וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי תא "דאעש פלסטין" נידונו לעונשי מאסר של עד שש שנים

8.9.2016 / 23:20

חמישה תושבי סכנין בשנות העשרים לחייהם הורשעו במסגרת הסדר טיעון לאחר שהואשמו בהשתייכות לשלוחה של ארגון "המדינה האסלאמית" בישראל. אחד מהם ביקש להצטרף ללחימה בסוריה. משפטו של נאשם נוסף בפרשה עדיין נמשך

צילום: ערן גילווארג, עריכה: ניב פוקס

(הנאשמים בפתח משפטם: "השב"כ עצר אותנו בגלל דעת הקהל העולמית נגד דאעש", פברואר 2015)

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (חמישי) עונשי מאסר של בין שנתיים וחצי לשש שנים על חמישה תושבי הגליל התחתון שהואשמו בהקמת שלוחה של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בישראל. החמישה, שהתארגנו במה שכינו תא "דאעש פלסטין", הם כרים אבו סלאח, תושב סכנין בן 22, עליו נגזרו שש שנות מאסר; שריף-חאלד אבו סלאח, תושב סכנין בן 22, עליו נגזרו שלוש שנות מאסר; מוחמד אבו סלאח, תושב סכנין בן 28, עליו נגזרו 2.5 שנות מאסר; פאדי בשיר, תושב סכנין בן 28, עליו נגזרו 4.5 שנות מאסר וחוסאם מריסאת, תושב דיר חנא בן 30, שגם עליו נגזר עונש מאסר של ארבע שנים וחצי.

כל החמישה הורשעו בעבירות של חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת במסגרת הסדר טיעון שנחתם עמם. משפטו של נאשם נוסף, עו"ד עדנאן עלא א-דין, תושב נצרת בן 40, הנחשב לרוח החיה בחבורה, טרם הסתיים.

עוד בוואלה! NEWS:
נקודת הרתיחה קרובה? חשש מפיגועי חמאס לקראת החגים
תא"ל שמינויו עוכב מונה לסגן נציבת שב"ס: "למה להביא מהצבא?"
קלינטון: "טראמפ צריך להדאיג כל ישראלי, לא משנה מה עמדותיו"

נאשמים בניסיון להצטרפות לדאע"ש. שב"כ, עיבוד תמונה
נפגשו לדון באידאולוגיה של דאעש. דיוקנאותיהם של הנאשמים/עיבוד תמונה, שב"כ

חמשת חברי התא שהורשעו החלו להיפגש באזור סכנין לפני כשנתיים עם שייח סלפי בכיר ומוכר בצפון, ושוחחו עמו על עקרונות הזרם הסלפי הקיצוני של האיסלאם. לאחר כחצי שנה הצטרף אליהם א-דין שאף הדריך אותם כיצד לשחוט כבשים. זאת, לאחר שכרים אבו סלאח אמר כי הוא מתקשה לעמוד במראה דם.

עם הצטרפותו של א-דין החלו בני החבורה לקיים מפגשים בשטחים מבודדים באזור סכנין. בחלק מהמפגשים השאירו בני החבורה את מכשירי הטלפון הסלולרי בכלי הרכב וזאת מחשש להאזנות. לאחר הכרזתו של שר הביטחון דאז יעלון על דאעש כעל התארגנות בלתי-חוקית, בחודש ספטמבר 2014, נפגשו השישה כדי לדון בזהירות לה הם נדרשים מעתה. במהלך המפגשים שוחחו הנאשמים על אודות תמיכתם בדאעש, וכן על אודות האידיאולוגיה של הארגון, ודנו בשאלה מי נחשב כופר ומה עליהם לעשות בנוגע לכך.

עו"ד עדנאן עלא א-דין, בן 40 מנצרת המעורב בהקמת שלוחה של דאעש, ביהמ"ש בחיפה. פברואר 2015. ערן גילווארג
"הצטרפו מרצון לארגון רצחני". הנאשמים בעת משפטם, בשנה שעברה/ערן גילווארג

חלק מבני החבורה הביעו את רצונם לצאת להילחם בסוריה. שריף אבו סלאח אף ביקש לעשות זאת, אך יציאתו מהארץ נמנעה בידי השב"כ. בנוסף ביקש אבו סלאח לקנות רובה קלצ'ניקוב ולפגוע באנשי ביטחון ובתושבי כפרים דרוזים בצפון. במהלך מפגש בחווה של א-דין לימד אותם עורך הדין כיצד להכין ולהשתמש בבקבוק תבערה.

"מדובר בבני חבורה שהצטרפו מרצון לארגון רצחני שלא טורח ולא טרח כבר מתחילת דרכו להסתיר את מעשיו", כתב השופט יחיאל ליפשיץ בהחלטתו. לדבריו, "ארגון זה מחזיק באידאולוגיה סלפית–ג'יהאדיסטית ודוגל, גם אם לא בטווח הזמן המיידי, בהשמדת מדינת ישראל וכל מדינה אחרת, מוסלמית ושאינה כזו, שאינה נוהגת על פי תפיסתו את חוקי השריעה. כל בר דעת היה צריך להבין, גם בתחילת שנת 2014, כי מדובר בארגון שכל פעילות בו הינה אסורה ומהווה איום על מדינת ישראל ואזרחיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully