וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר חשיפת "השתול": ארגון הסיוע פיטר את עובדיו ברצועת עזה

9.9.2016 / 16:55

במכתב לעובדי World Vision נמסר כי כל חשבונות הבנק של הארגון בירושלים הוקפאו, ולכן אין ביכולתו לשלם לכ-120 עובדים. הארגון השהה את פעילותו ברצועה, והבטיח לחקור את הטענות בדבר העברת עשרות מיליוני דולרים לחמאס

צילום: בני בן סימון, עריכה: שניר דבוש ואביב אירגז

ארגון הסיוע World Vision, שאחד מבכיריו הואשם בהפניית כספי סיוע לארגון הפלסטיני חמאס, פיטר כ-120 מעובדיו ברצועת עזה – כך עולה ממכתב שהועבר לעובדים ב-29 באוגוסט ונחשף היום (שישי) על ידי סוכנות הידיעות רויטרס. על פי המכתב, הארגון מסר כי חשבונות הבנק שלו בירושלים הוקפאו על ידי הרשויות הישראליות, וכי הוא אינו מסוגל עוד להעביר כספים לרצועת עזה על מנת לשלם לעובדים.

עוד צוין במכתב, שנכתב בערבית, כי הארגון עובר "משבר חמור", וכי משאבי הארגון ומקורות המימון שלו הושפעו מכך. "בשל המשבר, הקפאנו את כל פעילויותינו ברצות עזה", צוין במכתב. "בגלל התנאים האלה, שנמצאים מעבר לשליטת World Vision, לא נהיה מסוגלים להמשיך להעסיק אותך בשלב זה, מכיוון שאין ביכולתנו להעביר משכורות או תשלומים אחרים".

עוד בוואלה! NEWS:
כך משיג חמאס כסף: חשיפת שב"כ שופכת אור על המנגנון המתוחכם
פרשת "הסיוע ההומניטרי": כך הפכו סלי מזון של נזקקים - למנהרות טרור
"שתול" של חמאס בארגון הומניטרי העביר עשרות מיליוני שקלים לפעילות טרור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"משבר חמור". חלבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

דובר הארגון סירב לאשר את הטענות בדבר פיטורי העובדים, אולם ציין כי פעילות הארגון ברצות עזה הושהתה "בעקבות חומרת האישומים" נגד מנהל המבצעים של הארגון בעזה, מוחמד חלבי. "אנחנו מבצעים חקירה מקיפה, כולל בחינה פלילית חיצונית", נמסר. חלבי נעצר בחודש יוני האחרון והואשם בהעברת עשרות מיליוני דולרים לחמאס.

חלבי הכחיש את האישומים נגדו, והארגון טען כי היקף פעילותו ברצועת עזה היה כ-22.5 מיליון דולרים בשנה, מה שהופך העברת כמעט 50 מיליון דולרים לרצועה ל-"בלתי אפשרית". בעקבות פרסום הפרשה, ממשלת אוסטרליה הכריזה על הפסקת המימון שהיא מעבירה לארגון, ודיפלומטים רבים דרשו מישראל ומהארגון לפרסם נתונים נוספים בנוגע למימון המדובר. במכתב לעובדים, הם נדרשו להשיב כל רכוש שקיבלו מארגון הסיוע, כולל טלפונים, כרטיסי עובד ומחשבים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד מהעובדים המועסקים על ידי הארגון ברצועת עזה הסביר כי המצב יצא מכלל שליטה. "הם אמרו שזה קשור להקפאת העברות ולא לשום דבר אחר כששאלנו אותם אם זה קשור למקרה של חלבי", הסביר העובד, שביקש לשמור על זהותו חסויה על מנת שלא לסכן את התשלום שהוא עדיין אמור לקבל מהארגון. הנהלת הארגון הבהירה לעובדים כי היא בוחנת דרכים חוקיות להעביר את המשכורות, "ואנחנו מקווים שזה יקרה בעתיד הקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully