וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ניכוי שליש: השופט בדימוס דן כהן שהורשע בשוחד ישוחרר ממאסר

8.9.2016 / 15:00

ועדת השחרורים אישרה לשחרר את כהן, בן 74, שהואשם בקבלת שוחד מחברת "סימנס" הגרמנית בעת שכיהן כדירקטוריון חברת החשמל. ההחלטה התקבלה לאחר דחיית בקשה דומה בחודש שעבר

(בווידאו: החלטת ועדת השחרורים בעניין משה קצב, שניתנה ביום שבו נדחתה בקשת כהן לניקוי שליש, בחודש שעבר)

השופט דן כהן מובא לדיון במחוזי ת"א, מרץ 2013. מגד גוזני
ישוחרר ממאסר. דן כהן/מגד גוזני

ועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט אישרה היום (חמישי) את בקשתו של השופט בדימוס דן כהן לקיצור עונשו. כהן הורשע בשנת 2013 במסגרת הסדר טיעון בקבלת כספי שוחד מחברת "סימנס" הגרמנית בעת שכיהן כדירקטור בחברת החשמל, לאחר שפרש מכס השיפוט. במסגרת שחרורו המוקדם, על כהן לקיים את תנאי השחרור, ובין היתר להתייצב במשטרה אחת לשבועיים.

כהן, בן 74, נידון לשש שנות מאסר. בחודש שעבר החליטה ועדת השחרורים לדחות את הבקשה, וכעת הפכה את ההחלטה. נוסף על הרשעתו בקבלת שוחד, הוא הורשע בהפרת אמונים בפרשת "רוגוזין". כמו כן, נגזר עליו לשלם קנס בסכום של שישה מיליון שקל.

עוד בוואלה! NEWS:
ממעצרים ברמאללה – לחילוץ ברמת החייל: "עושים סוויץ' כדי להציל חיים"
משה פרץ בבית המשפט: "הייתי עיוור, לא ראיתי כלום מלבד ההצלחה"
סופו של המשבר? החרדים לא צפויים להתנגד להמשך העבודות בשבת

השופט דן כהן מובא לדיון במחוזי ת"א, מרץ 2013. מגד גוזני
הורשע בקבלת שוחד. כהן בבית המשפט, 2013/מגד גוזני

כהן מונה ב-1991 לחבר דירקטוריון בחברת החשמל, וב-1993 מונה גם ליו"ר ועדת הנכסים של החברה. על פי כתב האישום שהוגש נגדו בשנת 2009, הוא קיבל שוחד של מיליוני שקלים כדי להשפיע על דירקטוריון חברת החשמל בהחלטות עסקיות שונות. כתב האישום כלל קבלת שוחד מחברת "סימנס" הגרמנית בסכום של כמיליון אירו. על פי האישום, ב-2001 שילמה "סימנס" לכהן כדי שיפעיל לחץ על מנת שתוכל לזכות במכרז לרכישת שלוש טורבינות גז בידי חברת החשמל. שווי העסקה היה 320 מיליון אירו, אך מעולם לא נעשה שימוש בטורבינות.

כמו כן, הוא הואשם שהשפיע על הדירקטוריון לקבל החלטה לרכוש כ-400 דונם שהיו בבעלותה של חברת "תעשיות רוגוזין", וקיבל בתמורה כשני מיליון דולרים. כהן הורשע בפרשה זו בעבירה של הפרת אמונים בלבד, מכיוון שלא דיווח לדירקטוריון חברת החשמל על קשריו עם עזרא הראל, מי שהיה הבעלים של חברת "רוגוזין".

הדיון בעניינו של כהן בחודש שעבר התקיים ביום עמוס במיוחד בוועדת השחרורים, שדנה בעניינה של אתי אלון שהורשעה בגניבת 250 מיליון שקלים מלקוחות הבנק למסחר, ובעניינו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב, שהורשע באונס ובעבירות מין. אלון נשאה עונש של 15 שנים בכלא, ואילו קצב ביקש לנכות שליש מעונש המאסר שנקבע לו, בגובה שבע שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully