וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני שוטרים נאשמים כי הכו חשוד – והשמידו את תיעוד התקיפה

7.8.2016 / 14:07

לפי כתב האישום, שוטרים במחלק הבילוש בנתיבות תקפו אדם בעיר. למחרת השיגו משכנה, שמצלמות אבטחה שלה תיעדו את התקרית, את הראיה לתקיפה – ומחקו זאת. אחיו של אחד השוטרים נאשם בסיוע

אילוסטרציה. ShutterStock
תקפו ומחקו ראיות/ShutterStock

שני שוטרים הכו חשוד ומחקו סרטון אבטחה המתעד את התקיפה – כך עולה מכתב אישום שהגישה היום (ראשון) מח"ש נגדם לבית משפט השלום בבאר שבע. מלבד השלושה, שוטרי מחלקת הבילוש בנתיבות, נאשם גם אחיו של אחד מהם ושוטר נוסף במחלק הבילוש.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אופיר אפרתי, ב-22 באפריל 2015, במהלך פעילות נגד עבירות סמים בנתיבות, הוציאו השוטרים בן קימל ודוד אשרף את המתלונן מהרכב שבו היה יחד עם אחיו וערכו חיפוש על גופו. בשלב מסוים אמר המתלונן לאחיו: "אל תרשה להם לחפש ברכב". לשמע הדברים, הכה אשרף את המתלונן בפניו, וזה ענה לו: "למה אתה מרים ידיים?". בתגובה, השיב לו אשרף "שב בשקט", נתן לו מכה נוספת, אחז בחולצתו והכה אותו במכת אגרוף לפניו.

לאחר מכן, נטען בכתב האישום, הפילו קימל ואשרף את המתלונן על הרצפה, בעטו ברגליו, הכו אותו באגרופים לראשו ואזקו ידיו מאחורי גבו. בתגובה, אמר להם המתלונן: "תמשיכו להרביץ, יש כאן מצלמות שמצלמות את הכול".

תחנת משטרת שדרות. חטיבת דובר המשטרה
אחד הנאשמים סייע לאחיו להעלמת הראיות/חטיבת דובר המשטרה

למחרת בשעת לילה, הגיעו קימל ואשרף לבית הממוקם מול זירת התקיפה ושבו מותקנות מצלמות אבטחה. קימל הזדהה בפני בעלת הדירה כשוטר. השניים ביקשו מבעלת הדירה לקחת את צילומי מצלמות האבטחה, בטענה כי הצילומים יכולים לעזור להם באירוע שהתרחש מול ביתה.

בעלת הדירה סירבה בתחילה. אולם לאחר שהנאשמים התעקשו לקחת את הכונן שעליו נשמרים הצילומים, ולאחר ששוחחה עם בעלה, ניאותה לתת את הכונן. השוטרים ביקשו מבני הזוג שלא למסור לאיש את דבר הגעתם לדירה ולקיחת הכונן. בהמשך מחקו שני הנאשמים את תוכנו.

כחודש וחצי לאחר מכן, בעקבות פעולות חקירה שנקטו חוקרי מח"ש, התקשר בעל הדירה לדוד קימל, אחיו של השוטר, עמו הוא מצוי בקשרי ידידות, ומסר לו כי חוקרי מח"ש היו אצלו בדירה ושאלו את אשתו מי השוטרים שלקחו את מכשיר ההקלטה. השניים המשיכו להיות בקשר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"הם יחקרו וזה יעבור, זה שטויות"

באחד המפגשים ביניהם, לאחר שהגיעו חוקרי מח"ש לבית המשפחה לראשונה, הפציר דוד קימל בבעלת הדירה שלא לומר אמת לחוקרי מח"ש ולא לספר שאחיו ואשרף לקחו את המכשיר. הוא אף אמר לה: "הם יחקרו וזה יעבור, זה שטויות". כל זאת במטרה לסייע לאחיו ולמנוע את גילוי מעורבותו בתקיפת המתלונן ובהשמדת הראיה.

עוד עולה מכתב האישום כי יומיים בטרם התקיפה שתועדה, עת סיירו קימל ויניב קסנבאום בנתיבות, הבחינו במתלונן נוסף יושב עם חברו מתחת לבניין שבו הוא מתגורר. השניים תפסו את המתלונן ואת חברו וערכו חיפוש על גופם. במהלך החיפוש, תקף קימל את המתלונן ונתן לו אגרוף בבטנו. בסיום החיפוש הורו שני הנאשמים למתלונן ולחברו לעלות לרכבם המשטרתי, מבלי שסיפקו כל הסבר לדרישתם וללא כל הצדקה בדין. הנאשמים לקחו את השניים לחורשה הקרובה למקום, שם הוציא קימל את המתלונן מהרכב המשטרתי, הפיל אותו לרצפה באלימות, בעט בראשו ובעוד המתלונן מגונן על ראשו בידיו, דרך עליו ונתן לו אגרופים בצלעות ובפנים.

"אני אתן לך מכות כל פעם שאראה אותך, לא מעניין אותי, אני אמרר לך את החיים"

בשלב זה, אמר קימל למתלונן: "כל פעם שאני אראה אותך, לא מעניין אותי כלום, אני אתן לך מכות, אני אמרר לך את החיים". בכל אותה עת עמד קסטנבאום בסמוך, צפה במתרחש ולא עשה דבר על מנת לעצור את תקיפתו של המתלונן. מיד לאחר מכן, העלו הנאשמים את המתלונן ואת חברו לרכב המשטרתי, נסעו מרחק קצר עד לצומת בפאתי החורשה והורידו אותם.

החקירה נוהלה על ידי צוות דרום במח"ש. הארבעה מואשמים במסגרת הסדר טיעון בתקיפה הגורמת חבלה ממשית בנסיבות מחמירות, שימוש לרעה בכוח המשרה, השמדת ראיה, שיבוש מהלכי משפט ועבירות נוספות, כל נאשם על פי חלקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully