וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העיר מתפוררת": מאות רעשי המשנה באיטליה מקשים על החיפושים

רעידה בעוצמה של 4.3 גרמה לכוחות החילוץ בעיירות ההרוסות להימלט מזירות הבניינים. בעקבות כך, הורו הצוותים באמטריצ'ה לעיתונאים ולעוברי אורח לצאת מהעיר. מניין ההרוגים ברעידה עלה ל-250

צילום: רויטרס ו-AP, עריכה: שניר דבוש

מאות רעידות משנה המשיכו אתמול (חמישי) לפקוד את האזורים ההרוסים במרכז איטליה ומקשים על מאמצי החילוץ אחר ניצולי רעידת האדמה הקטלנית שאירעה באזור אתמול. רעש משנה בעוצמה של 4.3 אירע אחר הצהריים וגרם למחלצים להימלט מהבניינים ההרוסים מחשש שיתמוטטו עליהם.

כ-250 נהרגו ויותר מ-300 נפצעו ברעידת האדמה שהתרחשה שלשום לפנות בוקר. הרשויות סבורות כי עשרות בני אדם לכודים תחת החורבות. כ-5,000 אנשי חילוץ סורקים את ההריסות באמצעות ציוד כבד וידיהם החשופות במטרה למצוא ניצולים.

קריסטובל רודריגז, כבאי מארגון סיוע ספרדי, הגיע ממלגה עם כלבתו, לולה. רודריגז אופטימי: "אנחנו מקווים שנוכל למצוא עוד ניצולים". עמיתו, חואן מנואל לאקווה, למוד ניסיון באסונות בינלאומיים, עמד לצדו עם כלבו, בלאקי. "כבאים ממלגה הם תמיד הראשונים שמוזעקים", אמר. "יש לנו את כלבי החילוץ הכי טובים".

עוד על רעידת האדמה באיטליה:
"אני דואגת לאמי": שורדי הרעש באיטליה מחפשים את בני משפחתם
רחובות צבעוניים הפכו לחורבות אפורות: תיעוד ההרס באיטליה ממעוף הציפור
לפני רעידת האדמה ואחריה: ממדי האסון באיטליה נחשפים

רעידת אדמה במרכז איטליה. אוגוסט 2016. AP
מחפשים אל תוך הלילה בפסקארה דל טרונטו/AP

המצוד אחר חילוץ ניצולים המשיך גם בשעות הלילה. אלה שכן שרדו את הרעידה אולצו לישון במכוניותיהם או באוהלים, שכן הבניינים הרעועים אינם בטוחים ללינה. במסגרת שותפות הגורל ביקשו צוותי החיפושים מהמקומיים לבטל את סיסמאות ה-Wi-Fi שלהם כדי לסייע במאמצים. הצלב האדום האיטלקי מסר כי רשתות האינטרנט בבתי התושבים יוכלו לסייע בתקשורת במהלך החיפוש אחר הנעדרים.

המחלצים אף ייעצו לעיתונאים ולעוברי אורח לעזוב את אמטריצ'ה, שנפגעה קשות ברעש, משום ש"העיר מתפוררת", דיווחה כתבת BBC באיטליה, ג'ני היל. במקרה אחד שאירע בפסקארה דל טרונטו ניסו שני כבאים לחפור בהריסות בחיפוש אחר מה שהיה נדמה להם כניצול. "זה כלב", צעק אחד מהם. במשך חצי שעה הם המשיכו לחפור. הם העבירו מים לחיה ובסופו של דבר הצליחו לחלצו ולהעלותו מעל פני החורבות. מחיאות כפיים נשמעו בקהל. "זה לא משנה לנו אם זה אדם או חיה, הצלנו אותו", אמר ג'יאני מקרטה, קצין הכבאות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רעידת אדמה במרכז איטליה. אוגוסט 2016. AP
"הצלנו אותו". חופרים בהריסות/AP

הרעש שעוצמתו היה 6.2 הכה שלשום בשעה 3:36 (שעון מקומי) במרחק של מאה קילומטרים מצפון-מזרח לרומא. רעידת האדמה הייתה חזקה כל כך שהורגשה בבולוניה שבצפון ובנאפולי בדרום – שתיהן נמצאות במרחק של 220 ק"מ ממוקד הרעש. ארבע עיירות נפגעו בצורה הקשה ביותר: אמטריצ'ה, פסקארה דל טרונטו, ארקוטה דל טרונטו ואקומולי. מספר האנשים ששהו בהן היה גבוה פי עשרה מבדרך כלל, בשל חופשת הקיץ, מה שמקשה על איתור הנעדרים.

איטליה יושבת על שני שברים גיאולוגיים, מה שהופך אותה לאחת המדינות הפעילות ביותר מבחינה ססמית ברחבי אירופה. ב-2009 גרמה רעידת אדמה בעיר לאקווילה למותם של כ-300 בני אדם. כ-2,700 איש נפצעו ועוד כ-400 אלף תושבים נעקרו מבתיהם.

(עדכון ראשון: 22:57)

רעידת אדמה במרכז איטליה. אוגוסט 2016. AP
הכפר פסקארה ההרוס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully