וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 נערים נעצרו בעימות עם שוטרים בבנימין: "לא היה קורה בת"א"

12.9.2016 / 18:00

במהלך מעצר שני תלמידי ישיבה בנחליאל, התפתחה תגרה בין השוטרים לבין נערים נוספים. לדברי המשטרה, פציעת אחד הנערים לא נגרמה בגלל אלימות - אלא במנוסתו. ארגון חוננו: "המשטרה מגששת באפלה"

צילום: ארגון חוננו, עריכה: יאיר דניאל

עימות אלים התפתח היום (שני) בין שוטרי היחידה לפשיעה לאומנית של מחוז ש"י לבין שני נערים, תלמידים בישיבה בנחליאל שבבנימין, כשהשוטרים הגיעו לעצור אותם. לדברי המשטרה, השניים ניסו לברוח מהמקום יחד עם תלמידים נוספים, תקפו את השוטרים ונעצרו. בארגון חוננו, המייצג את הנערים, טוענים כי השוטרים הם אלה שהפעילו אלימות קשה כלפי הנערים. בנוסף לשני הנערים שלשם מעצרם באו השוטרים למקום, נעצרו עוד שניים בשל האירועים האלימים.

לטענת הארגון, אחד השוטרים הטיח את ראשו של אחד העצורים באבנים ולאחר מכן סירב לתת לחובש שהיה במקום להעניק לו טיפול רפואי. במשטרה טוענים כי הקטין נפצע במהלך הבריחה מאנשי המשטרה. בחוננו הוסיפו עוד כי הקטינים שנעצרו בצו מעצר עוכבו אתמול על ידי שוטרים בדרכם לישיבה, אך השוטרים לא מימשו את צווי המעצר ושיחררו אותם.

עוד בוואלה! NEWS:
השופט בביקורת חריפה על המשטרה: "התנהלות תמוהה בפרשת הירי בשועפאט"
הבעיה של קלינטון החולה היא לא רק הדלקת - אלא גם האמינות
פרסום ראשון: אסיר קטין התלונן שמפקד כלא אופק הכה אותו – המשטרה חוקרת

קטין שנעצר בנחליאל ונפצע כשבלש משטרה הטיח את ראשו באבנים. ספטמבר 2016. ארגון חוננו, צילום מסך
במשטרה טוענים כי הנעצר נפצע בעת שברח. רגע המעצר/צילום מסך, ארגון חוננו

צוות הישיבה ציין כי בשבועות האחרונים הוזמנו אנשי חינוך ותלמידים מהישיבה לעדות במשטרה בנוגע לטיול שבו השתתפו התלמידים לפני כמה חודשים. לדבריהם, המשטרה טענה כי במהלך הטיול נגרם נזק למערכת צינורות של פלסטינים באזור. במכתב שהוציא בימים האחרונים עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, טען כי לפני כחודש באו אנשי משטרה לישיבה ודרשו לקבל את רשימת התלמידים במקום. לאחר מכן החלו השוטרים להזמין אותם לעדויות באמצעות פניות לראש הישיבה. לדבריו, החוקרים איימו עליהם ואף סירבו להודיע להורי הקטינים על החקירה, תוך שהם ממשיכים להזמין תלמידים באופן אקראי ולאיים עליהם שאם לא יתייצבו - המשטרה תפשוט על הישיבה.

ראש הישיבה יגאל שנדורפי סיפר כי חוקר משטרה שהתקשר לישיבה ביקש לעדות את אחד התלמידים. משנמסר לחוקר כי אותו תלמיד חולה, ענה כי ניתן להביא תלמיד אחר במקומו. לדברי עו"ד קידר, מדובר ב"מסע דיג" ובהתנהלות לא ראויה של המשטרה. "לא יעלה על הדעת כי המשטרה תגשש באפלה ותחקור ללא שום ביסוס וראיה", כתב עו"ד קידר וביקש כי זימון התלמידים לעדות יעשה מעתה דרכו, "לא הייתם עושים כן אם הייתם סבורים שמדובר בבית ספר בתל אביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully