וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי צו בג"ץ: "רכבת ישראל נערכת לעבודות בכל עת"

6.9.2016 / 19:15

לאחר שבית המשפט הגיש צו ביניים האוסר על ראש הממשלה להורות על הפסקת העבודות, מסרו ברכבת כי עובדיה ערוכים להמשיך בפעילות. נתניהו: "מכבד את פסיקות בג"ץ, שר העבודה יקבל את ההחלטות הנחוצות"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: מתן חדד

לאחר שבג"ץ הגיש היום (שלישי) צו ביניים האוסר על ראש הממשלה בנימין נתניהו להפסיק את עבודות הרכבת בשבת, הודיעו ברכבת ישראל כי העובדים "ערוכים להמשיך את עבודתם ככל שיידרשו". זאת, לאחר שמצו הביניים עלה כי חרף המשבר שהתחולל בתחבורה הציבורית בסוף השבוע - אין מניעה לבצע עבודות תחזוקה ביום המנוחה.

נתניהו עצמו התייחס לנושא בביקורו הרשמי בהאג, ואמר כי הוא "מכבד את ההחלטות של בג"ץ". לדבריו, "השר האחראי הוא שר העבודה, הוא יקבל על פי החוק את ההחלטות הנחוצות. זה הסדר הנכון, זה ישים קץ לפרשה".

עוד בנושא:
תרגיל פוליטי? אדלשטיין דחה את כינוס הפגרה על משבר הרכבת
חיים כץ מתערב במשבר הרכבת ומנסה לכבות מראש את השריפה הבאה
הרכבת הזו כבר יצאה מהתחנה: המשבר בין נתניהו לכץ נבלם - אבל רק לבינתיים

עבודות התשתית ברכבת, בסמוך לתחנת תל אביב האוניברסיטה, ספטמבר 2016. דוברות רכבת ישראל,
עבודות התחזוקה ביום שישי/דוברות רכבת ישראל

מוקדם יותר הגישה המדינה לבג"ץ את תגובתה לעתירתה של ח"כ זהבה גלאון (מרצ) נגד ההחלטה לבטל את עבודות התשתית של רכבת ישראל בשבת, ובה נאמר כי הרכבת רשאית לבצע את העבודות בשבת, לפי ההיתר שניתן לה, ובכפוף לאישורו של שר הרווחה והעבודה חיים כץ. מהתגובה עולה כי מאחר שאף היתר שניתן לרכבת לא בוטל באופן חוקי, רכבת ישראל יכולה להחליט אם לעבוד בשבת, וההחלטה על הפסקת העבודות בסוף השבוע האחרון הייתה תלויה רק בה.

בתגובת המדינה נכתב בנוסף כי הואיל והעתירה מתייחסת לעבודות שהיו אמורות להתבצע בסוף השבוע שחלף, דינה להידחות על הסף מאחר שהעניין אינו אקטואלי. כמו כן, לא נרשמה התייחסות למחלוקת בין נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ לגבי העבודות, כמו גם לגבי סמכותם לקבוע מתי מותר לרכבת ישראל לבצען – שכן הסמכות היחידה הרלוונטית היא שר העבודה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת הולנד מארק רוטה, האג, הולנד. ספטמבר 2016. AP
"שר העבודה יקבל החלטות, זה הסדר הנכון". נתניהו בביקורו בהולנד היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully