וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ארה"ב בישראל: "הסכם הסיוע ייחתם בקרוב ויהיה הגדול בהיסטוריה"

11.9.2016 / 22:10

בדברים שנשא דן שפירו, אמר כי ההסכם "ילווה את צבאותינו עד 2029" וכי מדובר ב"חבילת הסיוע הגדולה ביותר של ארצות הברית למדינה אחרת אי פעם". על מטוס ה"אדיר" שישראל רכשה: "יהווה את עמוד השדרה של חיל האוויר בעשורים הבאים"

עריכת וידאו: אביב אירגז

שגריר ארצות הברית בישראל דן שפירו אמר הערב (ראשון) בכנס הבינלאומי ה-16 של המכון למדיניות נגד טרור, כי הסכם הסיוע החדש "ייחתם בקרוב, ילווה את צבאותינו עד 2029 והוא יהיה חבילת הסיוע הגדולה ביותר של ארצות הברית למדינה אחרת בהיסטוריה". בכנס, שהתקיים במרכז הבינתחומי ברצליה, התייחס שפירו גם לרכישת מטוס ה-F-35 מחברת "לוקהיד מרטין" האמריקנית, המכונה "אדיר". "המטוס יהווה את עמוד השדרה של חיל האוויר הישראלי לעשורים הבאים", אמר. "ישראל היא המדינה הראשונה מחוץ לארצות הברית ליהנות מהמטוס הזה".

דבריו של שפירו מגיעים ברקע הפרסום בוואלה! NEWS מהבוקר, לפיו מחלוקת אחרונה מעכבת את ההודעה על השלמת המשא ומתן האינטנסיבי בין ישראל וארצות הברית בנושא הסיוע הביטחוני. עימות בין הבית הלבן לקונגרס מונע את השלמת ההסכם, מאחר שבמסגרתו דרש הבית הלבן מירושלים להתחייב שלא לבקש עוד תוספות מימון מהקונגרס - אך הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם, שנחשב לאחד מידידיה הקרובים של ישראל בקונגרס, מסרב לקבל הסכמות אלו. לדברי גורמים מדיניים, גרהאם טוען כי ההסכם נחתם בין הממשל האמריקני וממשלת ישראל, והקונגרס אינו צד בו – ולכן מסרב להוריד מהשולחן יוזמות חקיקה למימון סיוע נוסף לישראל.

עוד בנושא:
המכשול שמעכב את הסכם הסיוע - ומונע פגישה בין נתניהו לאובמה
פריצת דרך במו"מ על הסיוע: "רכישת תוצרת ישראלית תתאפשר שש שנים"
נתניהו למשלחת אמריקנית: חושש מיוזמה של אובמה במועצת הביטחון

לוקהיד מרטין חשפה את מטוס ה-F-35 לייטנינג הראשון של מדינת ישראל, טקסס, ארצות הברית. יוני 2016. בת' סטיל, לוקהיד מרטין, מערכת וואלה! NEWS
חשיפת המטוס שרכשה ישראל/מערכת וואלה! NEWS, בת' סטיל, לוקהיד מרטין

"הבית הלבן דורש כי גראהם יוריד את היוזמות מסדר היום לפני החתימה על ההסכם", אמר גורם ישראלי לוואלה! NEWS. "גראהם, מצדו, אומר כי מי שבאמת משלם את הכסף הוא הקונגרס, והוא באמת מאמין שישראל צריכה לקבל סיוע נוסף שנדרש לטובת הביטחון שלה, במיוחד אחרי הסכם הגרעין עם איראן".

במסגרת השיחות על הסכם הסיוע, שהיקפו צפוי לעמוד על כ-3.7 עד 3.8 מיליארד דולר לשנה בעשור הקרוב, דרש הממשל האמריקני שהסכום יהיה סופי והתעקש לא לאפשר לישראל לבקש תוספות מימון מהקונגרס. עם זאת, גרהאם, שהוביל את המהלכים בסנאט להבטחת הסיוע לישראל בשנה האחרונה, מקדם כעת יוזמות חקיקה נוספות שייקבעו תוספות מימון לשנה הקרובה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בבית הלבן עם נשיא ארה"ב ברק אובמה. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
הישורת האחרונה. אובמה ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בתוך כך, שפירו התייחס הערב גם למשאבים הנדרשים למאבק בטרור, ואמר כי "המלחמה בטרור היא קמפיין נגד מטרות נעות ללא סוף". לדבריו, "בימים אלה טרוריסטים חומקים על גבולות כדי לגייס כסף ופעילים. המומחים משדרגים את ארגזי הכלים שלהם. בשנה האחרונה ראינו פיגועי ענק המשתמשים בכלים קטנים ובמשאיות. ראינו את דאעש יוזם פיגועים באינטרנט ולכן לוחמת סייבר חשובה ביותר. המלחמה בטרור דורשת תיאום אדיר בכל הרמות. זה מאבק כלכלי, מודיעיני קיברנטי שדורש גם שימוש במטוסים, בחיילים ובמזל"טים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully