וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצר הנהג שנורה בשועפאט הוארך בגין נהיגה בשכרות: "אין חשד להריגה"

8.9.2016 / 11:35

לאחר שנפצע מירי שוטרים שחשדו כי הוא מנסה לבצע פיגוע, המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של עלי נמר בחשד להריגה ולגרימת מוות ברשלנות של בן דודו שנורה למוות באירוע. השופט לא קיבל את טענות המשטרה, אך האריך את המעצר בחשד לנהיגה בגילופין

צילום: יוני ריקנר, עריכה: יאיר דניאל

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (חמישי) בארבעה ימים את מעצרו של עלי נמר, שנפצע מירי השוטרים בשועפאט לפני שלושה ימים לאחר שחשדו כי הוא מנסה לבצע פיגוע דריסה. במהלך הדיון פרץ נמר בבכי ואמר לשופט "לא עשיתי כלום, בן דוד שלי נהרג".

המשטרה טענה כי נמר חשוד בהריגה ובגרימת מוות ברשלנות של בן דודו, מוסטפא נמר, שנהרג מירי השוטרים. עם זאת, השופט, דוד שאול גבאי ריכטר, ציין כי לדעתו החשדות של המשטרה כלפי נמר אינן סבירות. לדבריו, "קיים ריחוק בין הקשר הסיבתי של ההתנהגות של החשוד למותו של קרוב משפחתו".

עם זאת, השופט ריכטר ציין כי יש להאריך את מעצרו בשל החשד שנהג בגילופין. "העובדה שנמר נכנס לרכב, התיישב במושב הנהג שעה שהוא שתוי ועמוס בסמים, מלמדת כי הוא מסוכן לציבור", אמר השופט והוסיף כי מדובר באדם שיש לו הרשעה קודמת על נהיגה בלא רישיון. "תוצאות האירוע מלמדות שהסיכון הפך מפוטנציאל למעשה", אמר.

עוד באותו עניין:
השוטרים ירו למוות בנוסע הרכב - אך דווקא הנהג חשוד בהריגתו
המשטרה: הפלסטינים שנורו בשועפאט השבוע לא ניסו לבצע פיגוע

עלי נימר, חשוד בהריגה ובגרימת מוות ברשלנות של בן דודו מוסטפא נימר. בית משפט השלום ירושלים. 8 בספטמבר 2016. נועם מושקוביץ
"לא עשיתי דבר". עלי נמר בבית המשפט/נועם מושקוביץ

עו"ד נמיר א-דבי, שמייצג את נמר מטעם הסניגוריה הציבורית, אמר כי "בית המשפט קיבל את טענותינו וקבע כי לא הייתה שום הצדקה לייחס למר נמר עבירות של הריגה או גרימת מוות ברשלנות, וזאת מכיוון שאין הצדקה לקשור בין נהיגתו של מר נמר לבין התוצאה הטרגית שנגרמה מירי השוטרים". הוא הוסיף כי על פי הנתונים, נראה שלא הייתה הצדקה לירי. "אנו מקווים שמח"ש תחקור את התנהלות השוטרים באירוע הטרגי", הדגיש עו"ד א-דבי.

נציג המשטרה אמר בדיון כי נמר הודה שנהג בגילופין בעת האירוע. במהלך הדיון טען נמר כי הבחין בשוטרים רק לאחר שפתחו באש לעברו ולעבר בן דודו, אך נציג המשטרה טען כי הסבירות היא שהנהג הבחין בהם עוד לפני כן. במשטרה הודו כי על אף החשד הראשוני שמדובר היה בפיגוע, לנוסעי הרכב אין עבר ביטחוני ולא היה ברכבם סכין או כל דבר שיכול להעיד על כוונה לבצע פשע לאומני. כמו כן, בבדיקת חשבונות הפייסבוק שלהם לא נמצאה כוונה כזאת.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
אימו של עלי נימר. הארכת מעצר לחשוד בהריגת מוסטפא נימר, בית משפט השלום ירושלים. 8 בספטמבר 2016. נועם מושקוביץ
אמו של נמר פורצת בבכי במהלך הדיון/נועם מושקוביץ

האירוע התרחש ביום שני האחרון, אז שוטרי מג"ב ירו בנמר ובבן דודו, מוסטפא, במחנה הפליטים. על פי הודעת המשטרה, כלי הרכב דהר לעברם ולכן נאלצו לפתוח בנוהל מעצר חשוד, אלא שבערוץ 10 פורסם כי נורו יריות אל הרכב גם לאחר שעצר.

המשטרה סבורה כי למרות שאנשיה הם אלה שפתחו באש וגרמו למותו של מוסטפא נמר, מי שאשם במות הנוסע הוא הנהג, בן דודו, ולא השוטרים. לדברי נציג המשטרה בדיון, עוד ביום האירוע באו חוקרי מח"ש לתחנת המשטרה וגבו הודעות מהשוטרים שהיו מעורבים באירוע.

במשטרה אמרו כי "חקירת הנהג מתנהלת בליווי הפרקליטות והוא נחקר בחשד להריגה, גרימת מוות ברשלנות, נהיגה ללא רישיון, נהיגה תחת השפעת סמים ואלכוהול וסיכון חיי אדם". במשטרת ירושלים מסבירים את החשד בכך שהתנהגותו של הנהג הובילה לצורך של השוטרים לירות בשני הנוסעים.

מחנה הפליטים שועפאט שבמזרח ירושלים. 5 בספטמבר 2016. ללא, אתר רשמי
סימני הירי במכונית בה ישבו בני הדודים/אתר רשמי, ללא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully