וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט בביקורת חריפה על המשטרה: "התנהלות תמוהה בפרשת הירי בשועפאט"

12.9.2016 / 11:47

השופט טען כי חרף הערותיו בדיון הקודם, אינו מבין מדוע המשטרה טרם הסירה את סעיף החשד בהריגה נגד עלי נימר, ששוטרים ירו למוות בבן דודו בעת שנסעו יחד ברכב. "קיים ריחוק ניכר ביו התנהגותו כשנהג בשכרות לתוצאת הירי, ולכן אין בסיס לייחס לו אחריות למות המנוח"

צילום: יוני ריקנר, עריכה: יאיר דניאל

(הארכת מעצרו של נימר בשבוע שעבר)

בית המשפט מתח היום (שני) ביקורת חריפה על התנהלות המדינה בפרשת הירי בשועפאט, בתקרית שבה מוסטפא נימר, ערבי תושב רמת גן, נהרג מירי שוטרים שטענו כי היה חשש לפיגוע דריסה – אך מי שנחשד בהריגה הוא בן דודו עלי נימר, שנפצע גם הוא מהירי. "תמוהה בעיני התנהלות המדינה בהקשר זה", אמר השופט דוד שאול גבאי ריכטר בדיון בבית משפט השלום בירושלים.

"ראשית, איני מבין כיצד מוגשת בקשה באותם סעיפי חשדות למרות ההערות שהערתי בפעם הקודמת, לפיהן לא היה מקום לייחס למשיב הריגה וגרימת מוות ברשלנות. ממצאים ראשוניים של הנתיחה, מלמדים כי מותו של המנוח ככל הנראה נגרם מהירי", אמר. "שנית, באירוע מסוג זה, לא ברור לי מדוע טרם הושלמו הפעולות להן התחייבה המשטרה, למרות פרק הזמן הארוך שניתן לה לצורך כך".

עוד בנושא:
מעצר הנהג שנורה בשועפאט הוארך בגין נהיגה בשכרות: "אין חשד להריגה"
השוטרים ירו למוות בנוסע הרכב - אך דווקא הנהג חשוד בהריגתו

עלי נימר, חשוד בהריגה ובגרימת מוות ברשלנות של בן דודו מוסטפא נימר. בית משפט השלום ירושלים. 8 בספטמבר 2016. נועם מושקוביץ
נימר בבית המשפט בשבוע שעבר/נועם מושקוביץ

חרף הביקורת על המשטרה, האריך השופט את מעצרו של נימר ביממה. "התנהגותו של המשיב ברכב הינה התנהגות מסוכנת לכשעצמה, לכך יש לצרף את נסיבות המקרה והתוצאות", אמר בהתייחס לכך שנהג בשכרות. "למשיב יש אחריות מסוימת לגביהן בשל עצם הנהיגה תחת סמים ואלכוהול. לטעמי, קיים ריחוק ניכר ביו התנהגות המשיב לתוצאה - שהינה מות בן דודו - ועל כן אין בסיס לייחס לו אחריות למות המנוח, גם לא בשלב המעצר".

מחנה הפליטים שועפאט שבמזרח ירושלים. 5 בספטמבר 2016. ללא, אתר רשמי
סימני הירי במכונית שבה ישבו בני הדודים/אתר רשמי, ללא

האירוע התרחש ביום שני האחרון, אז שוטרי מג"ב ירו בנימר ובבן דודו במחסום הסמוך למחנה הפליטים שועפאט. על פי הודעת המשטרה, כלי הרכב דהר לעברם ולכן נאלצו לפתוח בנוהל מעצר חשוד, אלא שבחדשות 10 פורסם תיעוד ובו נראה כי נורו יריות אל הרכב גם לאחר שעצר.

המשטרה סבורה כי למרות שאנשיה הם אלה שפתחו באש וגרמו למותו של מוסטפא נמר, מי שאשם במות הנוסע הוא הנהג, בן דודו, ולא השוטרים. במשטרת ירושלים מסבירים את החשד בכך שהתנהגותו של הנהג הובילה לצורך של השוטרים לירות בשני הנוסעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully