וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד גופות נמצאו בהריסות: מצב חירום במחוזות שנפגעו ברעש באיטליה

הרשויות הכריזו על מצב חירום במחוזות שנפגעו בצורה הקשה ביותר ברעידת האדמה, ומספר ההרוגים עלה ל-267. ראש הממשלה הבטיח עשרות מיליונים לשיקום, אולם הבהיר: לא ניתן להקים מבנים חסינים לחלוטין

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

איטליה הכריזה על מצב חירום במחוזות שנפגעו בצורה הקשה ביותר ברעידת האדמה שפקדה את מרכז המדינה ביום רביעי. הבוקר (שישי) נמסר ממחלקת ההגנה האזרחית כי מניין ההרוגים עלה ל-267 איש וכי עוד 400 בני אדם מאושפזים בבתי חולים.

במהלך הלילה המשיכו כ-5,000 אנשי הצלה לחפש אחרי ניצולים הקבורים תחת ההריסות, אולם רעשי המשנה הפוקדים את האזור ההררי מקשים על המאמצים. הבוקר הורגש רעש משנה בעוצמה של 4.7 דרגות ובסך הכל יותר מ-60 רעשי משנה פקדו את האזור היום.

בעקבות האסון, הבטיח ראש הממשלה מתאו רנצי להעביר כ-50 מיליון אירו לבנייה מחדש ולשיקום של העיירות שחרבו. בנוסף לכך, הוא הורה על ביטול מסים לתושבים ועל יוזמה חדשה, ששמה "בתים איטלקיים". היא הגיעה ברקע ביקורת על בנייה רעועה של מבנים במדינה. עם זאת, הוא הדגיש כי יהיה זה "אבסורד" לחשוב שאיטליה יכולה להקים מבנים חסינים לחלוטין מרעידות אדמה.

לקריאה נוספת על רעידת האדמה
"העיר מתפוררת": מאות רעשי המשנה באיטליה מקשים על החיפושים
"אני דואגת לאמי": שורדי הרעש באיטליה מחפשים את בני משפחתם

צוותי חילוץ בעיירה אמטריצ'ה, איטליה, שנחרבה ברעידת האדמה, 26 באוגוסט 2016. רויטרס
צוותי חילוץ בעיירה אמטריצ'ה, הלילה/רויטרס

הרעש שעוצמתו היה 6.2 הכה שלשום בשעה 3:36 (שעון מקומי) במרחק של מאה קילומטרים מצפון-מזרח לרומא. רעידת האדמה הייתה חזקה כל כך שהורגשה בבולוניה שבצפון ובנאפולי בדרום – שתיהן נמצאות במרחק של 220 ק"מ ממוקד הרעש.

ארבע עיירות נפגעו בצורה הקשה ביותר: אמטריצ'ה, פסקארה דל טרונטו, ארקוטה דל טרונטו ואקומולי. מספר האנשים ששהו בהן היה גבוה פי עשרה מבדרך כלל, בשל חופשת הקיץ, מה שמקשה על איתור הנעדרים.

איטליה יושבת על שני שברים גיאולוגיים, מה שהופך אותה לאחת המדינות הפעילות ביותר מבחינה ססמית ברחבי אירופה. ב-2009 גרמה רעידת אדמה בעיר לאקווילה למותם של כ-300 בני אדם. כ-2,700 איש נפצעו ועוד כ-400 אלף תושבים נעקרו מבתיהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מפה של המכון הגיאולוגי האמריקני בנושא מוקד הרעש של רעידת האדמה באיטליה, 24 באוגוסט 2016. המכון הגיאולוגי האמריקני (USGS), צילום מסך
מפה של המכון הגיאולוגי האמריקני בנושא מוקד הרעש של רעידת האדמה באיטליה, 24 באוגוסט 2016/צילום מסך, המכון הגיאולוגי האמריקני (USGS)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully