וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנוסעים זועמים על השינויים ברכבות: "מה רוצים מאיתנו? תמיד אנחנו נפגעים"

11.9.2016 / 12:13

השיבושים בלוחות הזמנים ובמסלולי הקווים בשבוע הבא התקבלו בביקורת קשה. "היה צריך לחלק את זה ולא ליצור פקקים גדולים במשך שבוע, נקווה שאחר כך יהיה לנו שקט מכל השיפוצים", אמרו נוסעים

עריכת וידאו: ניר חן.

ההודעה שפרסמה הבוקר (ראשון) רכבת ישראל על שיבושים בתנועת הרכבות בשבוע הבא, שבוע בלבד אחרי משבר העבודות בשבת, הובילה לתגובות נזעמות מצד הנוסעים. "בשבוע שעבר אלה היו העיצומים שנולדו בעקבות הוויכוח הפוליטי של נתניהו ושר התחבורה, עכשיו זה שדרוג התחנות. מה רוצים מאתנו? שנחזור לנסוע רק באוטובוסים ובמונית שירות?", אמר היום ר', סמ"ר במילואים, שעושה את דרכו מדי יום מביתו בצפון לבסיסו באזור תל אביב.

לדבריו, ציבור הנוסעים משלם מחיר כבד. "אנחנו כבר רגילים לשינויים הפתאומיים האלה ברכבת ישראל, מזל שהפעם התריעו שבוע מראש. בזמן הזה נוכל להתארגן על חלופות ולא ברגע האחרון נצטרך למצוא פתרונות מהשרוול. מקווה שאחרי השדרוגים האלה יהיה לנו שקט לתקופה מכל השיפוצים האלה, תמיד אנחנו נפגעים".

לקריאה נוספת:
אחרי צו בג"ץ: "רכבת ישראל נערכת לעבודות בכל עת"
העליון: נתניהו לא יכול להורות על הפסקת עבודות הרכבת בשבת
תרגיל פוליטי? אדלשטיין דחה את כינוס הפגרה על משבר הרכבת

עיצומים ברכבת ישראל, ספטמבר 2011. נמרוד סונדרס
"נקווה לעבור את השבוע בשלום". נוסעים בתחנת סבידור-מרכז בתל אביב, 2011/נמרוד סונדרס

נוסע נוסף, שמתגורר בנהריה ועושה את דרכו מדי יום אל המרכז, כבר מתכונן לעומסים בכבישים. "נראה לי שהפעם הפקק ינצח בגדול", אמר יוסף גבאי. "אין לי ספק שאנחנו הנוסעים נרוויח בסופו של דבר מעבודות השדרוג, אבל אולי יהיה זה נכון יותר לחלק את העבודות לכמה מועדים, ולא למקד בשבוע אחד - שבוע שהולך ליצור פקקים גדולים וחוסר נעימות לנוסעים ולנהגים. על שירותי האוטובוסים מוטלת אחריות רבה – הם צריכים לעמוד במילה שלהם ואכן להוסיף קווי תגבור, שינסו למזער את אי-הנעימות הזמנית".

טובה סנדר, תושבת ראשון לציון שנוסעת מדי שבוע לשמור על נכדיה בחיפה, מחתה על תזמון העבודות. "בשבוע שעבר געשה המדינה סביב נושא העבודות בשבת - צריך לעדכן את החרדים ששנים עבודות שדרוג המסילות נעשות בשבת. מה קרה שפתאום הם התעוררו? איך זה פתאום מפריע להם? מה השתנה? אני חושבת שכל שדרוג הוא מבורך, רק חייב להתבצע בשיקול ומחשבה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני נוסע פעמיים ביום מהמרכז לאזור חיפה ברכבת, חמש פעמים בשבוע", אמר שאול תור'גמן, שמתגורר ברמת השרון ועובד בפארק ההייטק מת"מ בפאתי חיפה, והתייחס לבלבול הרב ברכבת. "בדרך כלל אני קונה כרטיסים מראש בקבלה ויודע כמה אשלם. בתחילת החודש הפקידה אמרה לי שהחודש אני מרוויח וצחקה, שאלתי למה, והיא ענה כי בסוף החודש לא יהיו רכבת לחיפה וחזרה. מקווה שנעבור את השבוע המורכב בשלום".

שינויים בלוחות הזמנים ובמסלולי קווי הרכבת בכל רחבי הארץ

רכבת ישראל תשבית שלוש תחנות מרכזיות בתל אביב במשך שבוע לצורך עבודות תשתית נרחבות, כחלק מהיערכותה להפעלת הקו המהיר בין תל אביב לירושלים בעוד כשנתיים. בשל העבודות ייסגרו תחנות האוניברסיטה, סבידור-מרכז וההגנה החל מיום שני 19 בספטמבר ועד יום שלישי 27 בספטמבר בשעה 05:00 בבוקר. השינויים בתנועת הרכבות ישפיעו על לוחות הזמנים ועל מסלולי קווים בכל חלקי הארץ.

במסגרת השיבושים, תנועת הרכבות מדרום תופעל עד תחנת ההגנה; תנועת הרכבות מבנימינה תופעל עד ומהתחנה בהרצליה; הרכבות המהירות בין חיפה לתל אביב יושבתו; רכבות הלילה בקו נהריה-נמל התעופה בן גוריון יופעלו עד ומהתחנה בהרצליה; ורכבות הנוסעים בקו ירושלים (מלחה)-הרצליה, בשני הכיוונים, יופעלו בין בית שמש ללוד בלבד. השינויים בקווי הלילה יחולו כבר ברכבות שיפעלו בלילה שבין ראשון לשני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully