וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרים תקפו חשוד, השמידו צילומים מפלילים – ולא ייכנסו לכלא

13.9.2016 / 8:55

בן קימל ודוד אשרף הודו והורשעו בהכאת חשוד בעבירות סמים בנתיבות ובהעלמת תיעוד האירוע ממצלמת אבטחה. למרות העבירות החמורות, הם ירצו עבודות שירות בלבד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הם יחקרו וזה יעבור, זה שטויות". המחלקה לחקירות שוטרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

שני שוטרים שתקפו חשוד והשמידו ראיות המתעדות את התקיפה לא ירצו עונש מאסר. השוטרים, שהודו באישומים נגדם והורשעו אתמול (ראשון) בבית משפט השלום בבאר שבע במסגרת הסדר טיעון בעניינם, ירצו עונש מקסימלי של עבודות שירות. ההגנה אף תעתור לכך שלא יורשעו בפלילים.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אופיר אפרתי ממח"ש, ב-22 באפריל 2015, במהלך פעילות נגד עבירות סמים בנתיבות, הוציאו השוטרים בן קימל ודוד אשרף את המתלונן מהרכב שבו היה יחד עם אחיו וערכו חיפוש על גופו. בשלב מסוים אמר המתלונן לאחיו: "אל תרשה להם לחפש ברכב". כששמע את הדברים, הכה אשרף את המתלונן בפניו, וזה ענה לו: "למה אתה מרים ידיים?". בתגובה, השיב לו אשרף "שב בשקט", נתן לו מכה נוספת, אחז בחולצתו והכה אותו באגרוף לפניו.

לאחר מכן, נטען בכתב האישום, הפילו קימל ואשרף את המתלונן על הרצפה, בעטו ברגליו, הכו אותו באגרופים לראשו ואזקו ידיו מאחורי גבו. בתגובה, אמר להם המתלונן: "תמשיכו להרביץ, יש כאן מצלמות שמצלמות את הכול".

לקריאה נוספת:
שני הרוגים ושני פצועים קשה בתאונת דרכים באזור רהט שבנגב
"לא האמנתי שאתה שם": רוסלן שנהרג בקריסת החניון הובא למנוחות
כישלון לשר העבודה כץ: מעונות היום יצאו מחר לשביתה כללית

תחנת משטרת שדרות. חטיבת דובר המשטרה
ההגנה תדרוש שהשוטרים לא יורשעו בפלילים/חטיבת דובר המשטרה

למחרת בשעת לילה, הגיעו קימל ואשרף לבית הממוקם מול זירת התקיפה ובו מותקנות מצלמות אבטחה. קימל הזדהה בפני בעלת הדירה כשוטר. השניים ביקשו מבעלת הדירה לקחת את צילומי מצלמות האבטחה, בטענה כי הצילומים יכולים לעזור להם באירוע שהתרחש מול ביתה.

תחילה סירבה בעלת הדירה לבקשתם. אולם לאחר שקימל ואשרף התעקשו לקחת את הכונן שעליו נשמרים הצילומים, ולאחר ששוחחה עם בעלה, ניאותה לתת את הכונן. השוטרים ביקשו מבני הזוג שלא למסור לאיש את דבר הגעתם לדירה ולקיחת הכונן. בהמשך מחקו שני הנאשמים את תוכנו.

כאמור, אתמול הודו השניים, יחד עם שני נאשמים נוספים שנכללו בכתב האישום, באישומים נגדם, והורשעו בשורת עבירות חמורות ובהן תקיפה בנסיבות מחמירות, שיבוש מהלכי משפט, תקיפה הגורמת חבלה ממשית בנסיבות מחמירות (רק בנוגע לשוטר קימל - א"ס), השמדת ראיה ושימוש לרעה בכוח המשרה. במסגרת ההסדר שנחתם עם המחלקה לחקירות שוטרים, התביעה תעתור לעונש שאותו ישאו הנאשמים בדרך של עבודות שירות, בעוד שההגנה תעתור לאי הרשעה בעניינם.

בכתב האישום מתואר חלקם של שני נאשמים נוספים בעקבות מעשים שבוצעו כחודש וחצי לאחר התקיפה. בעקבות פעולות חקירה שנקטו חוקרי מח"ש, התקשר בעל הדירה לדוד קימל, אחיו של השוטר, עמו הוא מצוי בקשרי ידידות, ומסר לו כי חוקרי מח"ש היו אצלו בדירה ושאלו את אשתו מי השוטרים שלקחו את מכשיר ההקלטה. השניים המשיכו להיות בקשר.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אילוסטרציה. ShutterStock
השוטרים ביקשו מבעלת הדירה לא לספר על הראיה/ShutterStock

באחד המפגשים ביניהם, לאחר שהגיעו חוקרי מח"ש לבית המשפחה לראשונה, הפציר דוד קימל בבעלת הדירה שלא לומר אמת לחוקרי מח"ש ולא לספר שאחיו ואשרף לקחו את המכשיר. הוא אף אמר לה: "הם יחקרו וזה יעבור, זה שטויות". כל זאת, במטרה לסייע לאחיו ולמנוע את גילוי מעורבותו בתקיפת המתלונן ובהשמדת הראיה.

עוד עולה מכתב האישום כי יומיים בטרם התקיפה שתועדה, עת סיירו קימל ויניב קסנבאום בנתיבות, הבחינו במתלונן נוסף יושב עם חברו מתחת לבניין שבו הוא מתגורר. השניים תפסו את המתלונן ואת חברו וערכו חיפוש על גופם. במהלך החיפוש, תקף קימל את המתלונן ונתן לו אגרוף בבטנו.

"תקבל ממני מכות בכל פעם שניפגש"

בסיום החיפוש הורו השניים למתלונן ולחברו לעלות לרכבם המשטרתי, מבלי שסיפקו כל הסבר לדרישתם וללא כל הצדקה בדין. הנאשמים לקחו את השניים לחורשה הקרובה למקום, שם הוציא קימל את המתלונן מהרכב המשטרתי, הפיל אותו לרצפה באלימות, בעט בראשו ובעוד המתלונן מגונן על ראשו בידיו, דרך עליו ונתן לו אגרופים בצלעות ובפנים. "אני אתן לך מכות כל פעם שאראה אותך, לא מעניין אותי, אני אמרר לך את החיים", איים.

בכל אותה העת עמד קסטנבאום בסמוך, צפה במתרחש ולא עשה דבר על מנת לעצור את תקיפתו של המתלונן. לאחר מכן, העלו הנאשמים את המתלונן ואת חברו לרכב המשטרתי, נסעו מרחק קצר עד לצומת בפאתי החורשה והורידו אותם.

החקירה נוהלה על ידי צוות דרום במח"ש. בן קימל ואשרף הורשעו בשורת עבירות חמורות, ובכלל זה תקיפה בנסיבות מחמירות, שיבוש מהלכי משפט, השמדת ראיה ושימוש לרעה בכוח המשרה. קימל אף הורשע בתקיפה הגורמת לחבלה ממשית בנסיבות מחמירות. קסטנבאום ודוד קימל הודו אף הם במסגרת הסדר הטיעון שנחתם עם השוטרים קימל ואשרף.

מח"ש: סבורים שהעונש שנבקש הולם את רף הענישה הנהוג

ממח"ש נמסר בתגובה: "המחלקה לחקירות שוטרים הגיעה להסדר טיעון בתיק, בין היתר, משום שמדובר בניהול תיק מורכב וארוך אשר נחסך בעקבות לקיחת אחריות של הנאשמים והודאה במעשיהם".

"בנוסף, נציין כי המתלונן בתיק הלך לעולמו, דבר שהשפיע אף הוא על ההחלטה באשר להסדר. מח"ש סבורה כי העונש שתבקש, מאסר לריצוי בדרך של עבודות שירות, מאסר על תנאי ופיצוי למתלוננים עולה בקנה אחד עם רף הענישה הנוהג בעבירות אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully