרא לאזרחים "ללכת למוזיאונים לאות סולידריות עם האנשים שנפגעו ברעידת האדמה".

זאת אחת מכמה יוזמות שצצו במטרה לסייע לבנייה מחדש של העיירות שנפגעו. לפחות 291 בני אדם נהרגו ברעידת האדמה ומאות אחרים נפצעו.

לקריאה נוספת על הרעש
איטליה מציינת יום אבל לאומי; מניין ההרוגים עלה ל-290
עוד גופות נמצאו בהריסות: מצב חירום במחוזות שנפגעו ברעש באיטליה

הריסות מרעידת האדמה בכפר קוסיטו, מרכז איטליה. אוגוסט 2016. AP
צוותי חילוץ בהריסות בעיירה קוסיטו, היום/AP
הריסות מרעידת האדמה בסנט אנג'לו, מרכז איטליה. אוגוסט 2016. AP
בית קברות הרוס בעיירה סנט אנג'לו, היום/AP

אתמול נודע כי הרשויות באיטליה יחקרו אם חברות בנייה התעלמו מתקנות הנוגעות לרעידות אדמה כשהקימו מבני ציבור, כמו בית הספר בעיירה אמטריצ'ה. מתוך סך ההרוגים, 224 היו תושבי העיירה הציורית. "עלינו לבדוק אם גם לגורם האנושי היה חלק בכך", אמר ג'וזפה סייבה, התובע הכללי של העיר רייטי, בירת מחוז לאציו.

המדינה ציינה אתמול יום אבל לאומי ומנהיגיה השתתפו בהלוויותיהם של חלק מהקורבנות. ראש הממשלה מתאו רנצי והנשיא סרג'יו מטרלה השתתפו בטקס בעיירה אסקולי פיצ'נו, שם הובאו למנוחות 35 איש. "אנחנו נצטרך להחליט יחד כיצד הדברים יהיו מעתה", אמר רנצי לצעיר שהשתתף בטקס. "אבל על תוותר, זה הכרחי".

איטליה יושבת על שני שברים גיאולוגיים, מה שהופך אותה לאחת המדינות הפעילות ביותר מבחינה ססמית ברחבי אירופה. ב-2009 גרמה רעידת אדמה בעיר לאקווילה למותם של כ-300 בני אדם. כ-2,700 איש נפצעו ועוד כ-400 אלף תושבים נעקרו מבתיהם.

מפה של המכון הגיאולוגי האמריקני בנושא מוקד הרעש של רעידת האדמה באיטליה, 24 באוגוסט 2016. המכון הגיאולוגי האמריקני (USGS), צילום מסך
מפה של המכון הגיאולוגי האמריקני בנושא מוקד הרעש של רעידת האדמה באיטליה, 24 באוגוסט 2016/צילום מסך, המכון הגיאולוגי האמריקני (USGS)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully